Muistatko vielä omien päiväkotiaikojesi ryhmien nimet? Aloitan omilla:
Päiväkodissa aikoinaan oli kolme ryhmä pienimpien puolesta eskariin, meillä oli:
hattarat, hattivatit ja tuulihatut
Mikä sinä olit päiväkodissa?
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Olin päiväkodissa vasta eskari-ikäisenä, eskariryhmä oli Västäräkit. Muistan, että välillä kuitenkin päästiin Varpusiin leikkimään.
Ei taivas. Ihme kun ei sentää Kiljuhanhet tai Räkättirastaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin päiväkodissa vasta eskari-ikäisenä, eskariryhmä oli Västäräkit. Muistan, että välillä kuitenkin päästiin Varpusiin leikkimään.
Ei taivas. Ihme kun ei sentää Kiljuhanhet tai Räkättirastaat.
Oispa nyt aikuisena joku paikka missä vois olla kiljuhanhi, liittyisin ryhmään heti
Olin sinivuokoissa. Lisäksi oli valkovuokot ja päivänkakkarat.
Oma ryhmäni oli kardemummat, toisena oli Piparmintut. Muistan koska toi kardemummat oli musta lapsena tosi ruma nimi.
Ihan pienenä olin Paprikoissa, sitten siirryin Pippureihin. Sitten oli varmaan eskarit.
Vierailija kirjoitti:
Oma ryhmäni oli kardemummat, toisena oli Piparmintut. Muistan koska toi kardemummat oli musta lapsena tosi ruma nimi.
Kardemummoista tulee nimensä mukaisesti vaan mummot mieleen, varmaan olis tullut lapsenakin
Vierailija kirjoitti:
Ihan pienenä olin Paprikoissa, sitten siirryin Pippureihin. Sitten oli varmaan eskarit.
Mitä ihmettä päiväkotiohjaajien päissä oikein liikkuu, yliopistokoulutus ja kaikki, vois keksiä mitä nimiä vaan ja ne on luokkaa paprikat ja pippurit, miksei haluta keksiä oikeasti hienoja ja kivoja
Karpalot 80-luvulla. Muiden ryhmien nimiä en muista. Olisko ollut suopursut.olin muutamassa eri ryhmässä.
Leppäkertut. Sain olla tarhan näytelmässä kärpässieni, ja minulla oli asianmukaisesti koristeltu hattu päässäni.
Vierailija kirjoitti:
Mustikat. Samassa päiväkodissa oli myös mansikat ja leppäkertut. N. vuonna 1975.
Meillä taas puolukat ja olisiko ollut myös mustikat. N. vuonna 1980 itäsuomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mustikat. Samassa päiväkodissa oli myös mansikat ja leppäkertut. N. vuonna 1975.
Meillä taas puolukat ja olisiko ollut myös mustikat. N. vuonna 1980 itäsuomessa.
Ethän ole ollut Gävlenlinnan päiväkodissa Joensuussa?
Siellä oli puolukat ja mansikat. Sekä ip-ryhmä voikukat.
Kiljukaulat, räkänökat ja paskaperseet.
Olin parissa päiväkodissa yli 40v sitten eikä enää mitään käryä ryhmien nimistä. Kyllä ne nimet oli keksitty. Myös pph oli hoitopaikkana.
Vierailija kirjoitti:
Ympyrät, neliöt, kolmiot
hyi hirvee mitä nimiä taas
En ollut päiväkodissa, mutta esikoulussa olin ensin puolipäiväisten Tähtisilmien ryhmässä, ja sitten siirryin kokopäiväryhmä Murmeleihin. Pikkusisko oli Mussukoissa. Itse olen ollut töissä Metsävaeltajien, Metsälillukoiden, Niittyleinikkien, Nipsujen ja Niiskujen ryhmissä.
Vierailija kirjoitti:
Maailman tylsin mustikat ja mansikat
Oulussa?
Vierailija kirjoitti:
Ainoa, jonka muistan, oli tiitiäiset. En muista edes oman ryhmäni nimeä.
Kaakkurissa, oulussa?
Kotona hengailin kunnes menin kouluun.