Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ole rahaa, ei ruokaa, ei kahvia. Viikko niin tulee. Onneksi on edes lääkettä. Järki menee.

Vierailija
28.03.2024 |

Ei ole mitään. Kuukauden päivät jotenkin yrittänyt selvitä. Nyt ei pysty enää pinnistelemään, kaikki on loppu.

Pää meinaa oikeasti hajota. Olispa edes juotavaa, siis olutta esim. Pitkästä aikaa tekis mieli vetää humala päälle että olis edes yksi hetki ilman kovaa stressiä. 

Onneks on edes rauhoittavaa 2,5 tbl jäljellä. Sitä olen käyttänyt siis neljän kuukauden aikana satunnaisesti, yks purkki ollut käytössä niin ei ole riippuvuudesta kyse. 

Pakko kai sellainen ottaa ihan vain sen takia, että nukkuis tän ahdistuksen pois hetkeksi ja menis aika nopeammin. 

Kommentit (178)

Vierailija
101/178 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kirjoitti että on sairastellut ja siksi on rahatilanne huono.  Täällä haukutaan sairas ihminen pystyyn.  Hienoa porukkaa tosiaan.  

Mun miehellä on syöpä.  Leikkaus oli vähän yli viikko sitten.  Kyllä sairastamiseen uppoaa paljon rahaa vaikka Kela korvaa osan.  Mutta omavastuita joutuu maksamaan ja sairaalamaksuja ym. 

Kiitollisia kyllä kuitenkin hyvästä hoidosta tähän asti ja jotenkin selvitty vielä maksuista.  Olemme molemmat olleet työelämässä jo yli 30 vuotta,  mies toki sairauslomalla nyt.  

Vierailija
102/178 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP. Minä autan, jos kerrot missä olet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/178 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet hakivat seurakunnan diakonilta 30-40e kortin jolla sai ostaa vain ruokaa, jotta pääsiäisen ylitse selviää kun ei ole mitään ruokapussi jakojakaan missään.

Kiirastorstaina Kelalla on kiireellisen toimeentulotuen tarvitsijoille päivystys puhelinpalvelussa ja osassa palvelupisteitä klo 16:een asti. Kiireellinen tilanne voi olla esimerkiksi se, että asiakas tarvitsee akuutisti maksusitoumuksen lääkkeisiin tai elintarvikkeisiin.

Jos asiakas tarvitsee toimeentulotukea kiireellisesti Kelan aukioloaikojen ulkopuolella, hyvinvointialue voi harkintansa mukaan myöntää ehkäisevää toimeentulotukea. Akuutissa kriisitilanteessa pyhien aikaan asiakas voi olla yhteydessä hyvinvointialueensa sosiaalipäivystykseen.

https://www.kela.fi/ajankohtaista-henkiloasiakkaat/6129304/paasiainen-m…

Vierailija
104/178 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää nämä jotka käskevät kerätä pulloja ja tölkkejä. No ei kaikki asu isolla paikkakunnalla missä niitä oikeasti on paljon! Itse asun pienessä tuppukylässä ja harvoin täällä mitään tölkkejä ja pulloja näkee.

Ei niitä ole välttämättä isommissakaan. Asun Turussa ja aika harvoin näen mitään pulloja tai tölkkejä lojumassa missään. Mutta voi olla, että liikun väärissä paikoissa vääriin aikoihin. Ihan iltamyöhään tai aamuvarhaiin en liiku yhtään missään. Ehkä niitä silloin sitten löytäisi esim. keskustasta.

Ei ole Helsingissäkään enää.  Täällä on ihan ammattimaiset kerääjät, jossain vappujuhlinnassa veivät tölkkikassit pikkupoikien käsistä.  Joku ip-lehti teki tästä jutunkin.  Erittäin harvoin näkyy tölkkejä/pulloja missään.  

Vierailija
105/178 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootpas sinä pösilö. Nimenomaan kaurahiutaleet pitää verensokerin pitkään tasaisena ja näläntunteen poissa. Itse olen laihduttanut menestyksekkäästi kaurahiutaleista tehdyn tuorepuuron avulla, siihen lisäksi hedelmiä, marjoja ja rasvatonta jogurttia ja kahvikupponen, niin on ihana edullinen herkku : )

Ainoa joka tässä on pösilö olet sinä! Miten helvetissä kehtaat suoltaa näppäimistöltäsi tuollaista tuubaa ihmiselle, jolla ei ole rahaa siihen kaurapuuroonkaan! Kas kun et ehdottanut, että hanhenmaksapallerotkin ovat oikein herkullisia ja terveellisiä!

Kaurapuuropaketti maksaa 1,12 e. Kerää vaikka pulloja tai kysy joltain ohikulkijalta rahaa. Oikeasti kuinka helvetin vammautuneita ja laitostuneita kaikki köyhät on kun ei yhden yhtä kaurapuuropakettia pysty hankkimaan??

Vierailija
106/178 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella ikävää, että niin monet on taloudellisesti ihan liian tiukilla. Itse voisin tossa tilanteessa jopa pitää hyväksyttävänä sitä, että hätää oikeasti kärsivä menisi isoon markettiin ja keräisi ruokia ja muuta tavaraa kärryyn ja menisi "kokeilee" vaatteita ja söisi edes jotain siitä kärrystä siellä sovituskopissa... K-kauppiaat tekee miljoonatulosta ylikorkeiden hintojen ansiosta ja ruokaa menee paljon myös hävikkiin. Ei voi tuntua paljon missään, jos joku syö jotain oikeasti nälkäänsä! Olen todella pahoillani tilanteestasi ja toivon tsemppiä ja jaksamista! Eikö ole ystäviä, sukua tms jotka voisi edes vähän auttaa?

Minä en pidä varastamista missään tilanteessa hyväksyttävänä. On väärin yllyttää ihmisiä tuollaiseen. Se ei koskaan ole ratkaisu, koska kun alat varastelemaan luovutat oman hyvän moraalisi ja varastelu vain yltyy sen jälkeen. Sitten oletkin rikollisella polulla.

Sitäpaitsi kaupasta varastelu ei vähennä kauppiaan tulosta, vaan me kaikki muut maksetaan varkaiden  rötöstelyt. En halua maksella jonkun "en voi syödä makaronia, kun mun massukka ei pidä siitä"-tyypin hienostelua.

Vierailija
107/178 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö oikeasti ole rahaa edes makaronipussiin tai kaurahiutalepakettiin? Lähde kävelylle ja kerää tölkkejä. Voit saada rahat kasaan edes jompaan kumpaan.

Jos joku täällä on joutunut paastoamaan ruoan vuoksi niin tietää, että jos ei ole ruokaa ja ainoa vaihtoehto on syödä makaronia tai kaurahiutaleita niin jätän mielummin syömättä. Saattaa kuulostaa kiittämättömältä mutta nuo hiilihydraatit saavat vain nälän tunteen kasvamaan ja olon todella huonoksi, koko kehon turvonneeksi. Kyse on siis siitä jos ravintona olisi ainoastaan tuo, ei mitään muuta. 

Eli paastolla on paljon helpompaa. Kasvikset ja proteiini olisi ok. Enkä tarkoita mitään kallista tietenkään mutta ehkä joku ymmärtää pointin.Aptoaa.

Kyllä.ihminen mielummin syö edes jotain kuin paastoaa.

Vierailija
108/178 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mikäminua mietittyttää on se, että eihän ne rahat ihan odottamatta lopu. Tarkoitan että  jossain vaiheessa rahaa on ollut, ainakin jonkin verran? Vaikea uskoa että kukaan Suomessa ihan täysin ilman rahaa elää, ja jos elää se on kyllä oma valinta. On sossu ja diakonia ja mitä kaikkia, esim. https://ruoka-apu.fi/ruoka-apua-etsiville/  löytyy netistä.

Elämänhallinnan puute on suurin syy siihen että rahat loppuu eikä sitten osata hakea apua.  Luulen että sosiaalitoimisto on silloin ensisijainen paikka mihin kääntyä, ainakin infoa saa mistä apua hakea. 

Vierailija
109/178 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää nämä jotka käskevät kerätä pulloja ja tölkkejä. No ei kaikki asu isolla paikkakunnalla missä niitä oikeasti on paljon! Itse asun pienessä tuppukylässä ja harvoin täällä mitään tölkkejä ja pulloja näkee.

Aloittaja asuu Tampereella.

Vierailija
110/178 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se mikäminua mietittyttää on se, että eihän ne rahat ihan odottamatta lopu. Tarkoitan että  jossain vaiheessa rahaa on ollut, ainakin jonkin verran? Vaikea uskoa että kukaan Suomessa ihan täysin ilman rahaa elää, ja jos elää se on kyllä oma valinta. On sossu ja diakonia ja mitä kaikkia, esim. https://ruoka-apu.fi/ruoka-apua-etsiville/  löytyy netistä.

Elämänhallinnan puute on suurin syy siihen että rahat loppuu eikä sitten osata hakea apua.  Luulen että sosiaalitoimisto on silloin ensisijainen paikka mihin kääntyä, ainakin infoa saa mistä apua hakea. 

Tuo linkki ei toimi kokeile tätä https://ruoka-apu.fi/ pitäisi olla paikkakuntakohtainen info mistä apua hakea.

Vierailija
111/178 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteistä rahaa tuskin mistään jaetaan mikä on toki hyvin ymmärrettävää.  Ruokaa kuitenkin saa jos osaa ja viitsii hakea.

Vierailija
112/178 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja asuu Tampereella.

https://ruoka-apu.fi/?viewType=list&page=1&startDate=2024-03-29&city=72…; täältä pitäisi löytyä. Tampere.

Ja jos ruoka-apu ei kelpaa ja käteistä pitäisi olla, herättää kyllä kysymyksiä.  Sairauden hoitoon tarvittavaa apua saa varmasti esim. diakonialta tai ehkä sossulta kun on todisteet olemassaolevasta lääke- tms. tarpeesta.

Alkon tai huumeiden hankintaan ei ymmärrettävästi avustusta anneta.

Vierailija
113/178 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavana rahapåivänä osta kaurahiutaleita, makaronia ja kahvia tarjouksesta kaappiin pahanpäivän varaksi. Diakonit antavat lahjakortteja. Hyvää pääsiäistä kuitenkin.

Vierailija
114/178 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootpas sinä pösilö. Nimenomaan kaurahiutaleet pitää verensokerin pitkään tasaisena ja näläntunteen poissa. Itse olen laihduttanut menestyksekkäästi kaurahiutaleista tehdyn tuorepuuron avulla, siihen lisäksi hedelmiä, marjoja ja rasvatonta jogurttia ja kahvikupponen, niin on ihana edullinen herkku : )

Ainoa joka tässä on pösilö olet sinä! Miten helvetissä kehtaat suoltaa näppäimistöltäsi tuollaista tuubaa ihmiselle, jolla ei ole rahaa siihen kaurapuuroonkaan! Kas kun et ehdottanut, että hanhenmaksapallerotkin ovat oikein herkullisia ja terveellisiä!

Kaurapuuropaketti maksaa 1,12 e. Kerää vaikka pulloja tai kysy joltain ohikulkijalta rahaa. Oikeasti kuinka helvetin vammautuneita ja laitostuneita kaikki köyhät on kun ei yhden yhtä kaurapuuropakettia pysty hankkimaan??

K-Cittari Turtola Tampere, K-Menu pikakaurahiutale 500g 0,39e/kpl.

https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuote/k-menu-pikakaurahiutale-500g-641040…

Vierailija
115/178 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampereella asuu :)  yksi tapa olisi varmaan woltilla ostaa ruokatarvikkeita, jos ap antaisi osoitteen jollekulle luotettavan oloiselle.

Vierailija
116/178 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täytyy sanoo, että on taas vaikea olo. Sattuukin kehoon tämä nälkä, joka on outoa koska sellaista ei ole ennen ollut. 

En ole saanut tänäänkään rahaa hommattua. Jos huomenna sitten parempi. Tai onneksi sentään viikon päästä luojan kiitos. Ap

Vierailija
117/178 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tampereella asuu :)  yksi tapa olisi varmaan woltilla ostaa ruokatarvikkeita, jos ap antaisi osoitteen jollekulle luotettavan oloiselle.

Jos näin onnellisesti kävisi niin maksaisin ensi viikon perjantaina takaisin vaikka lähettämällä auttavan osoitteeseen vuorostaan kassin ruokaa. Itkisin kiitollisuudesta. Ap

Vierailija
118/178 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltasko ap laittaa mobilepay nron tähän? Mä voisin ainaki pari euroa laittaa. Paljon ei oo mut oon ite ollu tossa tilanteessa ja tiiän mitä se on. Avn pääsiäiskeräys? En tiiä miten sais anonyymisti, ehkä paypal tilille. 

Vierailija
119/178 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskaltasko ap laittaa mobilepay nron tähän? Mä voisin ainaki pari euroa laittaa. Paljon ei oo mut oon ite ollu tossa tilanteessa ja tiiän mitä se on. Avn pääsiäiskeräys? En tiiä miten sais anonyymisti, ehkä paypal tilille. 

Ei, ei sitä, että sinä minulle vähistäsi laitat. En millään kestä ajatusta, että syön toisen antamalla ja hän itse joutuu sitten tiukemmalle. Kaunis kiitos kuitenkin. 

Voisin antaa tilinumeron tähän mutta harmillisesti nimen tarvitsee. Mobilepay on myös ja Paypal mutta en kehtaa laittaa puhelinnumeroa kun joku trolli voi sitten silläkin tehdä kiusaa. Vähän hankalaa anonyymisti tämä. Kaunis ajatus kuitenkin. Ap 

Vierailija
120/178 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai mä lähden tonne kylille katsomaan jos olis vähän pulloja. Voimat on loppu mutta nyt alkaa tulee seinä vastaan, pakko saada ruokaa nyt. Ihan vesi kielellä katselen mainoksia ja facesta kun ihmiset ihania pääsiäisruokia yms postailee. 

Voi että mä olen niin onnellinen sitten kun nämä raha-asiat helpottuvat ja saan vain ruokaa pöytään. Kyllä oppii arvostamaan elämää ihan eri tavalla kun on viikkotolkulla vähin varoin.

Toiset toki paljon pidempään, että ei minulla heihin verrattuna mitenkään huonosti mene. On katto pään päällä, vettä tulee kranaasta jne. Hävettää vähän valittaa mutta en tiedä missä muuallakaan :D 

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi