Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesten siivous- ja hygieniataidot järkyttää

Vierailija
31.03.2024 |

On hämmentävää ja kuvottavaa, miten Suomessa on useampia miehiä, joilla ei ole minkäänlaista käsitystä siivoamisesta ja hygieniasta. Kun roska tippuu lattialle, se jätetään siihen. Kun ruokaillessa roiskuu tai kaatuu jotain, ei pyyhitä likaa pois. Tavarat jätetään läjiksi sinne tänne. Pulloja ja roskia kertyy nurkkiin. Vessa ja kylpyhuone pestään ehkä kerran vuodessa. Pölyjä ei pyyhitä ikinä. Jos asuu tällaisen miehen kanssa, on tehtävä joko itse tai erikseen pyydettävä.

Samaan aikaan pohdin, että jos on parisuhdetta vailla niin ihan perushygieniaan panostamalla pääsee tosi pitkälle.

Ja tällä postauksella en tarkoita, että kaikki miehet on tällaisia tai etteikö myös naiset tai muunsukupuoliset voisi käyttäytyä samalla tavalla. Itselle on vain tullut miehissä tätä vastaan.

Miten ihmeessä sen toisen saa kannustettua pitämään ihan perushygieniasta huolta? Vai onko kyse nyt vaan siitä, että tarvittaisiin joku taho, joka puuttuisi näihin? Onko kyse mielenterveysongelmasta, jota ei vaan osata hoitaa? Miten tämä voisi ratkaista?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ratkaistaan sillä ettei aloiteta suhdetta sottapytyn kanssa

Vierailija
2/23 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika seksististä paskaa tämä aloitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika seksististä paskaa tämä aloitus.

Miehenä jolle tuo ei osunu sydämmeen mut jonka kaikkia kavereita tuo koskee kyllä niin musta ap puhuu asiaa.

Mä olen porukan ainoa joka selkeästi ottaa vastuuta siisteydestä ja hygieniasta ja mä olen myös porukan ainoa joka saa naista ja joka ei ole kehittäny siitä itelleen mt ongelmaa.

Vierailija
4/23 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ? Mikä ongelma se on ? Ei kaikki ihmiset oo mitään siivousintoilijoita ! Ja sellaisille ihmisille ei takuulla ole opetettu mitään tapoja. Mulle tosin on, vaikken ookaan mikään siivoushullu. Aika järkyttävää se on, jos jossakin kodis joku siivoo koko asunnon 3 kertaa päiväs kokonaan. Se se vasta hulluutta on ! Jotain rajaa !!!! Vähempikin riittää ! Ei koko asunnon pidä olla tiptop-kunnossa joka minuutti. Esim ite kun jotaki tippuu lattialle, ni siivoon sen kyl pois, mutten heti vaan hetken pääst. Onneks asun yksin. Ei oo mitää siivoushulluja kyttäämässä joka nurkas. Ja usein multa kaatuu vahingos limupullo, jok o auki. Sit vaa otan mun mopin ja moppaan sen kohan kuivaksi. Helppoo ja nopeeta. Sit vaa jatkan sit, mit oon tekemäski. Ja oon siis nainen. Se ei kuulu kellekään, miten kukin asukas koskaan siivoo kämppäänsä. Mut se, et jopa 3 kertaa päiväs, se menee jo yli hilseen ! Sellasen hullun pitää hakeutuu jo hoitoon ! Onneks en tunne ketään niin hulluaei tartte HÄVETÄ !!!! 

Vierailija
5/23 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ? Mikä ongelma se on ? Ei kaikki ihmiset oo mitään siivousintoilijoita ! Ja sellaisille ihmisille ei takuulla ole opetettu mitään tapoja. Mulle tosin on, vaikken ookaan mikään siivoushullu. Aika järkyttävää se on, jos jossakin kodis joku siivoo koko asunnon 3 kertaa päiväs kokonaan. Se se vasta hulluutta on ! Jotain rajaa !!!! Vähempikin riittää ! Ei koko asunnon pidä olla tiptop-kunnossa joka minuutti. Esim ite kun jotaki tippuu lattialle, ni siivoon sen kyl pois, mutten heti vaan hetken pääst. Onneks asun yksin. Ei oo mitää siivoushulluja kyttäämässä joka nurkas. Ja usein multa kaatuu vahingos limupullo, jok o auki. Sit vaa otan mun mopin ja moppaan sen kohan kuivaksi. Helppoo ja nopeeta. Sit vaa jatkan sit, mit oon tekemäski. Ja oon siis nainen. Se ei kuulu kellekään, miten kukin asukas koskaan siivoo kämppäänsä. Mut se, et jopa 3 kertaa päiväs, se menee jo yli hilseen ! Sellasen hullun pitää hakeutuu jo hoitoon ! Onneks en tunne ketään n

Lääkkeet! :' D

Sun kolmesti päivässä siivoava mielikuvitusvihollinen jota et ole tavannu mut varppina on olemasss kuulostaa pelottavalta.

Vierailija
6/23 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne kuin siistejä, hyvin itsestään huolta pitäviä miehiä. 

Ehkä apn kannattaa vaihtaa tuttavansa. 

Vierailija
7/23 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ? Mikä ongelma se on ? Ei kaikki ihmiset oo mitään siivousintoilijoita ! Ja sellaisille ihmisille ei takuulla ole opetettu mitään tapoja. Mulle tosin on, vaikken ookaan mikään siivoushullu. Aika järkyttävää se on, jos jossakin kodis joku siivoo koko asunnon 3 kertaa päiväs kokonaan. Se se vasta hulluutta on ! Jotain rajaa !!!! Vähempikin riittää ! Ei koko asunnon pidä olla tiptop-kunnossa joka minuutti. Esim ite kun jotaki tippuu lattialle, ni siivoon sen kyl pois, mutten heti vaan hetken pääst. Onneks asun yksin. Ei oo mitää siivoushulluja kyttäämässä joka nurkas. Ja usein multa kaatuu vahingos limupullo, jok o auki. Sit vaa otan mun mopin ja moppaan sen kohan kuivaksi. Helppoo ja nopeeta. Sit vaa jatkan sit, mit oon tekemäski. Ja oon siis nainen. Se ei kuulu kellekään, miten kukin asukas koskaan siivoo kämppäänsä. Mut se, et jopa 3 kertaa päiväs, se menee jo yli hilseen ! Sellasen hullun pitää hakeutuu jo hoitoon ! Onneks en tunne ketään n

Katso peiliin niin siellä näet hullun. Tekstisi on niin mielipuolista, ettei ole epäilystäkään.

Vierailija
8/23 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sama koske naisiakin? Minulla on paremmat siivous ja hygieniataidot kuin puolella Suomen naisista!

Vierailija
9/23 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut miehet ovat imeneet asenteen jo äidin maidosta. Äiti tekee. Näille yksilöille äidistä vierottaminen voi olla hankala elämän paikka, koska harvemmin äiti muuttaa poikansa asuntoon. Silloin pitää osata tehdä itse asioita. Voi tulla äitiä ikävä. 

Vierailija
10/23 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli exä ihan hirveä hygieniana*tsi. Kävi 2x päivässä suihkussa ja ei pitänyt kahtena päivänä putkeen samoja vaatteita ikinä. Ei kylläkään tietenkään itse siivonnut, mutta piti siisteyttä tärkeänä ja mulle sitten raivosi, jos en ollut siivonnut hänen makuunsa tarpeeksi usein/tarpeeksi hyvin.

Voin kertoa että ei ollut hyvä vaihtoehto tämäkään, nykyisen otsikon mukaisen "perusmiehen" kanssa on elämä paljon mukavampaa, kun saa sotkea itsekin ihan miten haluaa ja seksiäkin saa vaikka heti lenkin jälkeen hikisenä ja haisevana, ei ole niin tarkkaa. 

Vierailija
11/23 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta kokemuksista naisilla on ollut ne sotkuisimmat kämpät. Yleensä tiskit haisee ja tavaroita pitkinpoikin

Vierailija
12/23 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mikään siivousintoilija ja on ihan ok, jos on sotkua välillä. En vain ymmärrä, kun esim. vaatteet on läjä, joka valuu kaapista ulos ja lattialla ja seinillä on selkeää likaa ja tyhjiä pulloja on kasseittain. Valkoista petauspatjaa ei ole pesty ja se on ruskea. Kaikki on hujanhajan. Kylppäriin ja vessaan kertyy sellanen likakerros pikkuhiljaa. Miten voisi auttaa näitä ihmisiä pitämään huolta itsestään ja kodista? Ihan sama, onko mies vai nainen vai muunsukupuolinen. Pitäisikö alkaa järjestää jotain kursseja?

Ap

Vierailija
13/23 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä naisiakin ihan samanlaisia sottapyttyjä.

Vierailija
14/23 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jättänyt yhden tyypin sotkuisuuden takia. Kaikki arjenhallinnan taidot olivat, kuin teini-ikäisellä. Ei kiinnosta ryhtyä kasvattamaan aikuista.

Vierailija
15/23 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miespuolisten sottapyttyjen taustalla on usein täyden palvelun koti äidin ja siitä suoraan tyttöystävien kanssa eläen. Sitten on ongelmissa, kun vastaan tulee naisystävä, joka odottaa mieheltä normaalia omatoimisuutta kodista ja itsestä huolehtimisen suhteen. Aina ei sitten puutu halukaan, mutta taitoja ja ymmärrystä ei todellakaan harjoituksen puuttuessa ole. Voi olla ihan kummallista, miten näihin tähän asti palvelijoiden hoitamiin juttuihin menee herran kallista aikaakin!

Vierailija
16/23 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jättänyt yhden tyypin sotkuisuuden takia. Kaikki arjenhallinnan taidot olivat, kuin teini-ikäisellä. Ei kiinnosta ryhtyä kasvattamaan aikuista.

Joo. Arjenhallintataidot on hämmästyttävästi monella hukassa. 

Vierailija
17/23 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun pojat ovat poikia, eikä niiden tarvitse kaikkea osata ja äidit passaa ja siinä se ongelma sitten on syntynyt...

Vierailija
18/23 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miespuolisten sottapyttyjen taustalla on usein täyden palvelun koti äidin ja siitä suoraan tyttöystävien kanssa eläen. Sitten on ongelmissa, kun vastaan tulee naisystävä, joka odottaa mieheltä normaalia omatoimisuutta kodista ja itsestä huolehtimisen suhteen. Aina ei sitten puutu halukaan, mutta taitoja ja ymmärrystä ei todellakaan harjoituksen puuttuessa ole. Voi olla ihan kummallista, miten näihin tähän asti palvelijoiden hoitamiin juttuihin menee herran kallista aikaakin!

Mitä voisi tehdä tilanteen korjaamiseksi? Joku sellanen miehille suunnattu youtube-kanava, et hei näin nää asiat voi tehdä?

Vierailija
19/23 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On niitä naisiakin ihan samanlaisia sottapyttyjä.

Niin on, kuten tässä on jatkuvasti todettu.

Vierailija
20/23 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun pojat ovat poikia, eikä niiden tarvitse kaikkea osata ja äidit passaa ja siinä se ongelma sitten on syntynyt...

Eli naisten vika? Mites ne isät?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi