Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taaperon takapuolen pesu ja vaipparalli! ARGH!

Vierailija
30.03.2024 |

Siis vauvan vaipanvaihdot oli ihan ookoo, mutta miten helvetissä 2-3 vuotiaan kanssa enää jaksatte tätä?

Paskoo 2-4 x päivässä ja koko ajan on omat kädet paskassa, ja hinkutat sitten sitä hajua pois niin että iho lähtee sormista. Ja se pesuvaihe; lavuaarin reunalla roikotat isoa lasta!

Mies on töissä 5-15 eli vaipanvaihto jää yksin mulle. Vapaalla hän on vaan joka toisen vknlopun. 

Lähes metrinen lapsenmötkylä käsivarren varassa on aiheuttanut mulle rasitusvamman ranteeseen, mutta potalle eikä pöntölle ole mitään toivoa!

On koitettu säännöllisesti kaikki keinot, mutta tämä penska nauttii ilmeisesti paskan tunnusta vaipassa. Ei auta houkuttelu eikä käsky, vaippa vaan.

Ja on lähes aina löysät housussa, ei mitään helppoa pökälettä. 

Ihan vaan tän helvetin vaippatouhun takia mietin että laitan päiväkotiin lapsen 5x viikossa vaikka tarvetta ei muuten ole, en saatana kestä enää!

Miksei kukaan varoittanut tästä ajasta, vauva-aikaa pelätään. Saakeli ku oli helppoa pestä viisikiloisen sintin peppu ja maitokakka, mutta nyt yökitään ihan jäätävien kasojen äärellä

SAA ANTAA VINKKEJÄ MITEN NÄÄ SHITPANTSIT SAA POIS VAIPOISTA!

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kosteuspyyhkeillä pyyhkii ja kertakäyttöiset hanskat käsiin, ei tarvitse pestä eikä kädet likaannu.

Yäk, mielummin suoraan suihkun alle. 

Vierailija
22/34 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maha on jatkuvasti löysä niin syötä jotain mikä kovettaa vatsaa: juusto, banaani, mustikat...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trolli.

Jos ei ole aiempaa kokemusta kuivaksiopettelussa, miksei sitä saisi kysyä neuvoja kokeneilta. Neuvolastakin voi kysyä apua.

Lapsi oppii kuivaksi omaan tahtiin, jotkut aiemmin, jotkut myöhemmin. Kolmevuotiaana pitäisi jo olla ilman vaippoja päiväsaikana. Vaippoihin uppoaa yllättävän paljon rahaakin.

Lakanan alle patjaa suojaamaan muovitettu frotee koko patjan pituudelta. Suojaa patjaa myös mahataudin aikana. Kun lapsi opettelee nukkumaan öisin ilman vaippaa ja vahinkoja sattuu, niin pissavahingon jälkeen voi laittaa ison paksun pyyhkeen pissan päälle jos ei jaksa yöllä alkaa vaihtaa aluslakanaa.

Yökastelua voi olla joskus kouluikäisenäkin, mutta se on jo toinen juttu.

Vierailija
24/34 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsi varmasti likaisesta vaipasta nauti, ei vaan tiedä muuta tapaa toimia.

Vierailija
25/34 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miten saa pois vaipoista, jossain vaiheessa lapsi vaan saa itse tarpeekseen. Mutta tuon ikäinen osaa jo istua pöntöllä kuitenkin. Laita lapsi siihen istumaan pesun ajaksi ja käytä bidesuihkua. Ei noin isoa lasta jaksa millään  roikottaa lavuaarissa. Tsemppiä!

Te naiset olettekin heikkoja niin fyysisesti kuin henkisestikin.

Vierailija
26/34 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt otat käyttöön housuvaipat, kumihanskat ja pesulaput. Sekä potan. Opettelet tunnistamaan aikataulun, jolloin on todennäköisintä, että jotain sinne pottaan tulee ja menette niihin aikoihin istumaan potalle. Tuo se potta vaikka keskelle olohuonetta jos auttaa. Kirja käteen tai pipsa possu telkkarista. Jos tulee vaippaan, pyyhit pois pesulapuilla ilman sen suurempaa numeroa, mutta jos pottaan, kehut kovasti. Ei ne sisäsyntyisesti tätä taitoa opi, vaatii vanhemmalta vähän vaivannäköä.

Vierailija
27/34 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä on motivaatiota opettaa vessasioinnit lapselle

MIKSI näin myöhään hyvänen aika!

Meillä laitettiin jo yks vuotias opettelemaan potalle. Ei tosin suostunut kun hoitolapsi kävi jo pöntöllä, niin kiipesi ite sinne!

Yöksi vaan laitettiin vaippa!

Tulihan niitä pissoja joskus mutta isompi asia jo siististi pönttöön!

Vierailija
28/34 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetin omani rusinoilla :). Palkitsin kuin koiranpentua. Kun istui pottaan, sai rusinan. Kun pottaan tuli jotain, sai toisen. Tämä toimi vanhemmalla lapsella ja oppi nopeasti.

Nuoremmalla yritin samaa, mutta vaati aina sen pikkurasian rusinoita omaan käteensä ja veti rusinoita menemään. Luovutin ja annoin rasian käteen ja toimituksen ajan kaiveli rusinoita purkista. Onneksi oli hankala saada niitä pikkusormin pienestä rasiasta niin ei mennyt kovin isoa määrää kuitenkaan. Istuin seurana ja juteltiin juttuja mahan toimintaa odotellessa. Kehuin kun homma toimi ja pestiin kädet ja jatkettiin muihin juttuihin. Molemmat luopuivat vaipasta 1,5-2v iässä. 

Eli potalle kuin koiranepentua pihalle eli aina heräämisen jälkeen, ruuan jälkeen, leikkimisen jälkeen jne.

Vierailija
29/34 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi kävelee, mutta ap ei osaa laittaa lasta seisomaan suihkuun ja huuhtele siellä takamusta, jos pytyllä istuminen ei onnistu. Ei ihme, että nykyvanhemmilla on vaikeaa!

Vierailija
30/34 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuon ikäinen edes on enää vaipoissa? Omat lapseni heittivät vaipat pois alle kaksivuotiaina.

Olen miettinyt tätä samaa asiaa. Lähipiirissä on useampi 3-4 v. lapsi, joilla on vaipat yötäpäivää. Minulla ei ole lapsia, mutta jotenkin esim. 3.5 v. lapsi tuntuu aika vanhalta  olemaan käymättä potalla tai vessassa? 

Äitini on kertonut, että sekä minä että veljeni lopetettiin vaippojen käyttö kokonaan noin kaksivuotiaina,  ja sitä pidettiin ihan yleisenä ikänä 80-luvulla. Onko nykyään sitten eri tavalla? 

Vierailija
31/34 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan ihan elävästi kun istuin 3-vuotiaana potalla ja huusin riemukkaan ylpeästi pyyhkimään!

Vierailija
32/34 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useinpa kakkaa. Meillä pari kertaa päivässä kiinteää. Pottailua kovasti harjoitellaan, ja liimaillaan tarrakirjaan tarroja onnistumisista. Kesällä vaihdetaan vielä pikkareihin, niin päästään oikein vauhtiin. Tyttö täyttää 3v syystalvella. Ensimmäinen lapsi oli kuiva jo 2,5 vuotiaana. Vaatii vanhemmilta kärsivällisyyttä ja toistoja, mutta helpottaa elämää huomattavasti, kun lapsi ilmoittaa itse haluavansa potalle. 

Vierailija
33/34 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ylipäätään käytät lapsella vaippoja kotona? Lapsi voi olla kevyissä pikkuhousuissa ja paidassa kotonaan. Asunnot lämpimiä eikä kylmä tule asuntoon. Lapsi lisäksi liikkuu paremmin kun vaippa ei käytössä. 

Vierailija
34/34 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuon ikäinen edes on enää vaipoissa? Omat lapseni heittivät vaipat pois alle kaksivuotiaina.

Olen miettinyt tätä samaa asiaa. Lähipiirissä on useampi 3-4 v. lapsi, joilla on vaipat yötäpäivää. Minulla ei ole lapsia, mutta jotenkin esim. 3.5 v. lapsi tuntuu aika vanhalta  olemaan käymättä potalla tai vessassa? 

Äitini on kertonut, että sekä minä että veljeni lopetettiin vaippojen käyttö kokonaan noin kaksivuotiaina,  ja sitä pidettiin ihan yleisenä ikänä 80-luvulla. Onko nykyään sitten eri tavalla? 

Silloin ei ollut mukavia ja imukykyisiä housuvaippoja, joissa viihtyy tuntikausia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi