Krooninen myöhästelijä (Sinnemäki)
Täällä on keskusteltu aina välillä sietämättömästä ilmiöstä eli kroonisesta myöhästymisestä. Yksi sellainen, Anni Sinnemäki, avaa käytöstään Hesarissa.
Haastatteluun hän saapuu vain vartin myöhässä. Suora lainaus Hesarista:
On parempi aloittaa leppoisammin: miksi olet aina myöhässä?
Se on piintynyt tapa. Vaikea sanoa, mistä kaikesta se johtuu.
Olet kuitenkin havainnut ilmiön?
Olen siitä hyvin tietoinen ja kamppailen sen kanssa jatkuvasti.
Ei vakuuta. Hän odotuttaa ainakin kahta ammattilaista tämän takia. Tästä nähdään, kuinka myöhästyminen on lähinnä itsekäs ja paska tapa, vaikka sitä verhotaan ties minkä neuroepätyypillisyyden taakse
Kommentit (15)
Paska tapa nimenomaan.
Mulla oli joskus tällainen tuttava. Autossa sai istua hänen pihallaan aina odottamassa. Lopulta hän oppi tulemaan ajoissa, kun sanoin että lähden tasan silloin ajamaan kun on sovittu ja hän jäi kyydistä, kun ei tullut ajoissa. Hänen kohdallaan kyseessä oli selvästi kotoa opittu malli, mitä hänen vanhempiaan tunsin.
Linkki on hyödytön, koska se ei ole kaikille luettavissa.
Vierailija kirjoitti:
Linkki on hyödytön, koska se ei ole kaikille luettavissa.
Olennainen on jutussa.
Hän tekee niin, koska voi. Hän on tärkeä, häntä kyllä odotetaan. Hänellä ei ole työajanseurantaa eikä palkasta nipistetä. Itse olen aina ajoissa, liiankin kanssa. Olisi kuitenkin mukava päästä joukkoliikenteellä kohtuuajassa aamulla töihin. Megaflex ei anna anteeksi.
Jos hän odotutti vartin vaikkapa toimittajaa ja kuvaajaa, kyllähän silläkin hintalappu on.
Vierailija kirjoitti:
Jos hän odotutti vartin vaikkapa toimittajaa ja kuvaajaa, kyllähän silläkin hintalappu on.
Perustason käytöstavat sanoo että tullaan ajoissa eikä tuhlailla muiden aikaa. Annin käytös kuvastaa hyvin sitä miten annin maailma pyörii annin navan ympärillä ja muille on sitten vaan tarjolla sopeutuminen annin mielenoikkuihin koska annille muiden aika ei ole tärkeää.
Minä työskentele Suomen huippuvirkamiesten kanssa usein. Heitä yhdistää se, että he pyrkivät aina olemaan ajoissa. Olen itse kuullut monta kertaa yhdenkin kansiapäällikön toteavan, että minun pitää mennä nyt, ettei kukaan joudu takiani odottamaan. Tämä heitä yhdistää. Jos he ovat myöhässä, se johtuu olosuhteista tai jotakin ennakoimattomasta asiasta.
Sinnemäki ei edes yritä. Hän ei välitä. Häntä ei kiinnosta.
oikea vastaus on.
-välinpitämättömyys, omaan napaan tuijottaminen ja kusipäisyys.
Siihän se sinnetännemäen luonne tulikin tiivistettyä ihan hänen oman käytöksensä perusteella.
Tuostakin huonosta tavasta pääsee eroon, kun laittaa kännykkään herätyksen/ muistutuksen reilusti ennen tapaamista jos vain halua on.
Näitä me sitten elätämme. Olisiko jo aika herätä ja tehdä asialle jotain? Vai antaa vaan loisia ja elellä meidän kustannuksella jatkossakin?
Myöhästely on itsekästä. Myöhästyykö Sinnemäki lomalennoltaan? Ei tietenkään, koska tällaisesta myöhästymisestä olisi hänelle itselleen merkittävää haittaa. Vain täysi apina myöhästelee jatkuvasti, eikä välitä vähääkään muiden ihmisten ajasta. Toisaalta, itsekkäitä narsistejahan nämä johtoasemiin itsensä perseennuolennalla päässeet monesti ovat.
Ajatelkaa, millaisia apulaispormestareita Helsinki on itselleen valinnut. Sinnemäki ja Arhinmäki. Onneksi vielä riittää veronmaksajia Helsingissä, että nämäkin elätit saavat leikkiä työpaikalla. Sääliksi käy tavallista helsinkiläistä veronmaksajaa.
Kroonisena myöhästelijänä sanon, että hävettää ja harmittaa joka kerta, kun myöhästyn, en kuvittele olevani tärkeä tai tahallaan odotuta ketään. En myöskään harmistu, jos joku on myöhässä, mutta 15 min on jo aika paljon..
Pystyn olemaan ajoissa, mutta se on työlästä ja vaatii runsaasti valmistautumisaikaa, siksi sitä on raskasta ylläpitää. En yksinkertaisesti osaa lähteä ovesta ulos tuosta vain ilman, että tietyt toimet on tehty, sopivat vaatteet päällä ja mukana on kaikki asiat, joita saatan tarvita. Huono tapa, joka on tarttunut kotoa, valitettavasti.
Up