Ei ole rahaa, ei ruokaa, ei kahvia. Viikko niin tulee. Onneksi on edes lääkettä. Järki menee.
Ei ole mitään. Kuukauden päivät jotenkin yrittänyt selvitä. Nyt ei pysty enää pinnistelemään, kaikki on loppu.
Pää meinaa oikeasti hajota. Olispa edes juotavaa, siis olutta esim. Pitkästä aikaa tekis mieli vetää humala päälle että olis edes yksi hetki ilman kovaa stressiä.
Onneks on edes rauhoittavaa 2,5 tbl jäljellä. Sitä olen käyttänyt siis neljän kuukauden aikana satunnaisesti, yks purkki ollut käytössä niin ei ole riippuvuudesta kyse.
Pakko kai sellainen ottaa ihan vain sen takia, että nukkuis tän ahdistuksen pois hetkeksi ja menis aika nopeammin.
Kommentit (178)
Minulla puhkeaa paha akne ja IBS aktivoituu, jos joudun syömään hiilaripitoisesti. Parempi nähdä nälkää kunnes saa taas rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt olut paljon näitä "rahat lopussa"-tyylisiä aloituksia. Miten ihmeessä te pärjäätte sitten, kun leikkaukset ihan toden teolla alkaa iskemään ensi kuusta alkaen, jos ette tähänkään asti ole pärjäilleet? : O
EIHÄN ME PÄRJÄTÄKÄÄN, tajuatko! Hallitus tietää varsin hyvin mitä tekee, tarkoitus on alkaa harventaa köyhien rivejä oikein kunnolla.
Oikeat tappobileet menossa tällä satanistihallituksella. Oksettavaa sakkia.
Vierailija kirjoitti:
Ihan tänään tapahtunut tilanne: Kaupasta tullessani tapasin kadulla nuorehkon tutun miehen, tukien varassa elävän. Hän siinä jutellessamme pyysi viitosta ruokaan, samalla ryystäen kaljaa. Vieressä kassissa oli lisää kaljaa. Sanoin, etten voi antaa, koska ostaisit kuitenkin lisää kaljaa. Kehoitin menemään äitinsä luokse kylään, niin siellä kuitenkin saa syödäkseen. Juttelimme siinä tovin, ja hän kertoi, miten paljon hän saa kuukaudessa kaikenlaisia tukia, koska on sairaseläkeläinen. Tultiin siihen tulokseen, että minulla on paljon tiukemmalla rahat, vaikka saan työeläkettä. Hän ymmärsi kyllä, miksen voi avittaa häntä rahallisesti.
Siksi onkin parempi avustaa ruoka-avulla kun rahalla. Tietysti myös huumeriippuvaiset koittavat saada rahaa huumeisiin, joten olisi parempi, että valtio antaisi tarpeeksi rahaa sairaille, jottei avustavien ihmisten tarvitsisi alkaa arvailemaan. On kyllä sääli, että kaikenmaailman huijarit vaikeuttavat oikeasti apua tarvitsevien avun saamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä että havahduit tähän asiaan juuri näin pitkän pyhän alla mikä rajoittaa parilla päivällä avustavien tahojen viikottaisia aukioloaikoja.
Jännä, että tulet sairaan ihmisen keskusteluketjuun kirjoittelemaan tämmöisiä.
Ei ap ole mitenkään fyysisesti sairas, antoi vaan ymmärtää niin.
Mistäs tälläisen väitteen keksit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt olut paljon näitä "rahat lopussa"-tyylisiä aloituksia. Miten ihmeessä te pärjäätte sitten, kun leikkaukset ihan toden teolla alkaa iskemään ensi kuusta alkaen, jos ette tähänkään asti ole pärjäilleet? : O
EIHÄN ME PÄRJÄTÄKÄÄN, tajuatko! Hallitus tietää varsin hyvin mitä tekee, tarkoitus on alkaa harventaa köyhien rivejä oikein kunnolla.
Mitäs olette hankkiutuneet huonoon asemaan. Kyllä omalla toiminnalla on suuri vaikutus, millaisen aseman ihminen itselleen rakentaa. Tottakai muutkin tekijät vaikuttavat, mutta suurin vaikutus - ja vastuu - on yksilöllä itsellään. Lopettakaa köyhät ruikutus ja tehkää elämällenne jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä että havahduit tähän asiaan juuri näin pitkän pyhän alla mikä rajoittaa parilla päivällä avustavien tahojen viikottaisia aukioloaikoja.
Jännä, että tulet sairaan ihmisen keskusteluketjuun kirjoittelemaan tämmöisiä.
Ei ap ole mitenkään fyysisesti sairas, antoi vaan ymmärtää niin.
Mistä tiedät? Ja psyykkinen sairaus on sairaus myös.
Moi ap.
Tuu tänne. Mullakaan ei ole paljon rahaa ja nipistelen kaikesta. Olen saanut ruokaa ruokajonosta ja sain eu-apu lahjakortin kauppaan tällä viikolla. Aiemmin piti myöntää äidille että ei, ei mulla ole oikeen ruokaa. Hän kävi sit mulle ruokakassin ja aloin itkemään kun melkein 40v akka joutuu vanhempansa kustannuksella elämään.
Itsekin olen mieluummin syömättä kun syön makaronia tai vaaleaa leipää, mulla menee suolisto täysin tukkoon ja näytän ja tunnun että olisin puolessa välissä raskautta, se oikeasti sattuu.
Mulla on vielä lahjakortti käyttämättä kun sain ruokajaosta proteiinia ja täysjyväleipääkin.
Voidaan käydä yhdessä bongailemassa -60 ruokia ja jos muuta ei ole, niin on mulla hernekeittoa ja muutama kananmuna.
Osaan samaistua suhun tuossakin että oispa ees kaljaa, sais vähäksi aikaa rauhaa kokoaikaiselta huolelta. Ja kun joku ihmetteli, että ai kalja käy mutta makaroni ei, niin mäkin turpoan vehnäpohjaisesta oluesta mutta ohrasta tehtyä pystyn juomaan, vasta äskettäin tajusin katsoa ainesosia kun ihmettelin.
Köyhää on mutta hyvin me pärjättäis ens kuuhun, tänne vaan.
Koita ap jaksaa. Älä napostele liikaa tabletteja. Mene vaikka päivystykseen ja hakeudu sairaalaan osastolle, niin saat ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs olette hankkiutuneet huonoon asemaan. Kyllä omalla toiminnalla on suuri vaikutus, millaisen aseman ihminen itselleen rakentaa. Tottakai muutkin tekijät vaikuttavat, mutta suurin vaikutus - ja vastuu - on yksilöllä itsellään. Lopettakaa köyhät ruikutus ja tehkää elämällenne jotain.
Kaiken teen mitä pystyn.
Ihme luusereita täällä. Miten olette epäonnistuneet elämässänne noin?
Vituttaa maksaa veroja teidänlaistenne vuoksi.
Nyt ei enää yhteiskunta tule tukemaan. Eli jos ei ole töitä on muutama vaihtoehto. Kommuuni tai joku puoliso. Ei voi nyt valikoida.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti Jumala siunaa sinua sen verran, että antaa sinulle sydämen.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä! Ja mäkin maksan tuistani vielä 20 prosenttia veroja!
Tee niinko minä,soitin ja nöyrryin soittaa diagoniaa ei vastannu,illal
la tuli viesti ,tulen vuosilomalta 8 .4 2024 Hyvää pääsiäistä
Vierailija kirjoitti:
Luuseri olet itse. Olet niin köyhä ettei sulla ole muuta kuin rahaa.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei enää yhteiskunta tule tukemaan. Eli jos ei ole töitä on muutama vaihtoehto. Kommuuni tai joku puoliso. Ei voi nyt valikoida.
Olen työtön ja mielelläni menisin kommuuniin, kaipaan kuitenkin ihmisiä ympärille ja sosiaalista vuorovaikutusta. Itseasiassa olen ollut onnellisimmillani opiskelija-aikoina opiskelija-asuntolassa jossa mulla oli 15 neliön huone.
Kerrotko mistä näitä voi löytää vielä aikuisena tavallinen työtön? Ja ihan kiva olis vielä jos olis jotain tekemistä vaikka sit ilmaiseksi. Vaikka halkojen hakkuuta tai kasvimaan kääntämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön ja mielelläni menisin kommuuniin, kaipaan kuitenkin ihmisiä ympärille ja sosiaalista vuorovaikutusta. Itseasiassa olen ollut onnellisimmillani opiskelija-aikoina opiskelija-asuntolassa jossa mulla oli 15 neliön huone.
Kerrotko mistä näitä voi löytää vielä aikuisena tavallinen työtön? Ja ihan kiva olis vielä jos olis jotain tekemistä vaikka sit ilmaiseksi. Vaikka halkojen hakkuuta tai kasvimaan kääntämistä.
Facebookissa on kommuunit ryhmä ja googlella löytyy lisää kommuuneja. Torissakin on joskus ilmoituksia.
Makaronia en suosittele, mut kaurahiutaleet on ok. Jos päädyt makarooniin, niin se kannattaa jäähdyttää ja syödä kylmänä. Mulla ei ole ollut koskaan sitä tilannetta, ettei pakastimesta löydy esim kalaa ja kaapista linssejä tms. kuivaelintarvikkeita. Säilykkeitäkin on jemmassa aina.
Vierailija kirjoitti:
Mietipä sitä! Samat sanat kaikille, jotka tällä palstalla huutelevat, että tuet ovat liian suuret!
-Eri
Jos minulla olisi rahaa, voisin auttaa sinua. Valitettavasti jouduin itsekin kerjuulle tässä kuussa ja sain kun sainkin kahvipaketin ostettua tänään. Cittarissa Kulta Katriinat plussakortilla 2,89€.