Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ole rahaa, ei ruokaa, ei kahvia. Viikko niin tulee. Onneksi on edes lääkettä. Järki menee.

Vierailija
28.03.2024 |

Ei ole mitään. Kuukauden päivät jotenkin yrittänyt selvitä. Nyt ei pysty enää pinnistelemään, kaikki on loppu.

Pää meinaa oikeasti hajota. Olispa edes juotavaa, siis olutta esim. Pitkästä aikaa tekis mieli vetää humala päälle että olis edes yksi hetki ilman kovaa stressiä. 

Onneks on edes rauhoittavaa 2,5 tbl jäljellä. Sitä olen käyttänyt siis neljän kuukauden aikana satunnaisesti, yks purkki ollut käytössä niin ei ole riippuvuudesta kyse. 

Pakko kai sellainen ottaa ihan vain sen takia, että nukkuis tän ahdistuksen pois hetkeksi ja menis aika nopeammin. 

Kommentit (178)

Vierailija
81/178 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moi ap.

Tuu tänne. Mullakaan ei ole paljon rahaa ja nipistelen kaikesta. Olen saanut ruokaa ruokajonosta ja sain eu-apu lahjakortin kauppaan tällä viikolla. Aiemmin piti myöntää äidille että ei, ei mulla ole oikeen ruokaa. Hän kävi sit mulle ruokakassin ja aloin itkemään kun melkein 40v akka joutuu vanhempansa kustannuksella elämään.

Itsekin olen mieluummin syömättä kun syön makaronia tai vaaleaa leipää, mulla menee suolisto täysin tukkoon ja näytän ja tunnun että olisin puolessa välissä raskautta, se oikeasti sattuu.

Mulla on vielä lahjakortti käyttämättä kun sain ruokajaosta proteiinia ja täysjyväleipääkin. 

Voidaan käydä yhdessä bongailemassa -60 ruokia ja jos muuta ei ole, niin on mulla hernekeittoa ja muutama kananmuna.

Osaan samaistua suhun tuossakin että oispa ees kaljaa, sais vähäksi aikaa rauhaa kokoaikaiselta huolelta. Ja kun joku ihmetteli, että ai kalja käy mutta makaroni e

Oletpa ihana! 

Älä turhaan ainakaan syyllistä itseäsi siitä, että joudut pyytämään vanhemmilta apua. Oikeasti ihmisten tilanteita on niin erilaisia ja koskaan ei tiedä milloin niinsanotusti pohjalle voi tippua. 

En minäkään tietoisesti tätä tilannetta valinnut. En oikeastaan edes ymmärrä miten kaikki vain yksi palikka kerrallaan alkoi kaatumaan ja tässä sitä ollaan. 

Itselle positiivista on se, että noin 2 vkoa-1kk niin olen takaisin työelämässä mikäli töitä saan ja siellä töissä voi saada jopa sitä ruokaa palkan lisäksi. Lupaan arvostaa sitä täysin. 

Koskaan ei ole näin huonosti mennyt, että joka elämän osa-alue yksinkertaisesti on mennyt näin mutta onneksi tosiaan minulla on todennäköisesti parempaa tulossa. 

Niille joilla ei ole vielä niin pysykää vahvoina! Vielä jonain päivänä asiat voivat muuttua. 

Kiitos sinulle ymmärryksestä ja toivon sulle kanssa tosi paljon tsemppiä. Ihanaa, että sinulla on ruokaa ja olisit vielä vähästä valmis jakamaan toisellekin, sydämesi on kultaa. 

Kiitos myös kaikille muille, jotka ymmärtävät tilanteen ja ovat samassa veneessä niinsanotusti. Edelleen paljon voimia toivotan. 

Vielä haluan selventää, että vaikka olisin valmis juomaan olutta niin ei se tarkoita sitä, että rahani siihen käyttäisin tässä tilanteessa. Kyse nyt oli mielikuvasta, että päihtyisi edes hetkeksi ja unohtaisi nälän, huolen ja muut murheet. 

Olen kuitenkin tosiaan aika kiitollisessa asemassa nyt noiden tulevien töiden kanssa, jotka toivottavasti onnistuvat. 

Nyt vaan sinnitellään ja keksitään luovia ratkaisuja. Ap 

Vierailija
82/178 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asut? Käyn kanssasi kaupassa, jos Helsingissä. Sovitaan paikka ja aika.

Kukaan ei vaan tartu konkreettiseen avuntarjoukseen.... Mieluummin valitetaan.... 

asianajaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/178 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt olut paljon näitä "rahat lopussa"-tyylisiä aloituksia. 

Näitä tulee aina pyhien alla. Ensin odotellaan kuukausi kuten ap ja sitten kun ei ole enää yhtään mitään, aktivoidutaan palstalla. 

Vierailija
84/178 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin sun rahat meni?

Pitkä juttu. Sairastuminen kyseessä kuitenkin. Ap

Tekosyitä teiltä loisilta aina löytyy

Vierailija
85/178 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö oikeasti ole rahaa edes makaronipussiin tai kaurahiutalepakettiin? Lähde kävelylle ja kerää tölkkejä. Voit saada rahat kasaan edes jompaan kumpaan.

Niillä apajilla on paljon yrittäjiä. Vain pari tuntia sitten näin miehen penkovan roskapönttöjä Helsingin keskustassa. Saalis näytti heikolta.

Vierailija
86/178 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö oikeasti ole rahaa edes makaronipussiin tai kaurahiutalepakettiin? Lähde kävelylle ja kerää tölkkejä. Voit saada rahat kasaan edes jompaan kumpaan.

Jos joku täällä on joutunut paastoamaan ruoan vuoksi niin tietää, että jos ei ole ruokaa ja ainoa vaihtoehto on syödä makaronia tai kaurahiutaleita niin jätän mielummin syömättä. Saattaa kuulostaa kiittämättömältä mutta nuo hiilihydraatit saavat vain nälän tunteen kasvamaan ja olon todella huonoksi, koko kehon turvonneeksi. Kyse on siis siitä jos ravintona olisi ainoastaan tuo, ei mitään muuta. 

Eli paastolla on paljon helpompaa. Kasvikset ja proteiini olisi ok. Enkä tarkoita mitään kallista tietenkään mutta ehkä joku ymmärtää pointin.Ap

En muista piimätölkin nykyistä hintaa, mutta siinä on vatsan täytettä pariksi päiväksi. Vesijohtovettä lisäksi. Porkkanat ehkä kohtuuhintaisia?

Vierailija
87/178 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei vaan tartu konkreettiseen avuntarjoukseen.... Mieluummin valitetaan.... 

asianajaja

Aktivoituisin mutta tässä on vähän sellainen ongelma, etten voi olla varma saanko oikeasti apua. Kuka vaan voi valehdella vilpittömästä avunannosta ja sitten levittää nimeäni tms kiusaa jos esim yhteistietoja antaisin. Täytyy olla aika varovainen netissä. 

Itse asun Tampereen suunnilla. Ap

Vierailija
88/178 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on juhlijoita liikkeellä, joten tyhjiä pulloja ja tölkkejä löytyy. 

Menen itsekin keräämään pulloja. Kympin tai parin verran saan kokoon helpostikin. Iso kaupunki kyseessä. Lauantaina sama homma - hienoa, että liikunnasta saa taskurahaakin - vieläpä enemmän kuin 9 euron orjatöistä 😏

Vierailija
89/178 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tämä sama vinkuja! Eikö ne edes diakoniasta auta enää? 

Niillä on varmasti paljon pyytäjiä jonossa. Kaikki avustajatahot ovat nykyään lujilla.

Vierailija
90/178 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

asianajaja

Aktivoituisin mutta tässä on vähän sellainen ongelma, etten voi olla varma saanko oikeasti apua. Kuka vaan voi valehdella vilpittömästä avunannosta ja sitten levittää nimeäni tms kiusaa jos esim yhteistietoja antaisin. Täytyy olla aika varovainen netissä. 

Itse asun Tampereen suunnilla. Ap

Enhän minä ole kertaakaan kysynyt, en sinulta enkä muiltakaan, nimeä tai henkilöllisyyttä. Sanoin vain, että paikka ja aika. 

Valitettavasti en kuitenkaan Tampereen suunnalle lähde. Hieman liian pitkä kauppareissu minulle.

asianajaja

Vierailija
91/178 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koita ap jaksaa. Älä napostele liikaa tabletteja. Mene vaikka päivystykseen ja hakeudu sairaalaan osastolle, niin saat ruokaa.

Sairaalassaolosta tulee iso lasku perässä.

Vierailija
92/178 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on tosiaan paljon opiskelijoita liikenteessä ja tölkkejä kadunkulmat täynnä.

Vierailija
93/178 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme luusereita täällä. Miten olette epäonnistuneet elämässänne noin? 

Vituttaa maksaa veroja teidänlaistenne vuoksi.

Niinpä! Ja mäkin maksan tuistani vielä 20 prosenttia veroja!

No sinä et kyllä maksa yhtään mitään. Kelaltahan se raha tulee ja ihan ilmaiseksi tekemättä mitään sen eteen. 

Vierailija
94/178 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuseri olet itse. Olet niin köyhä ettei sulla ole muuta kuin rahaa.

-eri

Minulla on paljon muutakin kuin rahaa. Korkea sosiaalinen status, verkostoja, kulttuurista pääomaa, läheisiä ystäviä ja perhe, rikas kokemusmaailma, hyväpalkkainen työ, jota rakastan - ja muhkea osakesalkku.

Ahaa. Ja siksipä vietät iltasi Vauva-palstalla piruilemalla ihan kelle tahansa.

Ei hän piruile. Uskoo itse kuvitelmaansa. Toki haluaisi olevan näin. Kellikselläkin oli Prinsesa.

Vierailija
95/178 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää nämä jotka käskevät kerätä pulloja ja tölkkejä. No ei kaikki asu isolla paikkakunnalla missä niitä oikeasti on paljon! Itse asun pienessä tuppukylässä ja harvoin täällä mitään tölkkejä ja pulloja näkee.

Vierailija
96/178 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä! Ja mäkin maksan tuistani vielä 20 prosenttia veroja!

No sinä et kyllä maksa yhtään mitään. Kelaltahan se raha tulee ja ihan ilmaiseksi tekemättä mitään sen eteen. 

Parempi mieli tulee, kun kuvittelee maksavansa veroja. Demareiden harhautus veronmaksajasta.

Vierailija
97/178 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

asianajaja

Mä en ainakaan uskaltaisi tällaisiin tarjouksiin tarttua. Ties mikä helvetin hullu olisi vastassa. Tuskin sinäkään mikään asianajaja olet, todella epäilyttävää. Asianajajat eivät varmaan viljele kolmea pistettä teksteissään... 

Vierailija
98/178 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää nämä jotka käskevät kerätä pulloja ja tölkkejä. No ei kaikki asu isolla paikkakunnalla missä niitä oikeasti on paljon! Itse asun pienessä tuppukylässä ja harvoin täällä mitään tölkkejä ja pulloja näkee.

Ei niitä ole välttämättä isommissakaan. Asun Turussa ja aika harvoin näen mitään pulloja tai tölkkejä lojumassa missään. Mutta voi olla, että liikun väärissä paikoissa vääriin aikoihin. Ihan iltamyöhään tai aamuvarhaiin en liiku yhtään missään. Ehkä niitä silloin sitten löytäisi esim. keskustasta.

Vierailija
99/178 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa ettei roskata. Vituttaa nämä jotka luottavat toisten keräävät heidän hyväntahdonjäännöksensä.

Vierailija
100/178 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

asianajaja

Mä en ainakaan uskaltaisi tällaisiin tarjouksiin tarttua. Ties mikä helvetin hullu olisi vastassa. Tuskin sinäkään mikään asianajaja olet, todella epäilyttävää. Asianajajat eivät varmaan viljele kolmea pistettä teksteissään... 

Minäpä viljelen ...... Asianajaja, Sörnäinen, Helsinki. Toimisto jo vuodesta 2006 siellä.

Ei kannata heti alkaa epäilemään. Ainakaan sillä perustella, että tekstissä on pisteitä ..................................................................

asianajaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä