Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

BB-Jasmiinalla on syöpä: Edessä elämäni suurin helvetti

Vierailija
29.03.2024 |

Televisio-ohjelmista Big Brother ja Selviytyjät Suomi tunnettu Jasmiina Yildiz, 26, on sairastunut syöpään. Yildiz kertoo asiasta pitkäperjantaina julkaistussa Nikotellen-podcastin jaksossa.
Yildiz kertoo podcast-jaksossa hakeutuneensa alkuvuodesta lääkäriin pitkittyneiden ja voimakkaiden vatsakipujen vuoksi. Yildizille tehtiin useita tutkimuksia, muun muassa gynekologinen irtosolukoe eli papakoe.
Papakokeesta löytyi vahvoja solumuutoksia. Koepalasta todettiin, että Yildizillä on kohdunkaulan syöpä.
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/fdc37094-52e4-4249-aef2-73c07d6…

Kommentit (494)

Vierailija
81/494 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikohan Akilta? Oli vissiinkin ainoa kumppani pitkiin aikoihin, näin ainakin sain käsityksen. 

Vierailija
82/494 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin, että myös useat seksikumppanit altistavat syövälle, mutta kyllähän siihen nyt vaikuttaa monikin asia.

Mulla oli aavistus solumuutoksesta ennenkuin olin ollut kenenkään kanssa, lääkäri näki sen ihan gynetutkimuksessa ilman mitään näytettä. Se jotenkin sitten poltettiin, kun olin ekan kerran paneskellut.

Lääkäri sanoi, että siinä vaiheessa ei vielä ollut mitään vakavaa.

Olen nyt 75 v, ja seksikumppaneita ei montaa ole ollut tuonkaan jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/494 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dm:

"Speaking today, he added that experts can't explain the reason behind the rise of cancer in young people.  

'The truth is we just don't know. The causes of cancer are locked into a population many years before they become apparent,' he said, 

Professor Sikora also said that the increase has have been observed for years and there are a number of reasons experts suspected were to blame.   

'Its' got nothing to do with Covid or vaccines - it started happening long before,' he said.

'I believe its probably due to lifestyle changes - obesity, fatty diet, sedentary behaviour, sitting at desks all day and of course better diagnostics.'

There also appears to be a gender divide in cancer rates among the young.

CRUK data shows women in their early 40s, like Kate, are twice as likely (2.1 times), to get cancer than a man of the same age.

Eli elintapojaen muutokset, rasvainen ruokavalio, lihavuus, liikkumattomuus. Naiset sairastuvat ikäisiään 2.1 kertaa useammin syöpään.

Asiaa on tutkittu kauan, joten covidilla tai rokotteilla ei ole vaikutusta nuorten naisten syöpien lisääntymiseen.

Vierailija
84/494 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kohdunkaulan syöpä on alkuvaiheessaan eli kohtuun rajoittunut, on viiden vuoden kuluttua elossa 90 % syöpään sairastuneista. Jos sairauden toteamisen yhteydessä syöpä on levinnyt paikallisiin imusolmukkeisiin, elossa on viiden vuoden kuluttua 6570 % potilaista, ja laajasti levinneissä syövissä 2030 % potilaista.

lman HPV-infektiota ei synny kohdunkaulan syöpää.  Tähän on nyt turha sekoittaa mitään lihavuutta tai ylipainoa. HPV-virus ei kysy painoa, sen voi saada kuka tahansa, nyös sinä.

On mukava kauhistella ja päivitellä sensaatioila.  Joillekin ne ovat elämän suola ja sisältö.  Muista että haavoittumaton et ole sinäkään.

Kannattaa opetella väliviivan käyttö

85/494 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa kuolee todetusti eniten nuoria .Mittaus tehty kahden vuosikymmenen aikana. Itsemurhat myös lisääntyneet. Koulut syynä koulukiusaus teettää .........

Vierailija
86/494 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

25-vuotiaana kun olisi käynyt seulontapapakokeessa, johon vielä ilmaiseksi pääsee, olisi jäänyt kiinni ja taudin ennuste olisi parempi.

Ihmiset, käykää papaseulonnoissa!

Eikö 25 ikävuoden jälkeen voi saada tartuntaa? 

Onko Suomessa vielä joku, joka ei tiedä että papaseulontaan tule kutsu viiden vuoden välein ja vielä 60-vuotiaanakin? Ei siis mitään pahaa jos olet muuttanut muualta Suomeen tms, mutta olen luullut että tämä on Suomessa kaikille yleissivistystä. Kutsutaan ja seulotaan siksi, että sillä pelastetaan henkiä. Toki voi olla menemättä koska se on noloa tms. Kuten joku kommentoi, mutta se vaan on typerää.

Ja jos seulontapapassa näkyy alustavia muutoksia, niin sitten ei tarvitse odottaa viittä vuotta vaan silloin saa kutsun uusintapapaan vuoden tai kahden välein. 

Ihan hirmuisen hieno systeemi ja ihan ilmainen. Itse asiassa seulonnoissa laatu on myös tutkitusti huippua, sillä sekä näytteen ottajat että tutkijat tekevät vuoden mittaan näytteitä todella paljon.

Vierailija
87/494 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tää ollut ss jumalattoman raskaan tuntuinen ihminen? Selviytyjissä valittaja ja minä minä?

Karma..

Toivotaan, että karma iskee myös noin ilkeään ihmiseen.

Vierailija
88/494 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä on paljon yksinkertaisemmat nuo lisääntymiselimet. Siksi ehkä naisten riski on suurempi, vaikka ei nuorten miestenkään elintavoissa paljon kehumista ole.

Vierailija
89/494 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaahan mammat tekin varovaisia, ainakin turussa jyllää todella ärhäkkää visvasyylää juuri nyt.

Vierailija
90/494 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

BB =Brigitte Bardot

Vierailija
91/494 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voihan mämmi sentään. Voisko aloittaja valaista mitä tämä täällä asian ruotiminen ja ihmisten veetuilu oikein auttaa. En oikein ymmärrä tämän pointtia, jotta yksittäiset henkilön syöpä pistää "kynät" sauhuamaan, kun vauvasta vaariin on syöpäpotilaita tuhansittain, joten mitä tällä haetaan?

T. Ihmettelevä

no kai ihmiset keskustelee, jos syöpäpotilas itse on tuonut syöpänsä julkisuuteen idealla, että käykää naiset niissä seulonnoissa. hän itse siis halusi aiheen keskusteltavaksi, puhui siitä podcastissa. Ihan hyvä juttu. tuollaisia julkkiksisa tarvitaankin, jotka käyttävät julkisuuttaan johonkin hyödylliseen.

Vierailija
92/494 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

25-vuotiaana kun olisi käynyt seulontapapakokeessa, johon vielä ilmaiseksi pääsee, olisi jäänyt kiinni ja taudin ennuste olisi parempi.

Ihmiset, käykää papaseulonnoissa!

Varmasti yksi syy siihen, että noissa ei käydä enempää on tilanteen nöyryyttävyys kaikilla tavoin. Nämä myös toteutetaan isolle massalle ja mahdollisimman halvalla ja nopeasti eli parhaita menetelmiä ja työvälineitä ei käytetä, eikä potilaan kivusta välitetä. Näytteen voi myös ottaa melkein kuka vaan näytteenottopaikan työntekijä eli myös mies, eikä näytteenottajaa saa itse valita. Lisäksi tapa, joilla noista seulonnoista ilmoitetaan on tyly eli ilmoitetaan vain kysymättä joku aika johonkin paikkaan ja se pitäisi vielä itse perua tai muuttaa. 

Potilas saa kyl

spekulan koko määräytyy sen mukaan millä koolla saa kohdunkaulan näkyviin.

Vierailija
93/494 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi paljon nyt syöpää kaikkialla!?

Korona? Rokote?

Joo,koronahan sen syövän aiheuttaa.

Menehän ottaa päiväunet 🙉🙉

No jos on labrasta karannut bioase ,niin hyvin mahdollista, että aiheuttaa kaikenlaista.

Tuskin nyt lepakkosopasta lähtöisin ...

Vierailija
94/494 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ennenkin syöpiä on ollut, niitä ei vaan olla tutkittu ja porukka sitten nuorena kuollutkin. 

Syövät ja ylikuolleisuus on lisääntynyt parin viime vuoden aikana.Olen varma että ennen sitäkin tutkittiin.

Vierailija
95/494 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi miehen kanssa kirjaimellisesti tappaa ja silti vaan jalat aukeaa. Onneksi en ole nöyryytetty heteronainen.

Vierailija
96/494 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin ensimmäisen papa-koekutsun pitäisi tulla? ikää 29v.

Vierailija
97/494 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.suomi.fi/kansalaiselle/terveys-ja-sairaanhoito/terveyden-yl…

Vierailija
98/494 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi paljon nyt syöpää kaikkialla!?

Korona? Rokote?

Höpöhöpö, sairastuin syöpään 2009 ja silloin sairaalassa sanoi lääkäri, että 2020-luvulla joka 3. suomalainen tulee sairastumaan syöpään. Tämä ihan todennäköisyyslaskennallisesti ilman mitään piikkejä.

Vierailija
99/494 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Google. Opettele.

Vierailija
100/494 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voihan mämmi sentään. Voisko aloittaja valaista mitä tämä täällä asian ruotiminen ja ihmisten veetuilu oikein auttaa. En oikein ymmärrä tämän pointtia, jotta yksittäiset henkilön syöpä pistää "kynät" sauhuamaan, kun vauvasta vaariin on syöpäpotilaita tuhansittain, joten mitä tällä haetaan?

T. Ihmettelevä

no kai ihmiset keskustelee, jos syöpäpotilas itse on tuonut syöpänsä julkisuuteen idealla, että käykää naiset niissä seulonnoissa. hän itse siis halusi aiheen keskusteltavaksi, puhui siitä podcastissa. Ihan hyvä juttu. tuollaisia julkkiksisa tarvitaankin, jotka käyttävät julkisuuttaan johonkin hyödylliseen.

Ei tuo kyseinen henkilö kyllä mikään superjulkkis ole. Ekan kerran näin moisen nimen, eikä tuo vieressäni istuva kaverinikaan ole koskaan hänen nimeään kuullut. Oon vahvasti sitä mieltä, ettei tällaisia asioita tulisi ruotia henkilöön yhdistettynä, asiasta siis mm. papakokeesta voi kyllä kirjoittaa muuten vaan ilman, jotta yksityishenkilö pistää myllyt pyörimään julkisessa sanassa. Eittämättä tulee mieleen vaan säälipisteitä hakeva henkilö.

Sorry vaan, mutta näinhän ne unhoon jääneet "julkkiset" saavat pidettyä itsensä lehtien palstoilla, kun joka asiasta väkipakolla tungetaan tieto lehdille, ja nehän kirjoittaa mitä soopaa tahansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme