Vegaanin pääsiäisherkut
Pääsiäinen: Linssejä, papuja, tofua ja vehnöjauhon sitkoa eli seitania
Vappu: Linssejä, papuja, tofua ja seitania
Juhannus: Linssejä, papuja, tofua ja seitania
Joulu: Linssejä, papuja, tofua ja seitania
Lisäksi porkkanaa ja levää.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika vaatimatonta. Itse syön pääsiäisenä herkkuttipastaa, mämmiä, marjapiirakkaa, kookoskermaa, tuoretta leipää, salaatteja, hedelmiä, pähkinöitä, kurpitsansiemeniä salaatin päälla, valkosipuliperunoita, pinaattimuhennosta. Toki yhtenä pääsiispäivänä myös rofua, se on niin helppo ja nopea ruoka.
Itse syön sekasyöjänä kaikkea tuota paitsi tofua, kurpitsansiemeniä ja erittäin epäterveellistä kookoskermaa. Mutta en tietenkään pääruokana.
No kerropa oma sekaanipääsiäismenusi, jotta pääsemme antamaan arviomme siitä. Avoimuus puolin ja toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tofu on hyvää ja terveellistä.
Tofu on todistetusti mautonta ja kuminaista ja sen valmistaminen ei ole ympäristöysrävällistä. Ja soijan sisältämän kasviestrogeenin osalta tutkimukset ovat todellakin ristiriitaisia.
Tofu on kyllä kymmeniä kertoja ympäristöystävällisempää proteiinia kuin kasvatettu liha. Suomessa myytävä gofu on lähes poikkeuksetta valmistettu Euroopassa kasvatetuista soijapavuista. Valmistusprosessi eli juoksuttaminen on sama kuin juustossa.
Kaikissa naaraseläimissä ja lehmänmaidossa on runsaasti eläinestrogeenia, kuinka terveellisenä ihmiselle pidät?
Pääsiäisenä syön parsaa pähkinöillä ja sitruunaisella veg
Piirakoihin käytetään säilykepersikoita :D Kuinka paljon energiaa kului pääsiäislampaasi rahtaamiseen Uudesta Seelannista? Ehkä päälle vähän rotukarjaa Brasiliasta, joka on kasvanut sademetsästä poltetulla laitumella?
Älä unohda soijaa! Soijamurut on kuin jauhelihaa ja kukaan ei erota niitä jauhelihasta. Maailmassa ei vain yksikään keittiöihminen ole osannut niitä vielä niin valmistaa, ettei niitä erottaisi, mutta silti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika vaatimatonta. Itse syön pääsiäisenä herkkuttipastaa, mämmiä, marjapiirakkaa, kookoskermaa, tuoretta leipää, salaatteja, hedelmiä, pähkinöitä, kurpitsansiemeniä salaatin päälla, valkosipuliperunoita, pinaattimuhennosta. Toki yhtenä pääsiispäivänä myös rofua, se on niin helppo ja nopea ruoka.
Itse syön sekasyöjänä kaikkea tuota paitsi tofua, kurpitsansiemeniä ja erittäin epäterveellistä kookoskermaa. Mutta en tietenkään pääruokana.
No kerropa oma sekaanipääsiäismenusi, jotta pääsemme antamaan arviomme siitä. Avoimuus puolin ja toisin.
Juustokohokas parmesaanista ja luomumunista, saksanpähkinäkastike, pikamarinoituja herkkusieniä, kuhaa, sitruunaa, yrttejä ja taggiasche-oliiveja, valkosipulin kanssa muhennettia pinaattia, sekasalaatti yrttien ja tryffeliöljyn kanssa, juustolautanen jossa sekä kovia että pehmeitä italialaisia ja ranskalaisia lehmän- ja vuohenmaitojuustoja, mämmiä ja kypsytettyä vuolukermaa, hedelmiä sekä maito- ja tummasuklaakonvehteja. Lisäksi valko- ja punaviiniä, kumpikaan ei vegan-merkittyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tofu on hyvää ja terveellistä.
Tofu on todistetusti mautonta ja kuminaista ja sen valmistaminen ei ole ympäristöysrävällistä. Ja soijan sisältämän kasviestrogeenin osalta tutkimukset ovat todellakin ristiriitaisia.
Tofu on kyllä kymmeniä kertoja ympäristöystävällisempää proteiinia kuin kasvatettu liha. Suomessa myytävä gofu on lähes poikkeuksetta valmistettu Euroopassa kasvatetuista soijapavuista. Valmistusprosessi eli juoksuttaminen on sama kuin juustossa.
Kaikissa naaraseläimissä ja lehmänmaidossa on runsaasti eläinestrogeenia, kuinka terveellisenä ihmiselle pidät?
Pääsiäisen
En syö säilykkeitä enkä lammasta tämä pääsiäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin vöneriä. Ja ennenkuin trashaatte, kyllä- se on lihan oloista ja makuistakin, mutta mitä sitten. Olen ollut 34 vuotta kasvissyöjä ja 30 vuotta vegaani. Mielelläni kokeilen kaikkia tuotteita.
Asiaan: teen siis pitaleipä-tyyppisiä ratkaisuja. Korianteri, valkosipuli, yrtti. Paistettua vöneriä, paljon kasviksia ja itse tehty yrttikastike. Ihan hemmetin hyvää.
Eattaat trashia, girl.
Olen kuuskymppinen mies. Kannattaa oikeasti kokeilla pitavöneriä - erittäinmaukasta.
Huvittaa kun aina näissä keskusteluissa kaikista sekasyöjistä tulee yhtäkkiä 100% kotimaisen ruoan syöjiä ja ollaan niin huolestuneita ilmastosta ja luonnosta. Yhtään ei kestetä puhetta vegaanisesta ruoasta vaan tullaan lällättelemään ja yököttelemään vaikka keskustelu ei koskea itseään ollenkaan. Jos se tofu ei ole sinun makuun niin jätä ostamatta.
Vierailija kirjoitti:
Juurekset, vihannekset, marjat ja hedelmät loistavat taas poissaolollaan.
Vierailija kirjoitti:
Älä unohda soijaa! Soijamurut on kuin jauhelihaa ja kukaan ei erota niitä jauhelihasta. Maailmassa ei vain yksikään keittiöihminen ole osannut niitä vielä niin valmistaa, ettei niitä erottaisi, mutta silti!
Kun tuota hokee tarpeeksi, niin se muuttuu todeksi.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, jos kukaan ei pysty valmistamaan soijamuruja niin ettei erota jauhelihasta niin riittänee todisteeksi siitä ettei soijaa vaan saa maistumaan lihalta. Selvähän se on kyllä todistelemattakin.
Vierailija kirjoitti:
Entä mitä ruoaksi?
.