Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääsiäislounaalle kotiin jossa on ollut vatsatautia perjantaina - apua!

Vierailija
30.03.2024 |

Meidät kutsuttiin jo pari viikkoa sitten huomenna sunnuntaina pääsiäislounaalle miehen sukulaisen luo. Saatiin eilen tietää, että tämän perheen lapsi oli oksentanut to-pe-välisen yön, ja eilen aamulla ollut vielä huonovointinen ja kuumeinen. 

Mies otti tänään sukulaiseen yhteyttä, ja he sanoivat lapsen olevan nyt ihan kunnossa, ja että pääsiäislounasta ei ole peruttu. 

En haluaisi mennä mahdolliseen norotaloon. Mies on kuitenkin sitä mieltä, ettemme voi kieltäytyä kutsusta, ja loukkaantui kun vihjailin kotiin jäämisellä. 

Onko mitään keinoa jolla suojata itseni, tai ainakin pienentää riskiä? 

Hirvittää ajatuskin olla oksutaudissa ensi viikolla. Kaiken lisäksi teen töitä tuntipohjaisella sopparilla, eli sairauslomapäivä tietää lovea kukkaroon

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun omilla lapsillamme oli oksennustautia, se harvoin tarttui aikuisiin. 

Jos se sairastunut lapsi on sairastanut huoneessaan, eikä lähminyt jääkaapilla, luulen että olette turvassa pöpöiltä.

Vierailija
22/52 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei olisi mikään ongelma jättää menemättä, mutta mies nosti jo hirveän äläkän kun vihjailin perumisella. Lisäksi tämä sukulaispariskunta on helposti loukkaantuvaa sorttia. 

Eli nyt on ilmeisesti tehtävä valinta sairastumisen ja perheriidan välillä. 

En haluaisi kenenkään sairastuvan, mutta toisaalta toivon, että joku muu perheestä ehtii sairastua ennen huomisiltapäivää

ap (se oikea)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot miehelle että sulla on maha kipeä/ migreeni /mitä vaan. En todellakaan mene ehdoin tahdoin hankkimaan tautia mistään.

Vierailija
24/52 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa sulla tyhmä mies. Miksi kukaan haluaisi ehdoin tahdoin altistaa itsensä sairastumiselle. 

Vierailija
25/52 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on siellä tehtyä ruokaa, niin ei siinä käsidesit eikä -pesut auta.

En menisi.

Vaikka ei olisi edes siellä tehtyä ruokaa, niin siellä sairastettu tauti tarttuu ihan niistä kodin tiloista. Ei niitä saa niin puunattua ettei jossain olisi jotain tartuttavaa. Tauti myös yleensä kiertää siinä perheessä, uudet tartunnat muutaman päivän välein.

Vierailija
26/52 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtenä jouluaatonaattona piippasi kännykkä tekstiviestiä aamuyöllä. Miehen veli oli jo ehtinyt perheineen mummolaan, kun yksi lapsista oksensi. Kiitos varoituksen säästyimme itse vatsataudilta, mummolassa sen sijaan oli muutaman päivän oksennuskaruselli. 

Vierailija
27/52 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaikinen oksu ei ole noroa. Tälle palstalle on kerääntynyt Suomen hysteerisimmät kanat 🐔🐔🐔🐔🐔

Älähän KUKKOILE siellä!

Vierailija
28/52 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo todella itsekästä tältä perheeltä kutsua ketään jos on ollut tautia. Viikkoon ei tarvitsisi nähdä ketään sen jälkeen kun viimeiseksi sairastuneen perheenjäsenen oireet ovat loppuneet. Sanotte suoraan, että ei tulla, koska tauti voi pinnoilta tarttua/olla muilla perheenjäsenillä itämässä ja itämisaikanakin noro jo tarttuu. Lisäksi se jo parantunut lapsikin voi edelleen erittää virusta, koska oireiden loppumisesta niin vähän aikaa. Faktat pöytään, siitä ei ole syytä kenenkään loukkaantua, että haluaa varjella itseään pöpöiltä.

Vierailija
29/52 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottakaa että vaihdetaan vappulounaaksi. Talossa on vielä noroa pinnoilla, jopa viikkoja, ja todennäköisesti lapsi tai muut tartuttaa myös. Eli ehdoton ei, tai olette taudissa itse ensi viikolla. Ihmetyttää isäntäväen itsekkyys tai tietämättämyys.

Vierailija
30/52 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä mies, että tämä sukulaispariskunta tuntuvat ajattelevan, että tauti ei voi tarttua kun lapsi ei enää oireile ja kukaan muu ei vaikuta sairastuneen. He näkevät asian jotenkin niin, että on loukkaavaa vihjata että heidän kodissaan olisi pöpöjä. Huh huh.

Ap 

Vierailija
31/52 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kot kot kot kot kot kot kot kot kot kot kot kot kot kot kot 🐔🐔🐔🐔🐔🐔🐔🐔🐔🐔🐔🐔🐔

Vierailija
32/52 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekä mies, että tämä sukulaispariskunta tuntuvat ajattelevan, että tauti ei voi tarttua kun lapsi ei enää oireile ja kukaan muu ei vaikuta sairastuneen. He näkevät asian jotenkin niin, että on loukkaavaa vihjata että heidän kodissaan olisi pöpöjä. Huh huh.

Ap 

Siinähän loukkaantuvat.

Vierailija
33/52 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se olis ihan kiva jatkaa pääsiäislomaa viikon saikulla. Nyt kun osaat jo varautua, niin hiilitabletteja immodiumia, jaffaa ja lihapiirakoita jääkaappi täyteen. 

Vierailija
34/52 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä joku uusi hullu: trollihullu, joka huutelee joka ketjuun trollia, ettei vaan olisi se peräsuolenlaskeumahullu😅

Vierailija
35/52 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä joku uusi hullu: trollihullu, joka huutelee joka ketjuun trollia, ettei vaan olisi se peräsuolenlaskeumahullu😅

Millaisia trolleja tähän nyt on huudeltu?

Vierailija
36/52 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa tilanteessa voi perua menon. Ihan sama suuttuuko joku asiasta. Monesti lapsiperheet ovat itsekkäitä eivätkä kykene ymmärtämään, että kukaan ei halua sitä eeroaadan tautia. Esimerkiksi itse kieltäydyin sovitusta näkemisestä neljä vuotiaan kummilapseni kanssa, koska hän oli juuri ollut vatsataudissa. Syystä, että olin lähdössä seuraavana päivänä tapaamaan äitiäni jonka syöpähoidot olivat tulleet päätökseen. En halunnut ottaa mitään riskiä tartunnasta, tai että olisin kuljettanut pöpön syövästä toipuvalle äidilleni. Asiat tärkeysjärjestykseen. 

Ei välttämättä itsekkäitä, mutta siinä pikkulapsiperheen tautimyllerryksessä hämärtyy se sairastamisen raja. Kun itse on toistuvasti vähän kipeä, ei tajua että jotkut eivät ole :D 

Reippaasti vaan AP kieltäydy kutsusta. Harmi molemmille mutta parempi niin.

Vierailija
37/52 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse ihmetellä kun norot, syyhyt jne. leviää.

Vierailija
38/52 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa sulla tyhmä mies. Miksi kukaan haluaisi ehdoin tahdoin altistaa itsensä sairastumiselle. 

Lisään vielä, että itse sanoisin miehelle että menkööt keskenään jos niin kovasti haluaa kipeäksi tulla, ja että en ole kotona kun tulee takaisin. Menisin muualle muutamaksi päiväksi välttääkseni miestä tartuttamasta minua. 

Vierailija
39/52 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan menisi kylään! Monet kerrat olen saanut tartunnan vatsataudista taloudessa jossa se on sairastettu 1-2 viikkoa sitten vaikka mukamas ovat siivonneet kaikkialta.

Vierailija
40/52 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi, että olisi kaikille itsestään selvää, ettei tautitaloon mennä vierailulle. Nyt on vasta yksi oksentanut ja parin päivän kuluttua alkavat seuraavat.