Juoksijat, onko teillä polvissa nivelrikkoa tai pelkäättekö, että sitä tulee juoksun takia?
Olen harrastanut juoksemista jo jonkun aikaa. Lievää nivelrikkoa on todettu polvissa, kun polvet kuvattiin kaatumisen takia. Ihmetyttää, kun toinen lääkäri kieltää juoksun nivelrikon takia ja toinen taas sanoo, että voi juosta, ei haittaa nivelrikko, kunhan lenkkarit ja maasto on hyvät eli ei asfaltilla juoksemista. Ketä tässä uskoisi?
Kommentit (6)
Tässä iässä väkisin on kulumaa. En pelkää nivelrikkoa sen kummemmin. Käytän hyvin vaimennettuja jalkaan sopivia kenkiä ja aniharvoin juoksen täydellä voimalla.
Vierailija kirjoitti:
Tässä iässä väkisin on kulumaa. En pelkää nivelrikkoa sen kummemmin. Käytän hyvin vaimennettuja jalkaan sopivia kenkiä ja aniharvoin juoksen täydellä voimalla.
Minkä ikäinen olet? Ap
Ketä uskoisi? Usko ittees
Mä en usko että toisen ihmisen kuunteleminen on ihan paras ratkasu mitä voi tehdä kun on omasta kropasta kyse. Tottakai moni suomalainen lammas ajattelee näin, mutta mä ainakin kuuntelen itse omaa kroppaani kaikessa mitä tulee liikuntaan.
Sun täytyy ite testailla ja tunnustella. Ota vähän taukoa jos alkaa sattumaan, sen jälkeen koita lähtee uudestaan pikkuhiljaa liikenteeseen ja katso mitä ne polvet sitten sanoo.
Mulle on lääkärit antanu elämän aikana miljoona kertaa vääriä diagnooseja. Neki on vaa ihmisiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet? Ap
53.
Siis mitä? Eikö nivelrikko olekaan yksinomaan lihavien vaiva?
Up