Biolasten 15v ja 16v (joilla 2 eri isää) valtavat fyysiset ja henkiset erot
Ovat nyt 16v ja 15v. Toinen (nuorempi) on 191 senttiä, atleettinen, paljon kavereita, käy jalkapallotreeneissä, salilla ja seurustelee.
16v on 165 senttiä, pelaa tietokonepeliä jatkuvasti, ei yhtään kavereita (eikä sen takia halunnut pitää synttäreitäkään), ei mitään kiinnostusta urheiluun, tyttöihin, ylipainoa alkanut kertyä paljon. Alkanut jopa hiuksia lähtemään, on nelikymppisen hiusraja. Pärjää opinnoissa hyvin, on lukiossa, mutta sanoi haluavansa mielummin avoimen yliopiston kautta suorittavansa opintopisteitä kuin mennä paikan päälle kun valmistuu.
Viettivät pieninä paljon aikaa yhdessä mutta nyt vieroksuvat aika paljon toisiaan. Kuitenkin minun puolelta saivat samat geenit joten en ymmärrä miten eroavat niin rajusti. Ihan erilaiset ruumiinrakenteet, persoonat, fyysiset ominaisuudet, kaikki.
Kommentit (51)
Joku miehiä h u o r a a v a trolli aloitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset eivät ole toistensa kopioita, vaikka kaikkien biologiset vanhemmat olisivat ihan samat.
Toki, mutta silloin yleensä fyysinen heitto on suht pientä. Erot ovat pikemminkin persoonaan liittyviä.
Itsellä on kaksi neurotyypillistä sisarusta ja minulle napsahti jostain syystä asperger. Vaikka ihan sama äiti ja isä kaikilla kolmella
Kyllä meillä toinen lapsi on todella pieni ja toinen suuri. Olivat jo lapsina käyrien ääripäissä. Toinen lapsi on urheilullinen ja toinen lukija.
Minä en tosin heistä ajattele yhtä ilkeästi kuin ap.
Vierailija kirjoitti:
Vanhempi lapsi on este teidän muiden ydinperheidyllille ja varmasti olette sen hänelle myös osoittaneet
Vähänkuin tuhkimo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset eivät ole toistensa kopioita, vaikka kaikkien biologiset vanhemmat olisivat ihan samat.
No tämä. Mä ja pikkuveli ollaan jonkin verran saman näköisiä, mutta pikkusisko taas on melko eri näköinen. Sisko on perinyt äidin äidin ulkonäköä.
Siskollasi on todennäköisesti eri isä. Se on yleisempää, kuin luullaan.
Todella hämmentävää, että tuollainen ikäero ja eri isät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isä oli pitkähkö, vaalea ja sinisilmäinen. Äiti tanakka lyhytjalkainen, musta tukka ja tumman ruskeat silmät
Kahdeksasta lapsesta kolmella vaalea tukka ja kahdella siniset silmät. Pitempiä. Meitä viisi tummaverisempää, meistä tytöistä kaksi äidin tyyliin tanakkaa lyhytvartista, 155 cm.
Isällä oli luonnonkihara tukka, meillä tummahiuksisella kolmella, äidillä oli suora paksu tukka.
Jännä että sisaruksilla on eriväriset silmät.
Meillä vanhemmilla siniharmaat ja vihertävän harmaat silmät. Isovanhemmilla kolmella siniset, yhdellä ruskeat. Toisella lapsella siniset silmät ja toisella hyvin tumman ruskeat.
Vierailija kirjoitti:
Lapsesta kyllä näkee jo hyvin varhain onko sillä ollut yli-ikäinen nörttivanhempi (oli se sitten isä tai äiti). Lapsi näyttää jo taaperoiässä sellaiselta todella vanhalta eikä siinä ole mitään neoteenisia tai "söpöjä" piirteitä.
Itse olen tällaisten vanhempien poika (isäni, stereotyyppisen insinörtin näköinen oli yli 45v kun synnyin ja äitini 36) ja näytin valokuvissa jo 3 vuoden iässä todella epäsympaattiselta ja oudolta pikkuaikuiselta.
Toisaalta myöskään liian nuoret vanhemmat ei ole hyvä juttu, kultainen keskitie lienee paras.
Voi hyvää päivää... 39-vuotiaana saamani kuopus on todella hyvännäköinen.
Miten koulu sujuu kun eri isät lapsilla?
Sisaruspuolilla (yksi yhteinen vanhempi) on keskimäärin noin 25% yhteistä perimää, mutta tyypillinen vaihteluväli on jotain 15-35%. Eli on hyvin mahdollista, että lapsillasi on alle 20% yhteistä perimää. Se sen selittää.
Joskus siinä vaan käy niin. Toiseen vaikuttaa perintötekijät, toiseen ympäristötekijät.
Vanhempi lapsi on este teidän muiden ydinperheidyllille ja varmasti olette sen hänelle myös osoittaneet