Apua! Kela valittaa et mulla on liian iso sähkölasku, ja uhkaavat jättää osan maksamatta... Saan siis perutoimeentulotukea.
Apua! Kela valittaa et mulla on liian iso sähkölasku, ja uhkaavat jättää osan maksamatta... Saan siis perutoimeentulotukea.
Sähkölasku on 100e/kk, ja nyt Kela uhkaa että ei maksa enää kuin 45e/kk, vaikka mun kulutus on edelleen sama mikä se on ollut aina!
Iso sähkölasku johtuu vaan energian hinnankorotuksesta, en voi siihen vaikuttaa!
Itsellänikään ei ole varaa maksaa ylimenevää osuuttaa... Joudunko kohta olemaan ilman sähköä?
Auttakaa! Mitä teen?
Kommentit (44)
Olen melkein varma että sulla on liian kallis hinta. Etkä välitä muuttaa sitä. Tiedän työtoiminnasta näitä en jaksa muuttaa sopimusta ja maksavat kallista vanhaa toistaiseksi voimassa olevaa sopimusta.
Nyt ääni kellossa muuttunut kun Kela pakottaa muuttamaan sopimusta.
Eli meidän veronmaksajien pitäisi kustantaa sinun holtiton sähkönkäyttösikin, samalla kun maksamme itsemme kipeiksi tuloveroilla, joista sinun ylläpitosi ja leväperäisyytesikin maksetaan.
Mitä hamppua sä siellä kasvatat, kun tollaset hinnat? Aika kova.
Kerro sähkön hinta. Kauanko voimassa ja tuskin koko tilassa on lattialämmitys. Uskon että vika sinussa itsessäsi ja toiminnassasi.
Hyvä että Kela laittaa kuriin.
Soitto sähköyhtiöön asiakaspalveluun ja pyyntö että voit maksaa jaksotettuna ison kuukausierän sijasta suuren laskun. Niinhän ne neuvoi tekemään lehtijuttujen perusteella jos on maksuvaikeuksia viimeisten hintapiikkien aikana.
Sullepa se tulee jatkuvasti näitä satasen laskuja. Keksi jotain uutta.
Katso laskusta, paljonko maksat kWh.
Selvitä sähköyhtiöstä, voiko jokin laite (esim. jääkaappi) olla sähkösyöppö. Jos on, ota yhteyttä vuokrantantajaasi, niin toivottavasti saat virheettömän laitteen.
Ota tarvittaessa yhteyttä sähköyhtin sopimuspuolelle ja selvitä, saisitko halvemman tarjouksen. Sopimuksen muuttaminen saattaa maksaa, jos se tehdään kesken kauden.
Selvitä, onko jokin toinen sähköyhtiö edullisempi.
Muista, että maksat sekä sähkön siirrosta että kulutuksesta, yleensä kahteen eri firmaan. Poikkeuksena taitaa olla Helsingissä Helen, jolta saa sekä siirto- että kulutuslaskut.
Ja jälleen porukka menee halpaan. Porvooseen vain terveisiä.
Niin mullakin kohtuullistivat sen 65 euroon/kk mikä on aika hassua koska sähkönsiiromaksu on jo pelkästään 63€. No itse maksan loput. Kyllä varaa mulla on maksaa leikkausten jälkeenkin eli en vaivaa asialla päätäni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta k a n n a b iksen kasvatus kasvivalojen alla
En kasvata mitään kannabista
ap
Millä sitten saat aikaiseksi tuollaisen laskun? Mulla on n.20€/kk eikä ole edes mikään halvin mahdollinen sopimus.
Kallis sähkön hinta ja lattialämmitys päällä 24/7
ap
Kaikissa asunnoissa ei saa itse kytkettyä lattialämmitystä pois syystä, että lattia homehtuu.
Tossahan ap kertoo, että sähkön kulutus EI ole kasvanut, vaan vain hinta. Siihen nähden kuulostaa tosi väärältä, jos Kela vain ilmoittaa ettei maksa, sähkön hinnalle ei voi mitään. Onko ne unohtaneet olevansa viime sijaisen välttämättömän sosiaalituen maksajia? Suomessa siihen kuuluu sähköt eli lämmitys, valaistus jne. Ei Kela voi alkaa ulottaa sitä hallituksen asumistuki ym. leikkausta kaikkeen mahdolliseen, että tää nyt on katto mikä maksetaan. Oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vastaan vastaaviin kysymyksiin päivittäin, koska tiedän aiheesta.
Ilmeisesti sinä et tiedä.
t. "Porvoo"
Vierailija kirjoitti:
Niin mullakin kohtuullistivat sen 65 euroon/kk mikä on aika hassua koska sähkönsiiromaksu on jo pelkästään 63€. No itse maksan loput. Kyllä varaa mulla on maksaa leikkausten jälkeenkin eli en vaivaa asialla päätäni
Ja 3kk vesilaskusta jouduin itse maksamaan vajaa 200€. Kela kohtuullisti senkin ja maksoi siitä laskusta päälle 200€. No ei senkään maksaminen ongelma mulle ollut
Vierailija kirjoitti:
Tossahan ap kertoo, että sähkön kulutus EI ole kasvanut, vaan vain hinta. Siihen nähden kuulostaa tosi väärältä, jos Kela vain ilmoittaa ettei maksa, sähkön hinnalle ei voi mitään. Onko ne unohtaneet olevansa viime sijaisen välttämättömän sosiaalituen maksajia? Suomessa siihen kuuluu sähköt eli lämmitys, valaistus jne. Ei Kela voi alkaa ulottaa sitä hallituksen asumistuki ym. leikkausta kaikkeen mahdolliseen, että tää nyt on katto mikä maksetaan. Oikeasti.
Sitten kun ne monessa tapauksessa maksaa vain sen sähkönkulutuksen verran eli jää siirtomaksu maksamatta tai sitten toisinpäin mutta kuitenkin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaan vastaaviin kysymyksiin päivittäin, koska tiedän aiheesta.
Ilmeisesti sinä et tiedä.
t. "Porvoo"
Joopa joo, vastata saa ja kysymyksiä varmasti tulee. Tätä aloitusta ei tarvitse kuitenkaan harva se päivä uudestaan tänne tunkea. Trollololloo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta k a n n a b iksen kasvatus kasvivalojen alla
En kasvata mitään kannabista
ap
Millä sitten saat aikaiseksi tuollaisen laskun? Mulla on n.20€/kk eikä ole edes mikään halvin mahdollinen sopimus.
Kallis sähkön hinta ja lattialämmitys päällä 24/7
ap
Lattialämmitys pois. Asun 42 neliön kaksiossa Helsingin kantakaupungissa ja jouduin vuosi sitten ottamaan kalliin määräaikaisen sähkösopimuksen, mutta kylpyhuoneessani ei ole lainkaan lattialämmitystä, ja sähkölaskuni on n. 30e/kk. Yhden hengen talous, ei pesukonetta, ei tiskikonetta, ei televisiota. Omia valintoja nekin.
Vuokranantaja sanoi että lattialämmitystä ei saa ottaa pois päältä
ap
Lattialämmitys väännetty täysille että tuntuu kivalta varpaissa silloin harvoin kun käy kylppärissä. Ja sähkömittari pyörii vimmatusti niin että savu nousee.
Vain tuella elävillä ja rikkailla on varaa porsastella.
Vierailija kirjoitti:
Pöyristyin itsekin! Pitääkö sähkölasku maksaa nykypäivänä itse. Mitä ideaa on pitää valtiota pystyssä, jos se ei maksa minun kulujani? Nyt kyllä suutun niin, etten huoli vaikka mitä tarjottaisiin. Menen töihin ja maksan itse ja haistatan Kelalle ja sossulle pas*kat. Siinäpähän näkevät etten heidän palveluksia tarvitse ja turha itkeä minun perääni!
Lattialämmitys pois. Asun 42 neliön kaksiossa Helsingin kantakaupungissa ja jouduin vuosi sitten ottamaan kalliin määräaikaisen sähkösopimuksen, mutta kylpyhuoneessani ei ole lainkaan lattialämmitystä, ja sähkölaskuni on n. 30e/kk. Yhden hengen talous, ei pesukonetta, ei tiskikonetta, ei televisiota. Omia valintoja nekin.