Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako sellaiset vaatteet heittää pois jotka vain seisoo kaapissa kuukausia?

Vierailija
30.03.2024 |

Vai tarvitseeko niitä joskus sitten? Kevät siivousta tekemässä 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuntuu että et käytä niitä, niin vie vaikka lahjoituksena jonnekin tai kirpparille, jos ovat hyväkuntoisia. Jos tuntuu että tarvitset niitä ensi talvena, vie jonnekin varastoon säilöön.

Vierailija
2/13 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla talvivaatteet seisoo kaapissa kesällä ja kesävaatteet talvella, en heitä niitä pois

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpimiä vaatteita ei kannata heittää, jos hyviä. Joskus voi tulla tarve niille. Toisaalta kevyt menisi kesällä jollekulle. Liika toki voi olla liikaa ja jos on kulunut.

Vierailija
4/13 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan tollaset  laatikkoon, kirjoitan päälle pvm vuoden päähän. Jos en oo avannut laatikkoa, vien avaamatta Konttiin. Toki tää vaatii varastotilaa. 

Vierailija
5/13 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä pois/kiertoon ne vaatteet jotka ovat olleet käyttämättöminä vuosia, juhlavaatekertaa lukuun ottamatta, jos ei ole juhlia ollut hetkeen ja ne ovat yhä sopivan kokoisia.

Vierailija
6/13 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä laitan tollaset  laatikkoon, kirjoitan päälle pvm vuoden päähän. Jos en oo avannut laatikkoa, vien avaamatta Konttiin. Toki tää vaatii varastotilaa. 

Eikö ne ennemmin kannattaisi jättää esille että huomaisi paremmin että käyttääkö niitä?

Vierailija
7/13 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on jopa 10 vuotta vanhoja vaatteita. Osa sitä vanhempiakin. Neuvot, jossa käsketään luopumaan vaatteesta, jota ei ole vuoteen käyttänyt, on todella naurettava! Olen monet kerrat käyttänyt jotain vaatetta, joka on jäänyt sivuun yli vuodeksikin, mutta sitten eräänä päivänä taas on halunnut sitä käyttää.

Pois laitan vain niitä vaatteita, jotka on jo huonoja, eivät sovi päälle tms.

Vierailija
8/13 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on jopa 10 vuotta vanhoja vaatteita. Osa sitä vanhempiakin. Neuvot, jossa käsketään luopumaan vaatteesta, jota ei ole vuoteen käyttänyt, on todella naurettava! Olen monet kerrat käyttänyt jotain vaatetta, joka on jäänyt sivuun yli vuodeksikin, mutta sitten eräänä päivänä taas on halunnut sitä käyttää.

Kyllä mäkin säilyttäisin jos olisi tilaa mutta asun 27 neliön yksiössä

Vierailija
9/13 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen säästänyt hautajaisia/muita juhlia varten vaatteet joita en joka vuosi käytä. Muut jotka ei vuosittain ole käytössä joutaa pois.

Vierailija
10/13 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kuukautta käyttämättömänä on lyhyt aika kun ottaa huomioon Suomen ilmaston. Shortseja tulee harvemmin käytettyä talvella ja villapuseroita kesällä. Eli aikajanaksi kannattaa rajata vuosi. Jos vaatetta ei ole vuoteen käytetty niin tuskin sitä tulee käytettyäkään, paitsi tietysti harvemmin käytettävät vaatteet, esim. juhla- tai hautajaispuvut.

Vierailija
11/13 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mäkin säilyttäisin jos olisi tilaa mutta asun 27 neliön yksiössä

Minä asun 37 neliön yksiössä ja olisi vielä tilaakin vaatekaapin hyllyillä. Asunnossani on vain yksi hyllykaappi, jossa on vaatteita ja yksi tankokaappi, jossa pidän takkejani ja puolipitoisia puseroita henkarissa.

Kun on ostanut joskus vaatteita, joista tykkää, ei niitä tarvi vaihtaa uusiin. Ostan tosi harvoin uusia vaatteita.

Vierailija
12/13 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan juokse kaupassa tai ährää netissä ennen juhlia/tilaisuuksia, vaan shoppailen omissa varastoissani. 

Kaapeissa on laatikoita ja pinoja. Vintissäkin on tilaa, onneksi.

Jotkut vaatteet puhuttelevat, sitten hylkään, sitten taas tuntuvat hyviltä. Uusia en ole muutamaan vuoteen juurikaan ostanut.

Onko muilla samanlaista vaatesuhdetta?

Vierailija
13/13 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni vaatteita ei ole missään mielessä perusteltua hankkia ajatuksella, että niiden käyttöikä olisi vain muutama kuukausi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi