Olen mies ja voin kertoa, että lasten saaminen muutti elämäni - hyvällä tavalla
Olen mies ja voin kertoa, että lasten saaminen muutti elämäni - hyvällä tavalla. Se mitä haluan kertoa, on että lapsiini kokema rakkaus on syvintä rakkautta mitä olen koskaan kokenut. Se on muodoltaan erilaista, kuin mitä ystäviin, vanhempiini tai vaimooni koen, jotka ovat myös erilaisia rakkauksia. Rakkaus lapsiin on neljäs rakkauden muoto ja se tuottaa minulle suurta iloa. On surullista, että kaikki eivät saa sitä kokea. En osaa kuvailla lapsettomille kokemaani onnea, mutta voin kuvata sitä analogialla värisokeuteen.
Kuvittele, että kaikki ovat värisokeita, mutta lapset ja vanhemmuus antavat kyvyn nähdä värit. Ei sitä voi kuvata täysin värisokeille, jotka näkevät vain mustaa, valkoista ja harmaata. He sanovat sinulle, että eivät he tarvitse värejä. Mutta he eivät tiedä mistä jäävät paitsi.
-Isä
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Homomies sinä olet.
En ole kiinnostnut miehistä, osa ystävistäni on homoja.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tämä on trolli, lankaan menitte. Ap
Ei ole
Ap
Vierailija kirjoitti:
Hohh hohh hoijaa taas kerran......
Olipa hyvä kommentti! Onnittelut! Eihän tuossa edelleenkään väitetä, että lapsista repeäisi onni ja autuus kaikille. Onpahan vain ap tuonut esille oman kokemuksensa. Toki siinä olisi varmasti mielestäsi pitänyt kirjoittaa hyvin tarkkaan, että kaikki eivät asiaa koe samalla tavalla, mutta kyllähän nyt jokainen täysijärkinen sen sanomattakin ymmärtää. Miksi siis turhaan pitkittää postausta itsestään selvyyksillä?
Armas, sinulla on tänään nimipäivä.
Onnittelut 💕💕
Minulla on perhekeskeinen mies. Mies olisi halunnut 3 lasta mutta minulle riitti 2 raskautta ja synnytystä. Lapset ovat jo aikuisia mutta viimeksi pari päivää sitten mies kaipauksella muisteli lasten vauva-aikoja. Moni 5kymppinen mies meidän ystäväpiirissä on ollut todella hyvä ja osallistuva isä. Ihan eri rotua kuin nämä nykyiset 20-30v nuoret miehet.
Ap paljonko sulla on tulot kuukaudessa? Olet onnekas kun sinulla on ollut varaa lapsiin, asuntoon ja autoon.
Meillä kaikilla ei ole varaa noihin asioihin.
Surullista, että elämää on vasta silloin kun saa jonkun irallisen olennon täydentämään omaasi, etkä myös kykene tuntemaan rakkautta muuten.
En haluaisi kyseistä elämää. Hyi.
"En osaa kuvailla lapsettomille kokemaani onnea, mutta voin kuvata sitä analogialla värisokeuteen."
Meillä lapsettomilla on ihan jotain muuta sisäistä onnea kuin sinulla joka saa onnesi vain toisista ihmisistä.
Kummallista kun et ole onnellinen muutoin kun tehtailemalla jotain sakkia ympärillesi. Sinun onnesi tulee muista ihmisistä eikä sinusta itsestään. Onko se todellista onnea vaan teatteria mitä haluat ympärillesi.
Saat onnesi vaan siitä kun olet jonkun teatterin johtaja ja muut hyppii pillisi mukaan.
Puolisoon et ole mitään syvää rakkautta kokenut ja johan se huokuu kirjoituksestasi. Tämmöinen kirjoitus tulee juuri naiselta ja hyvin harvoin mies kirjoittaist tuollaista tekstiä.
Älkää uskoko tuollaista paskaa.
Suurin osa miehistä on elatuskyvyttömiä ja maksatuttaa veronmaksajilla elatusmaksunsa.
Vierailija kirjoitti:
Jospa annettaisiin lapsettomien olla. Kyllä he tietävät, miten haluavat elää.
No näinpä. Kun sisareni ja kaverini saivat molemmat lapsen samoihin aikoihin, tämä kaveri kysyi, että onko jo kova vauvakuume, kun olin kertonut hoitaneeni sisareni lasta. Vastasin, että niin ihana kuin sisareni vauva onkin niin ei ole vauvakuume iskenyt, olen mieluummin täti kuin äiti. Kaverini otti tästä jostain syystä itseensä ja sanoi, että lapsettomat eivät ole hänen mielestään yhteiskunnassa yhtä arvokkaita kuin perheelliset.
Tämä sama hyypiö on yrittänyt jo monella muulla postauksella provosoida täällä.
Mies ei ole, sen huomasin heti kun ensimmäisen rivin luin. Ei kannata yrittää esittää mitään mitä ei ole, jos ei ole todella hyvä siinä. Tämä aloittaja ei tajua ollenkaan mikä ero on miehen ja naisen kirjoittamalla viestillä. Tämä on todella surkea provo.
Mies ei kirjoita tuolla tyylillä, yksityiskohtaisesti ja monisanaisesti kuvaillen. Kukkua kanssa.
Harvoilla on kahta autoo pitää ja meilläkin on varaa vain yhtä pitää.
Hienoa, että olet löytänyt elämällesi merkityksen. Ihmiset ovat erilaisia ja löytävät sen eri asioista. Jotkut eivät löydä ollenkaan ja se on surullista.
Kuvasit hyvin tuota, miten merkityksen löytäminen tuo elämään värit. Itse löysin merkityksen erään tradition harjoittamisesta. Koen juurikin samoin, että elämään tuli värit. Omalla kohdallani oli onni että olen lapseton, sillä lasten kanssa en olisi koskaan todennäköisesti löytänyt omaa tietäni vaan elämäni olisi jäänyt mustavalkoiseksi.
Hyvää pääsiäistä sinulle ja perheellesi!
raamatulla päähän vaan, naisten pitää synnyttää. hohhoijaa.
tämänkin kirjoituksen ansiosta synnyttäminen laskee suomessa.
Ai että on ilkeetä porukkaa. Miksi mies ei saisi olla onnellinen lapsistaan? Onko se muka vain naisten oikeus?
Tämä on trolli, lankaan menitte. Ap