Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle-vero. Mistä mä maksan kun en katso ylen ohjelmia tai kuuntele ylen radiokanavia?

Vierailija
30.03.2024 |

En omista edes tv:tä, kun en katso mitään. En katso edes mitään maksullisia kanavia, en Netflixiä tms. Radiota en kuuntele kuin autossa eikä se ole ikinä ylen tajuuksilla. Mitä mä saan vastineeksi kun maksan sen veron? Sanokaa nyt, että jotain minäkin saan siitä, kun v*tuttaa vain maksaa sitä. 

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veroissa maksat monesta muustakin asiasta mistä et henkilökohtaisesti hyödy.

Vierailija
2/29 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo on todella typerää kikkailua lainsäätäjältä. Minusta Yle on valtion kokonaan omistama yritys, joten sen menot pitäisi rahoittaa kokonaan valtion budjetista, johon rahat kerätään veroista. 

En ymmärrä, miksi ylevero on joku poikkeus. Muutenhan voisimme maksaa tie-, puolustus- ja ties mitä veroja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veroissa maksat monesta muustakin asiasta mistä et henkilökohtaisesti hyödy.

Kuten? Ylen palvelut ei kuitenkaan nyt mitään välttämättömyyksiä ole kuten esim sotepalvelut. 

Vierailija
4/29 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulet kaupoissa tai kanmpaajalla tms, vaikka et haluaisikaan

Vierailija
5/29 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä mitään toimeentulotuestasi maksa.

Vierailija
6/29 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan käytä kaikkia palveluja, joita rahoitetaan veroilla.

Mä en esimerkiksi ole koskaan käynyt uimahallissa tai tarvinnut päiväkodin palveluja. Silti maksan veroni iloisesti, sillä monet muut tarvitsevat.

Vierailija
7/29 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en esimerkiksi ole koskaan käynyt uimahallissa tai tarvinnut päiväkodin palveluja. Silti maksan veroni iloisesti, sillä monet muut tarvitsevat.

Onko uimahallit verovaroin rakennettu? 

Vierailija
8/29 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen yleveron voisi ottaa niistä samoista veroista eikä pidättää ihan omana verona. Tai entiseen malliin tv-lupamaksulla. 

Vierailija
9/29 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisuudesta sivistää itseäsi kuuntelemalla Ylen radiokanavia, katsomalla tvstä Ylen ohjelmia tai käyttämällä Ylen uutisia tai YLE areenaa netissä. Se että valitset typeryyden olla käyttämättä tarjolla olevia palveluja on ihan oma ongelma.

Vierailija
10/29 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milläs sitten?

Vierailija
11/29 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milläs sitten?

Asiakasmaksuilla minkä jokainen asiakas maksaa kun sinne menee. Ei ne ilmaisia paikkoja ole

Vierailija
12/29 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milläs sitten?

Yksityisen firman omilla lainarahoilla? Mistä minä tiedän, kun en ole sellaista rakentanut. 

Vierailija
13/29 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan heillä vielä nettisivut, varmaan et niitäkään käytä. Se on sinun oma valintasi olla käyttämättä sinulle tarjottuja palveluita.

Vierailija
14/29 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisen kertamaksu uimahalliin meillä päin 5,50€, että sillä katettais rakennuskustannukset ja ylläpito? Joo ei kuule ihan riitä.

Vierailija
15/29 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milläs sitten?

Yksityisen firman omilla lainarahoilla? Mistä minä tiedän, kun en ole sellaista rakentanut. 

Kunnat niitä on verovaroin iät ja ajat rakentanut. Jotkut kylpylät sitten erikseen. Ei tarvitse käydä uimassa tietääkseen asiasta. Pelkkä lukeminen riittää.

Vierailija
16/29 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milläs sitten?

Tyhmyys ja tietämättämyys on varmaan autuas olotila. 😂

Vierailija
17/29 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaisiko kukaan jos yle häviäisi ihan tyystin? Menisikö ihmisten terveys ja hyvinvointi siinä samalla? Tuskin. Mutta jos vaikka nämä edellämainitut uimahallit poistuisi, niin se jo näkyisi kansan terveydessä ja hyvinvoinnissa. Yle on pelkkää viihdettä ja lisämukavuutta. Sitä tarjoaa mainoskavatkin sun muut. Sivistyksestä puhumattakaan. 

Vierailija
18/29 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki verot ovat yhteiseen käyttöön. Lapseton ei halua maksaa kouluruokailusta ja autoton teidän ylläpidosta jne.

Vierailija
19/29 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisen kertamaksu uimahalliin meillä päin 5,50€, että sillä katettais rakennuskustannukset ja ylläpito? Joo ei kuule ihan riitä.

Teilläpäin on ilmeisesti aika vähän käyttäjiä?

Vierailija
20/29 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki verot ovat yhteiseen käyttöön. Lapseton ei halua maksaa kouluruokailusta ja autoton teidän ylläpidosta jne.

Mutta ne on välttämättömyyksiä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi