Vegaanin pääsiäisherkut
Pääsiäinen: Linssejä, papuja, tofua ja vehnöjauhon sitkoa eli seitania
Vappu: Linssejä, papuja, tofua ja seitania
Juhannus: Linssejä, papuja, tofua ja seitania
Joulu: Linssejä, papuja, tofua ja seitania
Lisäksi porkkanaa ja levää.
Kommentit (69)
Avokadon suosion kasvuun liittyy myös ongelmia. Metsiä kaadetaan uusien viljelmien tieltä, perinteisiä viljelykasveja korvataan avokadolla, kuljetusmatkat ovat pitkiä ja viljely kuluttaa paljon vettä. Yhden avokadokilon viljelyyn käytetään 1000 litraa vettä.
Vierailija kirjoitti:
Avokadon suosion kasvuun liittyy myös ongelmia. Metsiä kaadetaan uusien viljelmien tieltä, perinteisiä viljelykasveja korvataan avokadolla, kuljetusmatkat ovat pitkiä ja viljely kuluttaa paljon vettä. Yhden avokadokilon viljelyyn käytetään 1000 litraa vettä.
Miten tuo liittyy veganismiin? Vegaaneja on väestöstä Suomessa joku puoli prosenttia, joten lihaa syövät ostavat lähes kaikki avokadot. Itse olen ollut kasvissyöjä 20 vuotta, enkä ole sinä aikana ostanut yhtään avokadoa. Lihaa syövä ystäväni ostaa niitä joka viikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika vaatimatonta. Itse syön pääsiäisenä herkkuttipastaa, mämmiä, marjapiirakkaa, kookoskermaa, tuoretta leipää, salaatteja, hedelmiä, pähkinöitä, kurpitsansiemeniä salaatin päälla, valkosipuliperunoita, pinaattimuhennosta. Toki yhtenä pääsiispäivänä myös rofua, se on niin helppo ja nopea ruoka.
Itse syön sekasyöjänä kaikkea tuota paitsi tofua, kurpitsansiemeniä ja erittäin epäterveellistä kookoskermaa. Mutta en tietenkään pääruokana.
No kerropa oma sekaanipääsiäismenusi, jotta pääsemme antamaan arviomme siitä. Avoimuus puolin ja toisin.
No lammasta tietysti pitää olla pääsiäisenä. Reseptejä on monenlaisia, tällä kertaa taidan tehdä tandoorimausteilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo liittyy veganismiin? Vegaaneja on väestöstä Suomessa joku puoli prosenttia, joten lihaa syövät ostavat lähes kaikki avokadot. Itse olen ollut kasvissyöjä 20 vuotta, enkä ole sinä aikana ostanut yhtään avokadoa. Lihaa syövä ystäväni ostaa niitä joka viikko.
Niinpä! Itse vegaanina ostan avokadoja ehkä kerran vuodessa. Tykkään niistä paljon, mutta hillitsen himojani, koska tiedän niihin liittyvät ongelmat. Samoin olen vähentänyt kahvin (sikuri ja viljakahvi on ihan hyviä vaihtoehtoja) ja kaakaon kulutusta, joskaan en ole kokonaan lopettanut niiden käyttöä.
Monet sekasyöjätuttavat ostaa avokadoja ihan surutta melkeen joka kauppareissulla. Kahvia keitetään niin paljon että viemäriinkiin menee osa. No ehkä nykyään hinnan vuoksi tässä ollaan tarkempia. Mielestäni on kyllä ihan loogista, että yhden tärkeän eettisen ja ekologisen valinnan tehneet (vegaanit) tekevät niitä enemmänkin. Jos syö surutta sekaruokaa (eli eettisyys ja ekologisuus ei kiinnosta) miksi olisi yhtäkkiä kiinnostunut eettisistä ja ekologisista asioista avokadojen suhteen? Vai onko avokadojen vastustuksen ainoa syy se, että kuvitellaan vegaanien elävän pelkästään niillä, jolloin voidaan tuntea paremmuutta tuomitsemalla vegaanit avokadojen suurkuluttajiksi?
Parsa-herne risottoa
Pasta aglio e oliota
Mustapapuburgereita
Muita ruokia en ole vielä kerennyt miettiä
Lisäksi meillä on ainakin
Mignon munia (ei haittaa että kuori tulee kananmunasta kun en sitä kuorta aio syodä), marmeladia ja mämmiä
Vierailija kirjoitti:
Parsa-herne risottoa
Pasta aglio e oliota
Mustapapuburgereita
Muita ruokia en ole vielä kerennyt miettiä
Lisäksi meillä on ainakin
Mignon munia (ei haittaa että kuori tulee kananmunasta kun en sitä kuorta aio syodä), marmeladia ja mämmiä
Hyvältä kuulostaa
Vierailija kirjoitti:
Missä mifut, mofut?
Katso tuoteselosteita, voi olla paljon lisäaineita. Härkis originalia olen syönyt, siinä ei ole.
marginaalista vegaanius on vieläkin
Mutta lihan välttely ei ole harvinaista