Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Biolasten 15v ja 16v (joilla 2 eri isää) valtavat fyysiset ja henkiset erot

Vierailija
28.03.2024 |

Ovat nyt 16v ja 15v. Toinen (nuorempi) on 191 senttiä, atleettinen, paljon kavereita, käy jalkapallotreeneissä, salilla ja seurustelee.

16v on 165 senttiä, pelaa tietokonepeliä jatkuvasti, ei yhtään kavereita (eikä sen takia halunnut pitää synttäreitäkään), ei mitään kiinnostusta urheiluun, tyttöihin, ylipainoa alkanut kertyä paljon. Alkanut jopa hiuksia lähtemään, on nelikymppisen hiusraja. Pärjää opinnoissa hyvin, on lukiossa, mutta sanoi haluavansa mielummin avoimen yliopiston kautta suorittavansa opintopisteitä kuin mennä paikan päälle kun valmistuu.

Viettivät pieninä paljon aikaa yhdessä mutta nyt vieroksuvat aika paljon toisiaan. Kuitenkin minun puolelta saivat samat geenit joten en ymmärrä miten eroavat niin rajusti. Ihan erilaiset ruumiinrakenteet, persoonat, fyysiset ominaisuudet, kaikki.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset eivät ole toistensa kopioita, vaikka kaikkien biologiset vanhemmat olisivat ihan samat.

Toki, mutta silloin yleensä fyysinen heitto on suht pientä. Erot ovat pikemminkin persoonaan liittyviä.

Itsellä on kaksi neurotyypillistä sisarusta ja minulle napsahti jostain syystä asperger. Vaikka ihan sama äiti ja isä kaikilla kolmella

Vierailija
22/51 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän aloitusviesti ole trolli alusta loppuun.

No, trollihan tää on tosi huono sellainen 🥱

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsesta kyllä näkee jo hyvin varhain onko sillä ollut yli-ikäinen nörttivanhempi (oli se sitten isä tai äiti). Lapsi näyttää jo taaperoiässä sellaiselta todella vanhalta eikä siinä ole mitään neoteenisia tai "söpöjä" piirteitä.

Itse olen tällaisten vanhempien poika (isäni, stereotyyppisen insinörtin näköinen oli yli 45v kun synnyin ja äitini 36) ja näytin valokuvissa jo 3 vuoden iässä todella epäsympaattiselta ja oudolta pikkuaikuiselta.

Toisaalta myöskään liian nuoret vanhemmat ei ole hyvä juttu, kultainen keskitie lienee paras.

Kiva teoria ja täysin tuulesta temmattu. Jos olet ollut ruma, se johtuu rumista vanhemmista, ei vanhoista vanhemmista.

Vierailija
24/51 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän aloitusviesti ole trolli alusta loppuun.

Nykyaikanakin vielä löytyy AP:n kaltaisia uuvatteja jotka eivät ymmärrä syy-seurausyhteyksiä, esim. sitä että tietyillä geeneillä tulee todennäköisemmin tietynlaisia lapsia.

Riippumatta siitä että annettu ravinto, ympäristö, asumispuitteet tai koulutus ovat identtiset sellaisen kanssa jolla eri geenit.

Vierailija
25/51 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsesta kyllä näkee jo hyvin varhain onko sillä ollut yli-ikäinen nörttivanhempi (oli se sitten isä tai äiti). Lapsi näyttää jo taaperoiässä sellaiselta todella vanhalta eikä siinä ole mitään neoteenisia tai "söpöjä" piirteitä.

Itse olen tällaisten vanhempien poika (isäni, stereotyyppisen insinörtin näköinen oli yli 45v kun synnyin ja äitini 36) ja näytin valokuvissa jo 3 vuoden iässä todella epäsympaattiselta ja oudolta pikkuaikuiselta.

Toisaalta myöskään liian nuoret vanhemmat ei ole hyvä juttu, kultainen keskitie lienee paras.

Kiva teoria ja täysin tuulesta temmattu. Jos olet ollut ruma, se johtuu rumista vanhemmista, ei vanhoista vanhemmista.

vanha ikä lisää geenimutaatioiden sekä yleisen mutaatiokuorman määrää paitsi synnyttäjällä niin myös isällä.

ei ole "ihan sama", onko lapsen isä 55v vai 35v, toki miehet haluavat ylläpitää myyttiä siitä ettei miehen iällä ole väliä koska se palvelee heidän tarkoitusperiä.

Vierailija
26/51 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun 16-vuotiaalla pojalla alkaisi kaljuuntuminen, niin veisin pojan lääkäriin. Ei ihan normaalia tuolloin.

Vierailija
27/51 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi nuorena tehdä lapset, Biologinen totuus

Vierailija
28/51 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiin vaikuttaa myös isovanhemmilla olevat geenit

Vierailija
29/51 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vanha ikä lisää geenimutaatioiden sekä yleisen mutaatiokuorman määrää paitsi synnyttäjällä niin myös is

Lisää kyllä riskiä geenimutaatioihin, mutta ei ikä tuota rumia tenavia.

Vierailija
30/51 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No aika vauhdilla olet miestä vaihtanut, jos lapsilla on vuoden ikäero ja eri isät.

Itse tunnen työn kautta naisen jolla on 8v, 10v ja 11v (tosin melkein 12) lapset, ja yhdelläkään ei ole sama isä.

Tunnen naisen jolla on 22 v lapsi,  sitten 16 ja 15 -vuotiaat samalle isälle,  10- vuotias ja neljännelle isälle taapero.    Kaikilla on äitinsä  ulkonäkö, luonteesta en tiedä.

Vierailija
31/51 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovatko kunpikin mulatteja

Vierailija
32/51 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

hAKKaa se rääpäle alfaksi

Vierailija
33/51 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatkohan lapset edes sinun?

Vierailija
34/51 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mikä tässä kirjoituksessa on surullista on, että siitä tulee mielikuva, että ap arvostaa ja ihailee tuota nuorempaa lasta, ja jollain tapaa jopa vähän halveksuu vanhempaa. Ihan kuin olisi selvää, että hän on nyt saanut raukka ne huonommat geenit, ja ei tule menestymään kuten tuo nuorempi.

Tosiasiassahan se voi mennä silti lopulta jopa ihan päin vastoinkin, ei sitä koskaan tiedä. Esim. mun pikkuveli näytti teininä aika paljon tuolta mitä ap kuvaa siitä vanhemmasta 16-vuotiaasta. Eikä hän aikuisenakaan ole kuin 167 cm pitkä, on päältä kaljuuntunut, on aina ollut hyvin introvertti luonne joka ei edes ole halunnut mitään kavereita tms. Mutta: hänellä on tohtorintutkinto, hän on alallaan paljon julkaissut ja arvostettu tutkija, hänellä on myös korkeasti koulutettu tutkijavaimo, löytyy hieno talo ja saaristomökki, purjevene, kaksi lasta on. Eipä tuolta ole elämässä mitään puuttunut sen jälkeen kun teini-ikä kieltämättä oli "nörttipojalle" vähän vaikea, kiusattiin jopa.

Minä taas, minä olin nuorena melko nätti ja poikia pyöri ympärillä, oli kavereita, koulukin meni kyllä ihan ookoosti vaikka aika selvää oli, etten ole missään sellainen erityislahjakkuus kuin veljeni oli matemaattisissa aineissa. Minun elämäni on mennyt vähän epätasaisemmin. On ollut paskoja parisuhteita ties minkä pettäjien ja päihdeongelmaisten kanssa. Paras lisääntymisikä meni parisuhteessa mieheen, joka oli sen verran vanhempi ettei enää halunnut lapsia, ja minä suostuin, mutta tämä mies sitten jätti nuoremman takia kun alkoi neljäkymppiä tulla mittariin meikäläisellä. Minullakin on akateeminen tutkinto, ja olen alan töissä, mutta aina se on ollut vähän semmoista rankkaa takkuamista, yksi iso burnoutkin takana. Lopputulema viidenkympin lähestyessä: ei puolisoa, ei lapsia, ei omistusasuntoa, sinnittelee työssä josta ei pidä, ei enää ole oikein niitä kavereitakaan. 

Vierailija
35/51 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset eivät ole toistensa kopioita, vaikka kaikkien biologiset vanhemmat olisivat ihan samat.

No tämä. Mä ja pikkuveli ollaan jonkin verran saman näköisiä, mutta pikkusisko taas on melko eri näköinen. Sisko on perinyt äidin äidin ulkonäköä.

Vierailija
36/51 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykkyys periytyy äidiltä.

Joo,ihan varmasti.

Vierailija
37/51 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsiin vaikuttaa myös isovanhemmilla olevat geenit

Joo tämä on totta, joskus johonkin lapseen voi yhdistyä kauempaakin suvusta ne ilmentyvät geenit. Esim. sekä mun äiti että isä on aika pitkiä ihmisiä ja hoikkia, mutta äidin suvussa on myös lyhyitä ja paksuja, esim. hänen isänsä ja 2 veljeään. Meitä on 2 sisarusta heidän lapsiaan, ja 2 on pitkiä ja hoikkia, mutta yksi veli sitten ihan kuin äidin isä nuorempana, lyhyt, vantterarakenteinen, päältä kaljuuntuva jo kaksikymppisenä.

Vierailija
38/51 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä oli pitkähkö, vaalea ja sinisilmäinen.  Äiti tanakka lyhytjalkainen, musta tukka ja tumman ruskeat silmät

Kahdeksasta lapsesta kolmella vaalea tukka ja kahdella siniset silmät.  Pitempiä.  Meitä viisi  tummaverisempää,  meistä tytöistä kaksi äidin tyyliin tanakkaa lyhytvartista, 155 cm.

Isällä oli luonnonkihara tukka,  meillä tummahiuksisella kolmella,  äidillä oli suora paksu tukka.

Vierailija
39/51 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isä oli pitkähkö, vaalea ja sinisilmäinen.  Äiti tanakka lyhytjalkainen, musta tukka ja tumman ruskeat silmät

Kahdeksasta lapsesta kolmella vaalea tukka ja kahdella siniset silmät.  Pitempiä.  Meitä viisi  tummaverisempää,  meistä tytöistä kaksi äidin tyyliin tanakkaa lyhytvartista, 155 cm.

Isällä oli luonnonkihara tukka,  meillä tummahiuksisella kolmella,  äidillä oli suora paksu tukka.

Jännä että sisaruksilla on eriväriset silmät. 

Vierailija
40/51 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä että sisaruksilla on eriväriset silmät. 

Miksi ei kun isällä on siniset silmät.

Veljeni hyvin tumma mies, vaimonsa vaalea sinisilmäinen.   Toinen lapsi ruskeasilmäinen, toinen sinisilmäinen.

Tumma väri ei näköjään aina ole voimakkaampi.