Muistatko vielä omien päiväkotiaikojesi ryhmien nimet? Aloitan omilla:
Päiväkodissa aikoinaan oli kolme ryhmä pienimpien puolesta eskariin, meillä oli:
hattarat, hattivatit ja tuulihatut
Mikä sinä olit päiväkodissa?
Kommentit (101)
Mörrimöykyt, Menninkäiset ja Peukaloiset.
Ärsytti, koska olivat kaikki poikien nimiä omassa mielessäni.
N
Olen ollut Kastehelmi, Muurahainen ja Murmeli.
Mua ihmetyttää, miksi vaikka luontonimet on luokkaa mustikka ja puolukka. Kun olisi vaikka mitä kauniita ja persoonallisempia nimiä: metsätähdet, kissankellot jne.
Toisekseen hämmentää, miksi joissakin ryhmissä osa nimistä on mielleyhtymältään kauniita ja osa ei. Luokkaa Lumi ja Loska.
Olin Vadelma, muut ryhmät olivat Mansikat, Mustikat ja Puolukat. Etelä-Suomi/80-luku
Olin päiväkoti ajan jossain poissa eetterissä ylhäällä, pimeydessä ja laskeuduin vain pari kertaa päiväkotiin 80-luvulla. Ei ole muistikuvia kuin muutamat, yleensä negatiivisista kohdista. En pitänyt päiväkodista erityisesti, tädit olivat jotenkin negatiivisia ja tiukkoja. On nyt aikuisena muuten hyvä muisti ja muistan muita asioita vaikka miten paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailman tylsin mustikat ja mansikat
Oulussa?
Joo:D mutta tää nyt on niin perus että löytyy varmaan joka kunnasta
Olin Tenavissa. Oli myös Naperot ja Nykeröt.
Vierailija kirjoitti:
Mua ihmetyttää, miksi vaikka luontonimet on luokkaa mustikka ja puolukka. Kun olisi vaikka mitä kauniita ja persoonallisempia nimiä: metsätähdet, kissankellot jne.
Toisekseen hämmentää, miksi joissakin ryhmissä osa nimistä on mielleyhtymältään kauniita ja osa ei. Luokkaa Lumi ja Loska.
Samaa mietin, ja nimenomaan jotkut metsätähdet ja kissankellot on kivoja luovia sanaleikkejä ja herättää lapsissakin erilaisia mielleyhtymiä, mutta samalla myös ihan tavallisia yhdyssanoja!
Olin itse ryhmässä nimeltä Männikkö, lisäksi oli Kuusikko, Koivikko ja Haavikko.
Pikku-Iikan päiväkoti Oulussa ysärillä :)
Menin eskari-ikäisenä vasta päiväkotiin. Pupujussit oli oman ryhmäni nimi, mutta en millään muista muita ryhmiä. Jotain oravia ja kettuja ne oli, mutta en muista tarkemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin päiväkodissa vasta eskari-ikäisenä, eskariryhmä oli Västäräkit. Muistan, että välillä kuitenkin päästiin Varpusiin leikkimään.
Ei taivas. Ihme kun ei sentää Kiljuhanhet tai Räkättirastaat.
Oispa nyt aikuisena joku paikka missä vois olla kiljuhanhi, liittyisin ryhmään heti
😂😂😂
Sama perseily jatkuu hoitolaitoksissa ja ryhmäkodeissa ym. Mielikuvituksettomia paskanimiä.
Vierailija kirjoitti:
Olin itse ryhmässä nimeltä Männikkö, lisäksi oli Kuusikko, Koivikko ja Haavikko.
Pikku-Iikan päiväkoti Oulussa ysärillä :)
Nää on enemmän sukunimiä kun mitään lasten ryhmiä, ihan ihme hommaa taas
Minä olin Mesimarjoissa. Jotain marjoja ne muutkin ryhmät olivat, mutta eipä palaa nyt mieleen..
Olin kotihoidossa ja ekan kerran lapsiryhmässä kouluun mennessä ekalla luokalla. Oli ihan hirveää, vuorovaikutustaidot ihan nollassa eikä (diagnosoimaton) autismi todellakaan auttanut.
Omat lapset menee päiväkotiin juuri vuorovaikutustaitojen kehittymisen vuoksi, vaikka voisivatkin olla kotona oloneuvosisänsä kanssa...
Vierailija kirjoitti:
Minä olin Mesimarjoissa. Jotain marjoja ne muutkin ryhmät olivat, mutta eipä palaa nyt mieleen..
Oli pakko käydä googlailemassa, ja näemmä lapsuuteni Mesimarjat-ryhmä porskuttaa edelleen! Mikäs siinä, miksipä hyvää nimeä pitäisi mennä muuttamaan..
Leppäkertut ja mehiläiset. Vuonna 1982.
Pienet vaippaikäiset oli Tiitiäiset. Sitten oli Mörrimöykyt ja Aapiskukot, en muista kumpi näistä oli eskariryhmä.
Kuopiossa!