Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin olette uskaltaneet kokeilla....

19.01.2007 |

seksiä ekan kerran synnytyksen jälkeen? estrogeenithan on synnytyksen jälkeen pitkääkin(?) täysin nollissa, ja muutenkin mietityttää sattuuko jne? onko muilla välilihaleikkaushaavaa jonka takia pelottaa ns.eka kerta taas...?meikäläisel repes tikit sillon ja oli pitkään kipeä,ei tosin enää onneksi! mutta ois kiva kuulla kommetteja...

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta silloin uskalsin kokeilla,eikä ollut mitään herkkua vasta kuin puoli vuotta synnytyksen jälkeen. Ihana oli se tunne että tästähän nauttii taas :))

Vierailija
2/24 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joku rohkenee vastata...porukka käy lukemassa mutta ei vastaa=( itellä 2kk synnytyksestä ja vois alkaa kokeilee pikku hiljaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla leikattiin väliliha ja oli repeämiä, mutta ne parani nopeesti. Nyt 3kk synnytyksestä ja alkaa tuntumaan pikkuhiljaa " normaalilta" , tosin leikkausarpi on ollu osittain tunnoton ja välillä tuntuu tekevän vähän kipeää..

Vierailija
4/24 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekalla kertaa 4 viikon kuluttua, ei onnistunut kivun vuoksi (epparin kohta ei tosin ollut pahin, vaan ne limakalvot). 6 viikon kuluttua onnistui kivun kanssa. Tokalla kertaa ensin 6 viikon kuluttua, ei onnistunut taas limakalvojen kivun takia. Noin 8 viikon kuluttua onnistui kivun kanssa. Edelleen on limakalvot huonona (synnytyksestä 3kk) ja petipuuhat jonkin verran sattuu. Koko ajan on kuitenkin parantumaan päin. Ja täytyy vielä mainita, ettei parhaimmatkaan liukasteet limakalvokipuihin paljon auttaneet.

Vierailija
5/24 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

päästä synnytyksestä... Ehkä taas joku ei kehtaa tulla sanomaan, että vasta kuukausien kuluttua!

Esikoisen jälkeen meillä meni muistaakseni lähes pari kuukautta, mutta kuopuksen jälkeen yli neljä... Ja sittenkään ei itsellä tehnyt mieli yhtään ja paikatkin oli ihan kuivat ja väsytti niin perhanasti kun en ollut neljään kuukauteen nukkunut... =( mutta halusin pitää miestä hyvänä...

Kyllä se ainakin useamman lapsen perheessä saattaa olla seksi kortilla vauvan ekan vuoden aikana... Joku lapsista on aina hereillä tai pitää hereillä ja siinä ei sitten välttämättä seksi tule ekana mieleen jos yhden yön on muksu huutamatta - vaan NUKKUMINEN... =)

Meilläkin on nykyään yleensä seksiä, jos ollaan isovanhempien luona saunomassa ja saadaan olla hetki kahden...

Vierailija
6/24 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ois kiva kuulla kuitenkin miten muilla. anonyymejän täällä kuitenkin ollaan ja ois kiva jakaa koekmuksia myös " aroista " aiheistä. sehän on vaan hyvä jos pystyy seksiä harrastaa jo parinki viikon päästä tai olkoon sitten vaikka kuukausien päästä. saako muuten ylipäätään harrastaa seksiä ennen jälkitarkastusta, ainaki olen lukenut ettei sais...joten miten sitä voi jo parin viikon päästä, eikä vuotoakin vielä silloin ole ja tulehdus riski siis isompi?

kai se sit vaihtelee näköjää paljonki jos haarukka on 2 vko- puolivuottaki...itteeni ei kyl viel oikee huvittas mut periaattees tekis mieli kokeilla jo....siis henkisesti huvittas vaikkei fyysisesti ;)

Vierailija
7/24 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oisha se kiva jo miestäki alkaa viihdyttää ...;)

Vierailija
8/24 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme synnytystä takana ja aika pian on joka kerta seksiä harrastettu, minulla se synnytys ei tunnu haluja vähentävän. Ja seksihän ei ole sama asia kuin yhdyntä eli miestä voi viihdyttää muutenkin, jos sellaiseen on tarve, mutta paikat on vielä hellänä.

Ekassa synnytyksessä tehtiin eppari, joten yhdynnässä olimme " vasta" 5 viikkoa synnytyksestä, hyvin varovasti eikä onneksi sattunut. Seksiä oli jo sitä ennen ollut muilla konsteilla.

Toisella ja kolmannella kerralla ollaan oltu yhdynnässä jo 2 viikkoa synnytyksestä, ei ole sattunut (ei tehty epparia, ei repeämiä). Tosin ne ekat kerrat on olleet aika... paikat on vielä aika väljiä... verrattuna tilanteeseen muutama kk myöhemmin kun on ehtinyt treenata " rakkauslihaksia" .

Vierailija
9/24 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tulehdusriskin (ja toki raskautumisriskinkin vuoksi ;) ) vuoksi suositellaan kumin käyttöä.. Minulla ei juuri vuotoa ollut alkupäivien jälkeen.

Vaikka on väsyttänyt ja aika on ollut kortilla, niin kun on tehnyt mieli niin sitä on riennetty hommiin heti kun vauva on nukahtanut ja monesti nipin napin keretty puuhat hoitaa, ja joskus jopa aamuyön tunteinakin tullut puuhailtua, järjestelykysymyksiä ;)

Tuota miehen viihdyttämistä en itse tosin.. hmm, ymmärrä, meillä se puuhailu on molempien viihdyttämistä :)

Vierailija
10/24 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kokeiltiin ekan kerran 2kk synnytyksestä - ei mitään toivoa. Repesin kaikkiaan kolmesta paikasta sekä sisältä että välilihasta ja tuntuu, että ovat kursineet vähän liikaakin kasaan.

Nyt synnytyksestä 3kk, eikä vieläkään onnistu, mutta jotain muutosta parempaan on havaittavissa, joten ehkä vielä joskus...

Vierailija
11/24 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tulehdusriskin vuoksi. Näin meille suositeltiin, vaikka lapsi syntyi loppupeleissä sektiolla, ei siis edes alakautta.

Vierailija
12/24 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeilla jo nyt (poitsu 7vk) mutta vasyttaa, eika tunnu olevan oikein aikaa. Ei tuo mieskaan ole asiaa ottanut puheeksi ja tanaan hain pillerit apteekista ja sanoin, etta ilmoitteleppa kun haluat taas " hommiin" niin aloitan sitten taas pillerit.

En viitsi turhan takai syoda, jos ei puuhastella.

itsellani mieli tekisi, mutta ei tunnu olevan aikaa ja jotenkin sita on tottunut seksittomyyteen. mieheni ei raskausaikana halunnut ollenkaan, koska ei halunnut hairita pienokaista massussa.. haa haa :-) ja nyt kun sita ollaan oltu ilman niin kauan jotenkin siihen tottuu....

meilla on kylla aina ollut mies se vahemman aktiivinen osa...

no tulipas kerrottua paljon....huh

Vierailija
13/24 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen viihdyttämisellä tarkoitinkin sitä että kun itsellä ei vielä fyysistä tarvetta seksiin olisi niin voisihan sitä kuitenkin kokeilla nii sais mieskin ja varmaa ois mielissää vaikkei sitä vielä odotakaan...vaikkakin muuten ollaan seksiä harrastettu vaikkei yhdyntä mielessä ollakaan.tokihan se molempien viihdyttämistä onkin, siksi haluis jo pitkäst aikaa hommiin et ois ois jotai yhteiskivaa... ja ajotettava tosiaanki niin kuin vauva nukkuu, heh ei ois kiva jos rupeis itkua kuuluu pinnasängystä kesken kaiken=) eppari haava tuntuu hieman kireältä ja kovalta et mietin vaa miten siihen tuntuis sit yhdyntä.

Vierailija
14/24 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se ollut kumma huomata, että noi seksiasiat ei paljon ole kiinnostanut tässä unettomuuden sumeassa olotilassa. En olis itsestäni kyllä vuosi sitten uskonut :)Kai ne hormonit sitten todella vaikuttaa mulla ainakin.

Jännitti kyllä eka kerta, jotenkin tuntui niin repaleiselta ja sotkuiselta tuo alapää synnytyksen jälkeen, tikit kiristi ja silleen. No ei se kuulemma erilaiselta tuntunut miehen mukaan, tai sitten oli vaan kiltti. Itestä tuntui kans paremmalta jotenkin! En kyllä lähe miestä viihdyttään, ja kyllä tuo itsekkin niin ajattelee. Ehkä kymmenen vuotta nuoremman kanssa ois eri juttu :)

Vierailija
15/24 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan synnytyksen ja epparin jälkeen kokeiltiin seksiä ennen jälkitarkastusta n. 7 viikkoa ennen synnytystä. Sattui ihan sairaasti ja kokeiluksi jäi (yhdyntää ehkä 15 sekuntia ja itku melkein tuli...). Seuraavan kerran uskalsin hommaan vasta 3kk synnytyksestä ja arkana oli paikat silloinkin, eikä mun puolelta hommassa ollut mitään nautintoa, lähinnä sitä että sattuuko niin että pitää lopettaa vai kestänkö loppuun... Liukastetta käytettiin toki reilusti, mutta silti oli toooodella nihkeää. Vasta n. 6kk synnytyksestä aloin minäkin todella nauttia seksistä, eikä ollut vain miehen miellyttämistä... Silti meillä kyllä oli seksiä ihan säännöllisesti, eikä se siis enää sen ekan kerran jälkeen sattunut, mutta kun paikat on rutikuivat ja liukastetta saa laittaa koko ajan lisää, niin ei se nyt mitään hekumallista ollut alkuun ;)

Toisen synnytyksen jälkeen tilanne oli ihan eri. Ei epparia, pieni pintanaarmu. Seksiä 3 vkoa synnytyksestä ja vähän aristi, siis todella vähän. Liukastetta vaan ja kivasti meni. Seksielämä palautui normaaliksi siitä sitten heti.

Eli mulla kaksi täysin eri kokemusta. Riippuu siis erittäin paljon siitä, kuinka synnytys on mennyt ja mitä vaurioita on tullut. Paikat on mulla toki nytkin kuivat vielä (3kk synnytyksestä ja imetän), mutta kun ei silleen kipeää tee, niin liukkarin kanssa onnistuu :)

Minusta tässä aiheessa ei pitäisi olla mitään kehtaamista. Ei kumpaankaan suuntaan. Pitää muistaa, että jokaisella tilanne on ihan erilainen! Ei isojen eppareiden/repeämien kanssa todellakaan tarvi lähteä seksipuuhiin pari viikkoa synnytyksestä, jos joltain toiselta, " vauriottomalta" homma onnistuu heti... Ja omilla " nopeilla" seksikokeiluilla on turha kehua, ei se ole mitään omaa erinomaisuutta, tilanteet vaihtelee, halut vaihtelee, vauriot vaihtelee...

Vierailija
16/24 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joskus taas mies mua. Ei meillä avioparina aina halut osu yksiin, toinen on väsyneempi, toinen halukkaampi. Molempien haluja meillä arvostetaan ja molemmat välillä " antaa" . Vaikka säälistä ;) Ja sitten taas toisella kerralla ollaan molemmat yhtä paljon haluamassa ja saamassa... Varsinkin synnytyksen jälkeen monilla naisilla halut on kateissa väsymyksen ja imetyksen aiheuttamien hormonimuutosten takia, mutta miestä haluttaa entiseen tahtiin. Ei siinä ole mitään pahaa tai väärää tai rumaa, että omaa rakastaan hellii ja tuottaa hyvää oloa, vaikka itseä ei niin halutakaan!!! Heh, ja sainpa minäkin sitä sääliseksiä viimeisilläni raskaana ollessa, kun miestä ei haluttanut yhtään ja mua vaikka kuinka ;)

Vierailija
17/24 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon kyllä samaa mieltä... molempien viihdyttämistähän seksi on mutta välillä kyllä menee just noin niin kuin kirjoitit...eikä siinä ole mitään pahaa...jokainenhan haluaa puolisoaan viihdyttää vaikkei toinen sitä vaatiskaan....

Vierailija
18/24 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös välilihaleikkaushaava ja kyllä pelottaa. Kerran on kokeiltu synnytyksen jälkeen, mut sattui. Nyt synnytyksestä yli kolme kuukautta enkä tiedä milloin uskaltaa seuraavan kerran kokeilla. Haava kun vaan vihoittelee edelleen. Olishan se kiva jo päästä normaaliin parisuhde-elämään taas.

Vierailija
19/24 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkivuoto kesti 3viikkoa. Mulle ei tehty epparia, vain pari tikkiä pieneen nirhaumaan. Se parani nopsaan. Eka kerta ei sattunut. Yleensä imetyksen aikaan limakalvot on kuivat, mutta mulla ei kyllä ollut.

Itse tyydytin miestäni muulla tavalla kun ei pystytty seksiä harrastamaan. Pysyi sitten mieskin hyväntuulisena itkuisen vauva-arjen keskellä.

Tytteli-83

Vierailija
20/24 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen syy miksi odotimme jälkitarkastuksen jälk. intiimielämän aloittamisen oli se, että halusimme hoitaa jälkitarkastuksessa ehkäisyasian luotettavalla tavalla kuntoon.