Mikä voi aiheuttaa hiivatulehduksen?
Vaihtoehtoina on Rainbow ohutside, Luonnonystävän wc-paperi ja alapääkarvojen sheivaaminen.
Mikä näistä on todennäköisin?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kova stressi tekee hiivaa naisille.
Itelles tekee :D Ihan hölynpölyä.
Älä dissaa! Stressi nostaa verensokeria ja saa vereen LDL-rasvoja liikkeelle. Siten väite siitä, että stressi aiheuttaa hiivaa sekä naisille että miehille pitää paikkansa. Sen lisäksi myös se toteamaton diabetes voi olla syy. Su9messa on puoli miljoonaa ihmistä, jotka eivät tiedä sairastavans diabetesta.
Vierailija kirjoitti:
Menkat itsessään aiheuttaa: siis se että pitää pitää sidettä. Minulla näin. Aiheutti lievän hiivatulehduksen lähes aina, mutta ei nykyään enää, kun menkat ovat niin niukat etten käytä kotona ekan (tai kahden ekan päivän jälkeen) suojaa enää ollenkaan. Ilmaa ja tuuletusta niin paljon kuin voi muutenkin, nukkuminen ilman alushousuja jne.
Mulla ei ole ko. vaivaa ollut varmaan viiteen vuoteen ja ihmettelen, että mistä se nyt yhtäkkiä sai alkunsa.
Ap
Luonnollisin syy että kumppani hyppää vieraissa.
Ruokavalio. Tuskin olet carnivore kuitenkaan. Syöt viljoja, hedelmiä, marjoja, kasviksia, leivonnaisia ja herkkuja silloin tällöin, ehkä juot alkoholiakin. Hiilihydraatit ovat sokeria.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sellaista ollut kohta kymmeneen vuoteen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ruokavalio. Tuskin olet carnivore kuitenkaan. Syöt viljoja, hedelmiä, marjoja, kasviksia, leivonnaisia ja herkkuja silloin tällöin, ehkä juot alkoholiakin. Hiilihydraatit ovat sokeria.
En. Ja olen elänyt samalla ruokavaliolla jo vuosia. Tuolla logiikalla mulla olisi jatkuvasti hiiva.
Ap
Karvojen ajelu voi altistaa hiivalle, vaikka nykyaikana tätä ei ääneen uskalleta sanoakaan.
Kannattaa vaihtaa side Vuokkoset bioon. Ei sisällä kemikaaleja.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa vaihtaa side Vuokkoset bioon. Ei sisällä kemikaaleja.
Aivan takuulla sisältää kemikaaleja. Ei tuollaista tuotetta pysty valmistamaan ilman kemikaaleja.
Ventilaation eli ilmastoinnin puute! Toivottavasti nukut ilman alushousuja ja kotona lököhousuissa ilman alkkareita.
Oon nukkunut alasti viimesiset vuosikymmenet ja alushousut vain kun on pakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies
Ei ole miestä.
Ap
Miehen puute ja sheivaaminen. Alapääsi on masentunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sellaista ollut kohta kymmeneen vuoteen.
Ap
Jos pillua käytetään vaan kusemiseen, niin se voi aiheuttaa hiivaa.
Mulla aiheutti estrogeenin lasku. Oon 37v ja jonkinlaiset esivaihdevuodet menossa. En meinannut päästä hiivasta millään eroon.
Antibioottikuuri, sokeri ja se, jos peräreiän mikrobit eksyy emättimen alueelle. Kosteus ja lämpö saa mikrobit lisääntymään. Maitohappobakteereja kannattaa vetää välillä. Alapään liiallinen pesu sekoittaa sitä mikrobistotasapainoa.
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma että on hiiva?
Olen kun se lähti hiivalääkkeellä pois.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ventilaation eli ilmastoinnin puute! Toivottavasti nukut ilman alushousuja ja kotona lököhousuissa ilman alkkareita.
Oon nukkunut alasti viimesiset vuosikymmenet ja alushousut vain kun on pakko.
Itse asiassa ongelma alkoi juurikin sen jälkeen kun aloin nukkua ilman alushousuja! Ehkä se olikin se. Normaalisti ne ovat jatkuvasti jalassa eikä ole ollut mitään ongelmia tai tulehduksia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies
Ei ole miestä.
Ap
Miehen puute ja sheivaaminen. Alapääsi on masentunut.
Niin varmaan onkin.
Ap
Lihavuus,istuminen,vähäinen liikunta..
Menkat itsessään aiheuttaa: siis se että pitää pitää sidettä. Minulla näin. Aiheutti lievän hiivatulehduksen lähes aina, mutta ei nykyään enää, kun menkat ovat niin niukat etten käytä kotona ekan (tai kahden ekan päivän jälkeen) suojaa enää ollenkaan. Ilmaa ja tuuletusta niin paljon kuin voi muutenkin, nukkuminen ilman alushousuja jne.