Muistatko vielä omien päiväkotiaikojesi ryhmien nimet? Aloitan omilla:
Päiväkodissa aikoinaan oli kolme ryhmä pienimpien puolesta eskariin, meillä oli:
hattarat, hattivatit ja tuulihatut
Mikä sinä olit päiväkodissa?
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Ympyrät, neliöt, kolmiot
Squid game -päiväkoti?
Minäkin olin puolukka! En tykännyt kun on hapan marja. Muut sai olla makeita marjoja.
Nykypäivän päiväkodissa nimeisin ryhmät näin:
Täit, Syyhypunkit ja Norot
Siis en kyllä pysty muistamaan. En ole varma oliko mitään nimeä kun ei ole siis mitään muistikuvaa
Joo, olin "Leppäkertuissa", toisen ryhmän nimen muistan myös "Karhunpennut". Tästä on yli 40 vuotta aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ympyrät, neliöt, kolmiot
Squid game -päiväkoti?
Semmonen dark plot twist tähän päikkäriin
Vierailija kirjoitti:
Joo, olin "Leppäkertuissa", toisen ryhmän nimen muistan myös "Karhunpennut". Tästä on yli 40 vuotta aikaa.
Mulle tuli nyt joku tosi hämärä flashback noista karhunpennuista myös! Ihan niin kuin olis ollu jossakin paikassa, päiväkodissa jossa ollut tyyliin vähän aikaa kesällä tms
Päiväkotiaikani loppui siihen, kun työnsin pahan kiusaajatytön suureen kuralätäkköön. Naurattaa vieläkin.😂
Seimi oli ihan pienille, pääskyset kokopäiväryhmä ja puolukat oli eskari ja puolipäiväryhmä. Minä olin puolukoissa.
Mä en ollut päivääkään päiväkodissa. Äitini oli perhepäivähoitaja joten olin kotihoidossa. Mulla oli seuraa niistä lapsista jotka tuli meille hoitoon.
Nallet, Tiikerit ja Nasut.
Omat vaatelokerot merkittiin erilaisilla symboleilla, minun symboli oli vaaleanpunainen paita. Olin päiväkodissa 90-luvulla.
Hahtuvat, tuulispäät ja koululaiset.
Tuikut ja lyhdyt
Liki 60 vuotta sitten olin lastentarhassa vuoden. Ryhmän nimi oli Sinikellot.
Vierailija kirjoitti:
Leppäkertut. Sain olla tarhan näytelmässä kärpässieni, ja minulla oli asianmukaisesti koristeltu hattu päässäni.
Minäkin olin Leppäkertuissa, ja suurin toiveeni oli, että saisin olla mustikan roolipuvussa, kun sininen oli lempivärini. Joskus sainkin. Myös kärpässieni oli osa showta.
Naapuriryhmän nimi oli peipposet ja niillä oli paljon huonompi meininki ja ihan tyhmät täditkin, meidän tädit Tuuli ja Pia oli parhaat :D
Vierailija kirjoitti:
Pienet vaippaikäiset oli Tiitiäiset. Sitten oli Mörrimöykyt ja Aapiskukot, en muista kumpi näistä oli eskariryhmä.
No sen voi ihan ABC-tason päättelyllä arvata :D
en ole ollut koskaan päiväkodissa... minua nuorempi naapurin lapsi oli jossain puistotädin helmoissa puolipäivää
4-5 vuotiaiden ryhmä oli hosulit ja eskari ryhmä hemulit