Maailman suurin autovalmistaja: Sähköautot saavuttavat vain noin 30% markkinaosuuden tulevaisuudessakin
Maailman suurimman autovalmistajan eli Toyotan hallituksen puheenjohtaja sanoo että riippumatta siitä miten paljon sähköautojen tekniikka kehittyy tulevaisuudessa, tulevat maailmanlaajuisesti jäämään vain noin 30% markkinaosuuteen pitkälle tulevaisuudessakin.
"- Riippumatta siitä, kuinka paljon sähköautojen tekniikka kehittyy, uskon että niillä on edelleen tulevaisuudessa vain 30%:n markkinaosuus. Sitten loput 70% ovat hybridi-, polttokenno- ja vetymoottoriautoja, Toyoda totesi."
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/f1228ca0-23b9-46b8-a165-ff44e102…
Kommentit (268)
Sähkövatkaimet ja patterisuristimet ovat kyllä hyvin suppean ja elististisen ihmisryhmän elämässä toimiva kokonaisuus, muut normaalit ihmiset eivät niillä tee mitään.
Sähköautot ovat täysin käyttökelvottomia kansallisen logistiikankin käyttökulmasta katsottuna.
Kyseessä on vihersumutus.
Mikä teitä Bensapeeloja niin ahdistaa sähköautoissa? Ei teitä niitä kukaan pakota ostamaan ja palstan perusteella teillä ei ole edes varaa niihin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä teitä Bensapeeloja niin ahdistaa sähköautoissa? Ei teitä niitä kukaan pakota ostamaan ja palstan perusteella teillä ei ole edes varaa niihin.
EI itse sähköautossa mikään ahdista, se vaan häiritsee että viherliberaali-uskonnossa tuo on määritelty ainoaksi totuudeksi ja muita puhtaita vaihtoehtoja ei sallita.
Maaliman suurin tietokoneen valmistaja:Maailmassa on tilaa ehkä 5 tietokoneelle.
No en usko sen perusteella mitä olen aiheeseen perehtynyt.
Polttomoottoreilla tulee pitkään olemaan joku asema autoilussa, mutta kyllä sähköautojen osuus tulee nousemaan paljon korkeammaksi kuin 30%..
Sähköautojen valmistuksen kustannukset alenevat koko ajan ja tekniikka on pohjimmiltaan paljon simppelimpää mitä polttomoottoreissa. Myös huolto on simppelimpää.
Pelkästään Tesla Model 2:n tulo markkinoille vuonna 2025 (edullinen Tesla-malli) tulee nostamaa sähköautojen osuutta. Teslahan valmistautuu tuottamaan noita aivan valtaisia määriä. Tesla on myös lisensoinut kiinalaiselta CATL:ltä huippumodernin akkuteknologian sisältäen myös laitteistot joilla noita akkuja tuotetaan ja näitä akkuja käytetään nimenoamaan Tesla Model 2:ssa.
Uusien akkujen hyvä puoli on, että niiden latautumiskyky ei kärsi kylmissä lämpötiloissa. -20 astetta ei ole mikään ongelma noille uusille akuille.
Toistaiseksi vielä hyvien sähköautojen valmistus on sen verran kallista, että polttomoottoriauto hyvin pystyvät kilpailemaan mutta en usko että jos vaikka katsotaan 10v eteenpäin, että potttomoottoriautot pystyvät kilpailemaan enää hinnoissa..
Vierailija kirjoitti:
Sähkövatkaimet ja patterisuristimet ovat kyllä hyvin suppean ja elististisen ihmisryhmän elämässä toimiva kokonaisuus, muut normaalit ihmiset eivät niillä tee mitään.
Kyllä niillä tiedostavan ihmisen kelpaa siirtyä eliittiasuinalueltaan läheiseen trendikahvilaan lipittämään soijalattea toisten tyhjäpäiden seuraksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EI itse sähköautossa mikään ahdista, se vaan häiritsee että viherliberaali-uskonnossa tuo on määritelty ainoaksi totuudeksi ja muita puhtaita vaihtoehtoja ei sallita.
Kerrotko minulle, missä muut puhtaat vaihtoehdot on kielletty?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niillä tiedostavan ihmisen kelpaa siirtyä eliittiasuinalueltaan läheiseen trendikahvilaan lipittämään soijalattea toisten tyhjäpäiden seuraksi.
Puhumaan kivoja woke-juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim EUn yritys kieltää puhtaat biokaasu ja syntettisillä kulkevat, onneksi jäi yritykseksi mutta ehti jo vaikuttaa mallien saatavuuteen.
Vierailija kirjoitti:
No en usko sen perusteella mitä olen aiheeseen perehtynyt.
Polttomoottoreilla tulee pitkään olemaan joku asema autoilussa, mutta kyllä sähköautojen osuus tulee nousemaan paljon korkeammaksi kuin 30%..
Sähköautojen valmistuksen kustannukset alenevat koko ajan ja tekniikka on pohjimmiltaan paljon simppelimpää mitä polttomoottoreissa. Myös huolto on simppelimpää.
Pelkästään Tesla Model 2:n tulo markkinoille vuonna 2025 (edullinen Tesla-malli) tulee nostamaa sähköautojen osuutta. Teslahan valmistautuu tuottamaan noita aivan valtaisia määriä. Tesla on myös lisensoinut kiinalaiselta CATL:ltä huippumodernin akkuteknologian sisältäen myös laitteistot joilla noita akkuja tuotetaan ja näitä akkuja käytetään nimenoamaan Tesla Model 2:ssa.
Uusien akkujen hyvä puoli on, että niiden latautumiskyky ei kärsi kylmissä lämpötiloissa. -20 astetta ei ole mikään ongelma noille uusille akuille.
Toistaiseksi vielä h
Täällähän sähköautot periaatteessa toimivat hyvin, jos verrataan kuumiin maihin. Siinä on paha pikaladata autoa auringonpaahteessa, kun lämmintä on 40 astetta. Mikään jäähdytys ei riitä.
Viime syksynä vielä kova sähköauto hehkutus joka sitten kummasti on sitten vaimentunut talvesta alkaen.Myös omistajatkaan enään niin hihku riemusta sitten hinnan alennuksista kuten vielä jokin aika sitten.
Jokin Japani jossa kotilataus sitten melko mahdotonta järjestää ja latauspisteet siten järjettömiä ruuhkiensa vuoksi
Auto voi toimia myös biopolttoaineella tai synteettisellä polttoaineella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim EUn yritys kieltää puhtaat biokaasu ja syntettisillä kulkevat, onneksi jäi yritykseksi mutta ehti jo vaikuttaa mallien saatavuuteen.
Siis sinulla ei ole mitään faktaa muiden vaihtoehtojen kieltämisestä.
Vierailija kirjoitti:
V8
V10
V12
V16
Amisjonne ruiskii näppikselle.
Lisäsi myös seuraavat asiat:
"- Ja luulen, että polttomoottoriautot pysyvät varmasti, hän lisäsi."
"Autokannan muuttaminen akku- tai polttokennoautoiksi ei ole itsetarkoitus, sillä hiilidioksidi on se todellinen vihollinen. Liikkumisen vapautta ei pitäisi koskaan viedä millään alueella, maassa tai tuloryhmässä olevilta ihmisiltä, Toyoda sanoi.
Kuitenkin miljardi ihmistä ympäri maailmaa asuu alueilla, joilla ei ole sähköä. Toyota toimittaa ajoneuvoja myös näille alueille, joten yksittäinen BEV-vaihtoehto ei voi tarjota liikkumismahdollisuuksia kaikille, Toyoda totesi."