Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako yötä voi mielestänne lapsen kaveri olla yökylässä?

Vierailija
29.03.2024 |

Mitä mieltä olette? Kuinka moneksi yöksi on ok mielestänne ala-asteikäisen lapsen mennä kaverille yökylään?

Meidän lapsi oli lähdössä neljäksi päiväksi yöksi kaverilleen. Tämä oli kuulemma ok kaverin perheelle (aikuiset emme ole puhuneet keskenämme).

Minusta tämä oli ihan liian pitkä aika. En ole millään tavoin uskonnollinen eikä meillä mitenkään vietetä pääsiäistä!

Mutta mielestäni 4 päivää pyhät mukaan lukien on liikaa.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi yö oli lapsi minkä ikäinen tahansa. 

Vierailija
22/28 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden yön oli meidän lapsi ja yhden myös kaveri meillä. Vain kummeille/sukulaisiin oon päästänyt pidemmäksi ja kaikki yökylät sovittiin aina aikuisten  kanssa kun toive kuultiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei kysytä äitipuolen mielipidettä, sillä ei ole mitään merkitystä.

Jos hän yhtään on hoitovastuussa lapsesta, kysytään.

Ja tuossahan ilmeisesti se virallinen holhooja on ihan pihalla. Laittamassa lasta lähes viikoksi tuntemattomien ihmisten luo.

Itse kerran kielsin lapseni yökyläilyn ex-naapurin luo, koska kaverin isoveli oli väkivaltainen tyyppi. Lapsilla oli epäilemättä paha mieli hetken - ja minä tarinan pahis myös sen rouvan näkökulmasta - mutta oman lapsen turvallisuus oli se tärkein asia.

Mielenkiintoinen tulkinta lapsen huoltajuudesta. Äitipuoli ei ole juridisesti hoitovastuussa ellei oikeus ole hänelle huoltajuutta antanut ja tämä on hyvin harvinaista.

Sano vaikka työsuhteeksi, mutta sopuisat ja lapsista välittävät ihmiset kantavat vastuuta myös bonuslapsista kun perheenä eletään.

Vierailija
24/28 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-2 yötä normaalisti. Mökille ollaan kutsuttu pidemmäksi ajaksi puolin ja toisin.

Vierailija
25/28 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin en päästäisi ala-asteella olevaa yökylään jos en tuntisi vanhempia eli olisi hyvä nähdä heidät livenä ja senkin jälkeen ensin yhdeksi yöksi.

Vierailija
26/28 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeintaa kaksi yötä ja silloinkin aikuiset keskustelevat siitä etukäteen. Ap hoida lastasi.

Vierailija
27/28 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset ette ole puhuneet keskenänne?! Ja lapsen sanaan luotat, että joo neljäksi yöksi?

Jos ne on jonnekin mökille lähdössä niin sitten, mutta eiköhän se yksi yö riitä, jos ovat kotona.

Vierailija
28/28 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa soittaa vanhemmille onko tästä sovittu vai meneekö lapsi tapaamaan 45 vuotiasta miestä, jonka tapasi netissä?

Minulla oli tapana kutsua kahville kaverin huoltaja/vanhemmat. Kun tutustuu paremmin, näkee myös paremmin millaisista ihmisistä on kyse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi