Kannattaako omasta harrastuksesta perustaa Youtubekanava?
Löytyykö keneltäkään täällä kokemusta tubettamisesta?
Olen harrastanut nyt muutaman vuoden pyöräilyä ja mietin, että hankkisinko täksi kesäksi GoPro-tyyppisen kameran, jolla voisi kuvata omia pyörälenkkejä. Voisin tietysti pitää videot itselläni omina yksityisiä muistoina, mutta toisaalta voisin kokeilla myös ladata jokusen videon YouTubeen. Mitään isoja rahasummia tai kuuluisuutta en toki kuvittele videoilla saavani, ja seuraajien saaminen ylipäätään voisi olla hankalaa varsinkin Suomesta käsin. Pitäisi miettiä olisiko kielenä suomi vaiko englanti ja minkä verran näkyisi itse videoissa jne.
Miten kanavasta saisi mielenkiintoisen? Vaatiiko videoiden editoiminen paljon työtä? Kannattaako vain unohtaa koko idea?
Kommentit (49)
Mikä sinun motiivisi videoille on ap? Vastaa rehellisesti edes itsellesi.
Pyöräilykanavia on kotimaisia, 2-10t tilaajaa useimmat. Ulkomaisia on myös, seuraan useita kun on ehdotuksina tullut youtubeen. Osa painottaa tekniikkaa, osa klassikkopyöriä, osa vaan pyöräilyä.
naisen tekemää suomenkielistä kanavaa on vähän, joitain on ollut mutta kadonneet. Jos olet mies niin hukut muiden sekaan paitsi jos kovaa osaamista tekniikasta, kovaa ajo-osaamista maantiellä tai maastossa, kilpailuja tms. Jos perusjaarittelua niin niitä on jo olemassa .
naisena uskoisin että on tilausta, kanssasisarista jotka ovat aloittaneet lajin ja miehistä jotka tykkäävät katsoa naista, visuaalista kuvaa jossa erottaa sukupuolen korrektisti sanottuna. Kannustan aloittamaan jos olet nainen, rohkeasti vaan.
Vierailija kirjoitti:
Pyöräilykanavia on kotimaisia, 2-10t tilaajaa useimmat. Ulkomaisia on myös, seuraan useita kun on ehdotuksina tullut youtubeen. Osa painottaa tekniikkaa, osa klassikkopyöriä, osa vaan pyöräilyä.
naisen tekemää suomenkielistä kanavaa on vähän, joitain on ollut mutta kadonneet. Jos olet mies niin hukut muiden sekaan paitsi jos kovaa osaamista tekniikasta, kovaa ajo-osaamista maantiellä tai maastossa, kilpailuja tms. Jos perusjaarittelua niin niitä on jo olemassa .
naisena uskoisin että on tilausta, kanssasisarista jotka ovat aloittaneet lajin ja miehistä jotka tykkäävät katsoa naista, visuaalista kuvaa jossa erottaa sukupuolen korrektisti sanottuna. Kannustan aloittamaan jos olet nainen, rohkeasti vaan.
2-10t tilaajalla ei ainakaan rahoiksi pistä.
Riippuu minkälaisia reissuja ajelee. Jos vaikka pysähtelee välillä ja ihmettelee jotain maitolaituria tai myllyä tienlaidassa, voi video olla mielenkiintoinenkin. Kanavan katsojamääriä on erittäin vaikea saada kasvamaan tällä kielialueella. Sinänsä mitä ihmeellisimpiä kanavia menestyy, esimerkkinä Drain cleaning Australia ja Post 10
Vierailija kirjoitti:
En mä jaksa ainakaan katsoa mitään hiottua ja tarkkaan editoitua liukuhihnakamaa. Ihan tavallinen riittää
Itse taas en jaksa katsoa mitään sellaista missä kamera heiluu tai äänenlaatu on huono.
Vierailija kirjoitti:
Hyvältä kuulostaa! Itsekin olen miettinyt omaan kanavan perustamista, ei niinkään rahankiilto silmissä vaan mukavana oheistomintana oman harrastuksen kylkeen.
Huomion ja hyväksynnän hakeminen oheistoimintana?
What the fug
Onpas ketju saanut paljon vastauksia, ihan positiivinen yllätys. Tykkäsin varsinkin tuosta jonkun laittamasta meditaatio-videosta, tuollainen rauhallisempi ja pelkistetty videokin on varsin toimiva konsepti. Tapoja ja näkökulmia toteutuksessa voi tosiaan olla lukuisia.
Joku kyseli sukupuolta, nainen olen ja naisena voisi tosiaan tuoda videoihin hieman naisnäkökulmaakin. Suomeksi tälläsiä kanavia ei tosiaan nykyään juurikaan ole. Itseä voisi videoiden teossa motivoida ihan puhtaasti se, että joku saa iloa videoideni maisemista ja mahdollisesti innostuu myös itsekin pyöräilyharrastuksesta.
Ap
Anna mennä. :) Voisin katsoa tuollaista kanavaa vaikka kävelymatolla tai kuntopyörällä kulkiessa.
En mä jaksa ainakaan katsoa mitään hiottua ja tarkkaan editoitua liukuhihnakamaa. Ihan tavallinen riittää