Yle-vero. Mistä mä maksan kun en katso ylen ohjelmia tai kuuntele ylen radiokanavia?
En omista edes tv:tä, kun en katso mitään. En katso edes mitään maksullisia kanavia, en Netflixiä tms. Radiota en kuuntele kuin autossa eikä se ole ikinä ylen tajuuksilla. Mitä mä saan vastineeksi kun maksan sen veron? Sanokaa nyt, että jotain minäkin saan siitä, kun v*tuttaa vain maksaa sitä.
Kommentit (29)
Minusta tuo on todella typerää kikkailua lainsäätäjältä. Minusta Yle on valtion kokonaan omistama yritys, joten sen menot pitäisi rahoittaa kokonaan valtion budjetista, johon rahat kerätään veroista.
En ymmärrä, miksi ylevero on joku poikkeus. Muutenhan voisimme maksaa tie-, puolustus- ja ties mitä veroja.
Vierailija kirjoitti:
Veroissa maksat monesta muustakin asiasta mistä et henkilökohtaisesti hyödy.
Kuten? Ylen palvelut ei kuitenkaan nyt mitään välttämättömyyksiä ole kuten esim sotepalvelut.
kuulet kaupoissa tai kanmpaajalla tms, vaikka et haluaisikaan
Et sinä mitään toimeentulotuestasi maksa.
Ei kukaan käytä kaikkia palveluja, joita rahoitetaan veroilla.
Mä en esimerkiksi ole koskaan käynyt uimahallissa tai tarvinnut päiväkodin palveluja. Silti maksan veroni iloisesti, sillä monet muut tarvitsevat.
Vierailija kirjoitti:
Mä en esimerkiksi ole koskaan käynyt uimahallissa tai tarvinnut päiväkodin palveluja. Silti maksan veroni iloisesti, sillä monet muut tarvitsevat.
Onko uimahallit verovaroin rakennettu?
Vierailija kirjoitti:
Sen yleveron voisi ottaa niistä samoista veroista eikä pidättää ihan omana verona. Tai entiseen malliin tv-lupamaksulla.
Mahdollisuudesta sivistää itseäsi kuuntelemalla Ylen radiokanavia, katsomalla tvstä Ylen ohjelmia tai käyttämällä Ylen uutisia tai YLE areenaa netissä. Se että valitset typeryyden olla käyttämättä tarjolla olevia palveluja on ihan oma ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milläs sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milläs sitten?
Asiakasmaksuilla minkä jokainen asiakas maksaa kun sinne menee. Ei ne ilmaisia paikkoja ole
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milläs sitten?
Yksityisen firman omilla lainarahoilla? Mistä minä tiedän, kun en ole sellaista rakentanut.
Onhan heillä vielä nettisivut, varmaan et niitäkään käytä. Se on sinun oma valintasi olla käyttämättä sinulle tarjottuja palveluita.
Aikuisen kertamaksu uimahalliin meillä päin 5,50€, että sillä katettais rakennuskustannukset ja ylläpito? Joo ei kuule ihan riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milläs sitten?
Yksityisen firman omilla lainarahoilla? Mistä minä tiedän, kun en ole sellaista rakentanut.
Kunnat niitä on verovaroin iät ja ajat rakentanut. Jotkut kylpylät sitten erikseen. Ei tarvitse käydä uimassa tietääkseen asiasta. Pelkkä lukeminen riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milläs sitten?
Tyhmyys ja tietämättämyys on varmaan autuas olotila. 😂
Huomaisiko kukaan jos yle häviäisi ihan tyystin? Menisikö ihmisten terveys ja hyvinvointi siinä samalla? Tuskin. Mutta jos vaikka nämä edellämainitut uimahallit poistuisi, niin se jo näkyisi kansan terveydessä ja hyvinvoinnissa. Yle on pelkkää viihdettä ja lisämukavuutta. Sitä tarjoaa mainoskavatkin sun muut. Sivistyksestä puhumattakaan.
Kaikki verot ovat yhteiseen käyttöön. Lapseton ei halua maksaa kouluruokailusta ja autoton teidän ylläpidosta jne.
Vierailija kirjoitti:
Aikuisen kertamaksu uimahalliin meillä päin 5,50€, että sillä katettais rakennuskustannukset ja ylläpito? Joo ei kuule ihan riitä.
Teilläpäin on ilmeisesti aika vähän käyttäjiä?
Vierailija kirjoitti:
Kaikki verot ovat yhteiseen käyttöön. Lapseton ei halua maksaa kouluruokailusta ja autoton teidän ylläpidosta jne.
Mutta ne on välttämättömyyksiä.
Veroissa maksat monesta muustakin asiasta mistä et henkilökohtaisesti hyödy.