Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle-vero. Mistä mä maksan kun en katso ylen ohjelmia tai kuuntele ylen radiokanavia?

Vierailija
30.03.2024 |

En omista edes tv:tä, kun en katso mitään. En katso edes mitään maksullisia kanavia, en Netflixiä tms. Radiota en kuuntele kuin autossa eikä se ole ikinä ylen tajuuksilla. Mitä mä saan vastineeksi kun maksan sen veron? Sanokaa nyt, että jotain minäkin saan siitä, kun v*tuttaa vain maksaa sitä. 

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan käytä kaikkia palveluja, joita rahoitetaan veroilla.

Mä en esimerkiksi ole koskaan käynyt uimahallissa tai tarvinnut päiväkodin palveluja. Silti maksan veroni iloisesti, sillä monet muut tarvitsevat.

Onko uimahallit verovaroin rakennettu? 

Kaikki kuntien uimahallit ovat. Jäähallitkin on monesti kuntien voimakkaasti tukemia samoin kuin monet muut urheilupaikat . 

Itse en ole käyttänyt yhteiskunnan tarjoamia terveyspalveluja enkä esim lasten varhaiskasvatusta .

Vierailija
22/29 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle joka et ole koskaan käyttänyt Ylen palveluita

https://yle.fi/uutiset

https://areena.yle.fi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki verot ovat yhteiseen käyttöön. Lapseton ei halua maksaa kouluruokailusta ja autoton teidän ylläpidosta jne.

Mutta ne on välttämättömyyksiä. 

Koulu ja kouluruokailu eivät ole lapsettomille. Miksi lapsettomien pitää niistä maksaa?  

Vierailija
24/29 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan Yle-veron alkaessa kyseltiin, miksi myös kuurosokeat joutuvat maksamaan. Tuolloinen pääjohtaja Jungner kommentoi, että kyllä, he ovat meille haaste. Jos sinulle siis jäi vielä epäselväksi miksi maksat Yle-veroa, niin mitäpä jos kysyisit Jungnerilta.

Ei Jungner päättänyt Yle-verosta eikä hänen olisi kannattanut kommentoida tuotakaan mutta ehkä juuri siksi hän ei ole ollut enää vuosiin Ylen toimari. 

Vierailija
25/29 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan käytä kaikkia palveluja, joita rahoitetaan veroilla.

Mä en esimerkiksi ole koskaan käynyt uimahallissa tai tarvinnut päiväkodin palveluja. Silti maksan veroni iloisesti, sillä monet muut tarvitsevat.

Onko uimahallit verovaroin rakennettu? 

Milläs sitten?

Yksityisen firman omilla lainarahoilla? Mistä minä tiedän, kun en ole sellaista rakentanut. 

Kunnat niitä on verovaroin iät ja ajat rakentanut. Jotkut kylpylät sitten erikseen. Ei tarvitse käydä uimassa tietääkseen asiasta. Pelkkä lukeminen riittää.

Ehkä olisi kannattanut kuunnella ja katsoa Ylen ohjelmia niin tämänkin tietäisi?

Vierailija
26/29 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi laiskoille ja saamattomille maksetaan verovaroista tukia? En niitä ole koskaan käyttänyt enkä tule käyttämään.

Vierailija
27/29 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on paljon ns. piiloveroja, jotka eivät perustu tuloihin vaan omistukseen. Esim. vuotuinen ajoneuvovero.

Vierailija
28/29 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on paljon ns. piiloveroja, jotka eivät perustu tuloihin vaan omistukseen. Esim. vuotuinen ajoneuvovero.

Autoilijoilla on ongelmia. 

Nyt ne tosin poistuvat koska kok-ps-rkp rakastaa yksityisautoilua ja vapauttaa ajoneuvon omistajat ihan kaikesta rasitteesta. 

Vierailija
29/29 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autoilijoilla on ongelmia. 

Nyt ne tosin poistuvat koska kok-ps-rkp rakastaa yksityisautoilua ja vapauttaa ajoneuvon omistajat ihan kaikesta rasitteesta. 

Sitä odotellessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä