Apua! Kela valittaa et mulla on liian iso sähkölasku, ja uhkaavat jättää osan maksamatta... Saan siis perutoimeentulotukea.
Apua! Kela valittaa et mulla on liian iso sähkölasku, ja uhkaavat jättää osan maksamatta... Saan siis perutoimeentulotukea.
Sähkölasku on 100e/kk, ja nyt Kela uhkaa että ei maksa enää kuin 45e/kk, vaikka mun kulutus on edelleen sama mikä se on ollut aina!
Iso sähkölasku johtuu vaan energian hinnankorotuksesta, en voi siihen vaikuttaa!
Itsellänikään ei ole varaa maksaa ylimenevää osuuttaa... Joudunko kohta olemaan ilman sähköä?
Auttakaa! Mitä teen?
Kommentit (44)
Kyllä se ihan työstä käy tuo työttömänä oleminen, en ole oikeastaan tajunut koko asiaa. Vaatii hermoja tilittää elämäänsä ja selostaa joka sentti mihin sen käyttää, aivan kuin holhouksen alla, vailla omaa tahtoa.
Vierailija kirjoitti:
. Problem solved.
MIKSI sönkkäät anglismeja suomenkielisellä palstalla!
Noinhan se menee. Kela ei uhkaile, vaan pyytää selitystä. Noin minullekin kävi. Selitys ei kelvannut, joten maksoin erotuksen mukisematta enempää. Toivottavasti Kela ei joka kerta vaadi selityksiä, vaan maksaa sen sovitun osan ja antaa olla siinä.
Minusta tässä asiassa on inhottavinta se, että sadoista eri sähköfirmojen ja sopimusten yhdistelmistä pitäisi osata valita jokin halvimmista. Valitseminen ei ole ihan niin yksinkertaista kuin voisi luulla. Toimeentulotukirahalla on ikävä tehdä vähänkään väärä valinta, koska kympinkin menetys kirpaisee. Takaraivossa on aina se painajainen, että tekee jotain väärin, ja sähköt katkaistaan.
Lisään vielä että itselläni sähkönkulutus pyörii siinä 300 kWh/kk.