Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehet eivät tee vapaaehtoistyötä?

Vierailija
30.03.2024 |

Lähes kaikessa toiminnassa naiset tuntuvat olevan enemmistö. Myös sellaisissa järjestöissä, joissa toimintaan liittyy maasto-olosuhteissa liikkumista, esimerkiksi vapaaehtoinen pelastuspalvelu. Karrikoiden jos mies harrastaa luonnossa liikkumista, hän käy kalastusreissuilla tai tekee poikien kanssa juopottelupainotteisia viikonloppureissuja. Naiset puolestaan osallistuvat muita ihmisiä hyödyttävään toimintaan ja tekevät lisäksi kunnollisia vaelluksia tai vievät lapsiaan retkeilemään. Puhumattakaan siis sellaisista vapaaehtoistöistä, mihin liittyy jonkinlaista hoivaa tai kasvatusta.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet kuuluvat riistanhoitoyhdistyksiin, istuvat oletettavasti tunteesta palolaitoksilla/ensihoidossa odottamassa hälytystä, jotta pääsee tekemään "hyvää", vaikka voisi olla mukavemmissakin töissä ja kotona perheen kanssa. Kylän/kaupungin miehet tulevat talkoolla nikkaroimaan uutta kattoa, jos naapurin perheelle on käynyt ikävästi(toki naisetkin näissä kantavat kortensa kekoon). Miehet tarjoavat vilpittömästi aina apuaan jos sitä voi vain antaa. Miehet hoitavat kalanpoikasten istutukset ja pitävät huolta luonnosta.

Mutta joo, miehet eivät lähde Afrikkaan poistamaan nälänhätää tai lahjoita järjestöille, jotka haluavat poistaa nälänhätää Afrikasta jos ilmeisesti tätä tarkoitat. Syytä en tiedä. Naiset tekevät puolestaan tätä.

Vierailija
42/65 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään ei pitäis osallistua mihinkään ilmaistyöhön koska se on aina pois joltain työttömältä jonka voisi palkata tekemään tuota työtä. Jos siihen ei voi rahalla palkata ketään niin se on turhaa työtä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

TYÖSTÄ on saatava palkka!

Vierailija
44/65 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet ovat sikoja.

Keksikääpä joku juttu, johon tämä ei sopisi selitykseksi? Jos mies osallistuisi vapaaehtoistyöhön, olisi se aika perheeltä pois, joten mies on sika.

teki mies niin tai näin niin aina se on väärin päin

Vierailija
45/65 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa paitsi työ, niin vapaaehtoistyö on sukupuolen mukaan eritynyttä. 

Vierailija
46/65 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen palkasta vapaaehtoistyö on pois? No työttömien tietenkin.

Vierailija
47/65 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehet eivät tee osa-aikatöitä vaan mielummin heittäytyvät täysin työttömiksi? Miksi miehet eivät esim tee seksityötä tai avustajan hommia? Sihteerin hommia?

Monikin mies tekee seksityötä ja jopa maksaa siitä. Vapaaehtoistyötä parhaimmillaan.

Vierailija
48/65 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen vapaaehtoista alkoholin vastaista työtä, juon kaiken mikä vastaan tulee.

Vierailija
49/65 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet ovat sikoja.

Keksikääpä joku juttu, johon tämä ei sopisi selitykseksi? Jos mies osallistuisi vapaaehtoistyöhön, olisi se aika perheeltä pois, joten mies on sika.

teki mies niin tai näin niin aina se on väärin päin

Täällä päivystää muutama Laardi-Leena, jotka ovat tuota mieltä ja tuovat sen myös julki.

Niistä ei kannata välittää. Toki heidän herkempiä tuntojaan voi hieman "kutitella", jos viitsii.

Vierailija
50/65 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän moni mies uskaltaa nykyäänkin harrastaa urheiluseurojen junnuvalmennusta, pedofiilijahdista huolimatta.

Millainen ihminen esittää pedofiilijahdin negatiivisessa mielessä?

Voi siitä jahdista olle hyötyäkin, mutta se pitää tehokkaasti ainakin yksin elävät miehet pois kaikesta vapaaehtoistyöstä, jossa ollaan lasten kanssa tekemisissä. Esimerkiksi minä kierrän vieraat lapset kaukaa. 

Vierailija
51/65 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutkitusti miehet ja naiset tekee kylläkin yhtä paljon, (ja aiemman tutkimuksen mukaan miehet tekivät enemmän kuin naiset) mutta faktatietohan ei tässä nyt kiinnosta, kun pitää päästä miehiä haukkumaan ja arvostelemaan 

Yleisesti ihmiset sortuvat yleistämään oman kokemuksensa.

Olen ollu mukana tyttöjen jalkapallossa.  Vapaaehtoisvalmentajat 80 % miehiä (kesätyöseteleillä palkattuna nuoria naisia), kuplahallinpystytystalkoot 80% miehiä jne. 2-3 kotiturnausta vuodessa - kahvilassa 80% naisia. Naisten johtopäätös - he tekevät kaiken. 

Tyttäreni pelasi joskus jalkapalloa. Treenejä vetivät täkäläisen urheiluseuran aktiivit palkattomasti. Heistä 100% oli miehiä. En tiedä, onko tilanne muuttunut.

Vierailija
52/65 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa tekee kyllä 

Vierailija
53/65 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä teen vapaaehtoista alkoholin vastaista työtä, juon kaiken mikä vastaan tulee.

Jaat siis vapaaehtoistyönä viinaa ja kerrot ihmisille ettei se ole heille lainkaan hyväksi. Päivän päätteeksi keräät viinakset kassiin ja lähdet nautiskelemaan työsi tuloksia.

Vierailija
54/65 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän moni mies uskaltaa nykyäänkin harrastaa urheiluseurojen junnuvalmennusta, pedofiilijahdista huolimatta.

Millainen ihminen esittää pedofiilijahdin negatiivisessa mielessä?

Voi siitä jahdista olle hyötyäkin, mutta se pitää tehokkaasti ainakin yksin elävät miehet pois kaikesta vapaaehtoistyöstä, jossa ollaan lasten kanssa tekemisissä. Esimerkiksi minä kierrän vieraat lapset kaukaa. 

Ei pidä minua. Olen lapsiturvallinen.

Vierailija
55/65 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tekevät.

Vierailija
56/65 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenen palkasta vapaaehtoistyö on pois? No työttömien tietenkin.

Suurin osa vapaaehtoistyöstä tehdään yhdistyksissä. Ei ne saa mistään lisää palkkarahoja jos vapaaehtoistyötä tekevät häipyvät. Ne asiat vain jätetään tekemättä.

Vierailija
57/65 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mieheni teki, ajoittain tunteina enemmän kuin minä. 

Vierailija
58/65 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä minunkin mies tekee.

Niin ja oli se tänäänkin tehnyt lumityöt naapurin urheilulliselle, nuorelle ja nätille naiselle.

Vierailija
59/65 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies ja useamman yhdistyksen sekä asunto-osakeyhtiön hallituksessa, ja teen myös vapaaehtoistyötä lasteni urheiluharrastusten eteen. Yksittäisinä päivinä voisin ehkä revetä vielä johonkin muuhun, mutta mieluiten en enää ottaisi yhtään uutta vapaaehtoistoimintaa kontolleni. Pikemminkin tuntuu siltä, että haluaisin luopua jostakin.

Vierailija
60/65 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet tekevät paljon vapaaehtoistyötä lasten urheiluharrastusten parissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi