Syöttekö SUSHIA päääsiäisenäkin!??
on se hieno alkupala pääsiäislampaan ja hummuksen kanssa ja leivän päälle savulohta vielä
nam
Kommentit (44)
Minä syön perinteistä pääsiäiskinkkua ja laatikoita, en ymmärrä noita ulkomaiden ruokahörhötyksiä. Sushia syödään, koska se on olevinaan jotenkin hienompaa kun se tulee ulkomailta.
IL: Moni sushi on myyntikelvoton
Mättäkää vaan sushia, koska se on trendiruoka!
Suomalaiset on kyllä vtun juntteja. Sushi ei ole sama kuin raaka kala.
Kerran olen maistellut, ei mitään mielenkiintoa kokeilla toista kertaa.
Huomenna aloitetaan savustuskausi ja pistetään kirjolohi leppäsavuun.
Vierailija kirjoitti:
Minä syön perinteistä pääsiäiskinkkua ja laatikoita, en ymmärrä noita ulkomaiden ruokahörhötyksiä. Sushia syödään, koska se on olevinaan jotenkin hienompaa kun se tulee ulkomailta.
Minä tein makkarakastiketta ja keitin perunoita. Hyvää oli. Eiliseltä jäi perunamuussia ja siitäkin sai ainekset rieskoihin. Ei ikinä mitään raakaa kalaa.
Vierailija kirjoitti:
"Sushiin käytetään usein raakaa kalaa":
"Yhteensä näytteitä otettiin 59 ravintolasta ja 30 myymälästä.
Viidesosa testatuista näytteistä antoi välttävät tai huonot tulokset.
Näistä 7,4 prosenttia sai huonot tulokset. Tällaisia tuotteita ei tulisi myydä lainkaan".
Vierailija kirjoitti:
Mättäkää vaan sushia, koska se on trendiruoka!
En mätä mutta syön silloin tällöin, kiitos. Vieläkinkö se tosiaan on trendiruokaa vaikka on ollut normaali ruoka jo vuosia Suomessakin? Onneksi en ole enää parikymppinen joka erilaisuudenhalussaan vältteli kaikkea suosittua kuvitellen olevansa siksi muita parempi :D Tähän ikään ehdittyään voi onneksi syödä juuri sitä mitä haluaa ja mistä tykkää, olipa sushia tai vaikka tillilihaa. Ylimielisyys on myös karissut, enkä enää kuvittele että jos minä en jostain pidä, niin muut sitä syövät teeskentelevät pitävänsä :)
Hyvää sushitonta pääsiäistä sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mättäkää vaan sushia, koska se on trendiruoka!En mätä mutta syön silloin tällöin, kiitos. Vieläkinkö se tosiaan on trendiruokaa vaikka on ollut normaali ruoka jo vuosia Suomessakin? Onneksi en ole enää parikymppinen joka erilaisuudenhalussaan vältteli kaikkea suosittua kuvitellen olevansa siksi muita parempi :D Tähän ikään ehdittyään voi onneksi syödä juuri sitä mitä haluaa ja mistä tykkää, olipa sushia tai vaikka tillilihaa. Ylimielisyys on myös karissut, enkä enää kuvittele että jos minä en jostain pidä, niin muut sitä syövät teeskentelevät pitävänsä :)
Oletpa melkoisen tyhmä. Sushi ei tosiaankaan ole ollut mitään normaalia ruokaa koskaan. Tiedätkö edes, mitä suomalaiset pitää "normaalina" ruokana? Suomalaisissa perheissä syödään - onneksi - ihan hyviä ruokia.
Tokihan joidenkin pitää yrittää olla pikkuisen parempia. Syöhän sinä sitten vaan niitä raakoja kalojasi, jos siitä tulee parempi mieli ja olo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sushiin käytetään usein raakaa kalaa":
"Yhteensä näytteitä otettiin 59 ravintolasta ja 30 myymälästä.
Viidesosa testatuista näytteistä antoi välttävät tai huonot tulokset.
Näistä 7,4 prosenttia sai huonot tulokset. Tällaisia tuotteita ei tulisi myydä lainkaan".
Kyllä, raaka kala on yleinen täyte sushissa. Se on kuitenkin totta, että sushi ei ole = raaka kala. Ihan itse saa ne sushinsa valita kalalla tai ilman. Yli 80% testatuista susheista oli laadultaan hyviä. 7,4% myymäkelvottomia susheja on toki liikaa. Esim. buffeteissa kannattaa ottaa juuri pöytään laitettuja susheja eikä seisoneita. Sushipöydissä on yleensä useita eri kasvisvaihtoehtoja, jotka todennäköissemmin kuuluvat noihin suurimpaan hyvälaatuisten osaan.
Mutta jos sushi ei kiinnosta, niin jätä ottamatta. En kuitenkaan usko hetkeäkään että sinua kiinnostaa vähääkään jos joku random-henkilö syö noita huonompilaatuisia. Sinua kiinnostaa vain se, että olet ärsyyntynyt siitä, että monet muut tykkäävät syödä ruokaa josta sinä et pidä. Miksi?
Mitähän loisia mahtaa tulla keitetystä porkkanasta, tuorekurkusta, purkkitonnikalasta ja pakastekatkaravuista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mättäkää vaan sushia, koska se on trendiruoka!En mätä mutta syön silloin tällöin, kiitos. Vieläkinkö se tosiaan on trendiruokaa vaikka on ollut normaali ruoka jo vuosia Suomessakin? Onneksi en ole enää parikymppinen joka erilaisuudenhalussaan vältteli kaikkea suosittua kuvitellen olevansa siksi muita parempi :D Tähän ikään ehdittyään voi onneksi syödä juuri sitä mitä haluaa ja mistä tykkää, olipa sushia tai vaikka tillilihaa. Ylimielisyys on myös karissut, enkä enää kuvittele että jos minä en jostain pidä, niin muut sitä syövät teeskentelevät pitävänsä :)
Oletpa melkoisen tyhmä. Sushi ei tosiaankaan ole ollut mitään normaalia ruokaa koskaan. Tiedätkö edes, mitä suomalaiset
Oletko sitä mieltä, että mistään uudesta, ulkomaalta peräisin olevasta ruuasta ei koskaan tule Suomessa normaalia? Melko omituinen ajattelutapa. Tiedän toki suomalaiset normaalit ja perinteiset ruuat, tuleehan niitä itsekin syötyä usein.
Niin, kuten sanoin, jotkut saavat paremmuuden tunteensa siitä, että eivät suostu edes maistamaan mitään, jota ei ollut kouluruokien listalla kun koulussa kävit. Onko syy nirsous, se paremmuuden tunne, tuntemattoman pelko...? "Trendit" eivät tee sinusta sen enempää hyvää kuin huonoa. Minua ei voisi vähempää kiinnostaa syötkö sinä sushia, miksi sinulla käy tunteisiin se, että minä saatan joskus syödä?
Sinulle selkeästi tulee parempi olo siitä, että haukut kaikkea uutta (tai uutta ja uutta, olisiko joku vuosi 2000 raja jonka jälkeisiä ruokia et syö periaatteesta?) turhaksi trendiruuaksi ja pääset (epä)suorasti haukkumaan sellaisten syöjiä trendin perässä juoksijoiksi.
Ei kiitos, en pidä raa'asta kalasta sushissa. Miksi sinä ajattelet, että sushi olisi ruoka, joka saisi tuntemaan itsensä paremmaksi? Ihan yhtä hyväksi tunnen itseni sushia kuin makaronilaatikkoakin syödessä. Hieno trendiruoka pizza taitaa tänään olla omalla lautasella. Parempi mieli ja olo tulee aina kun syön hyvää ruokaa. Olen onnellinen kaikkiruokaisuudestani, nirsous olisi ärsyttävää.
Ota tästä itsellesi paremmuuden kruunu, minä en tarvitse.
🍻 Minä otan lisää kaljaa, hei hei.
Meidän pääsiäiseen kuuluu sushi :)
Syötäisiin useamminkin mutta on sen verran arvokasta meidän suosikkipaikassa (n. 80e kahdelta) että tulee ostettua vain muutaman kerran vuodessa.
Lounaaksi oli sushia, omasta k-superista. Ilaksi on uunissa lasagne. Noudatan tosi vähän sitä mitä juhlapyhinä kuuluu syödä, koska ne raaka-aineet on silloin kalleimmillaan.
Syön kaikkea ja rakastan ruuanlaittoa. On varaa herkutella huippujutuilla kun teen sen vähän vääränä ajankohtana. Pääsiäisestä jää 100 varmana parsaa kauppoihin joten ens viikolla meillä herkutellaan hävikkiparsalla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se itseasiassa on. Raaka kala on nimenomaan se mitä sushi-sana tarkoittaa. Mutta joo, tarkoitat että luullaan että sushiruoan syöminen = raa-an kalan syömistä, vaikka sushipaloja on niin paljon erilaisia.
Tein todella hyvän ja maukkaan kasviskeiton, laitoin puoli pakettia koskenlaskija voimakasta ja lorautin n 2 desiä ruokakermaa 4 prossan, päälle laitoin Aura sinihomejuustoa vähän ja persiljaa. En harrasta susheja. Kerran syönyt hyvin tasokkaassa ravintolassa ja oli hyvää. En oo sen koommin maistanut.
Vierailija kirjoitti:
Miten pihalla voi olla. Veikkaan että tämä ei ole ainoa asia jossa kirjoittaja on pihalla.
Vierailija kirjoitti:
onhan siinä lohta joka ei oo kypsennettya, graavilohta.
Voi muruset. Kyllä sushia syödään ihan siksi että siitä tykätään. Trendiruoka se ei ole ollut pariin vuosikymmeneen, ihan perusmarketeista saa.
🤢