Muistatko vielä omien päiväkotiaikojesi ryhmien nimet? Aloitan omilla:
Päiväkodissa aikoinaan oli kolme ryhmä pienimpien puolesta eskariin, meillä oli:
hattarat, hattivatit ja tuulihatut
Mikä sinä olit päiväkodissa?
Kommentit (101)
Mansikat, mustikat ja puolukat. Olin mustikoissa.
Itse en ole päiväkodissa ollut, mutta töiden takia on tullut aika monessa käytyä. Luonto- ja väriaiheiset tuntuu olevan yleisiä. Ketjussa mainitut mustikat ja mansikat on nähty, ruskatupakin kuulostaa tutulta. Parhaimpia, mitä olen kuullut on pohjanmaalla häjyyset. Samassa päiväkodissa mm. sulooset ja lutuuset.
Olin päiväkodissa alle vuoden ikäisestä aina eskariin saakka 80-luvulla. Ryhmät oli nimetty erilaisten marjojen mukaisesti, kuten monella muullakin täällä. Olikohan tämä silloin joku ajan trendi? Minulla on päiväkodista, tai tarhasta kuten silloin sanottiin, pelkkiä hyviä muistoja.
Minä en muista kenenkään nimeä päiväkodista. Enkä muista, että olisi mitään ryhmiä ollut. Enkä muista monia ala/yläasteen luokkalaisten nimiäkään. Pitäisikö mennä altzheimertesteihin.
t. 26v
Jos joku muistaa, minkä nimisiä ryhmiä oli Kortepohjan päiväkodissa Jyväskylässä 70-luvun lopulla, niin siitä vain kertomaan :D Mä en muista. Jotain luontoaiheisia ja kaksiosaisia, ehkä...
Pillukarvat, munakarvat, persekarvat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailman tylsin mustikat ja mansikat
Oulussa?
Joka kaupungissa.
Harakat, Varikset ja Kuukkelit. Olin Harakka.
Haisulit, Hattivatit, Piikkipaatsamat ja Myrkkyseitikit:)
En muista, sillä olen ollut päiväkodissa ehkä 2-vuotiaana, kunnes pikkuveljeni syntyi. Myöhemmin olin perhepäivähoidossa.
Itse oli puolukoissa. Löytyi myös mustikat sekä puolipäiväisille mansikat.
Ja mä puolukoissa, liekö sama päiväkoti!
Mä en ole ikinä ollut päiväkodissa. Mulla oli aina kotona hoitaja.
Puolukkapäiviä jo lapsesta saakka...
Muksut ja tenavat.
Sitten oli vielä vauvala.
Terveisiä 80-luvun puolestavälistä :)
En ollut päiväkodissa, mutta eskarissa: Murmelit😁
Pikkupilit ja rääpäleet