Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä saa vanhemman kuvittelemaan, että on hänen asiansa puuttua lapsen kumppanin valintaan?

Vierailija
28.03.2024 |

Kysymys otsikossa. Miksi jotkut vanhemmat kokevat oikeudekseen puuttua lapsensa kumppanin valintaan? Erikseen tottakai, jos nyt näkee että puoliso pahoinpitelee lastaan tmv. Ja toki huolistaan voi lapselleen kertoa, mutta ei siinä oikein muuta tehtävissä ole.

Itse aloin seurustella mieheni kanssa teini-iässä ja äitini piti hänestä niin kauan, kunnes muutin pois kotoa ja yhteen mieheni kanssa. Sitten yhtäkkiä mieheni olikin maailman huonoin valinta ja äitini alkoi keksiä asioita. Hän puhui minulle pahaa miehestäni, sai päähänsä että tämä pahoinpitelisi minua ja sai koko sukuni puhuttua tämän asian "taakse", että sitten koko suku yritti saada minua eroamaan miehestäni ja olivat kovin huolissaan. Lopulta koko sukuni kieltäytyi tapaamasta miestäni, hän ei ollut tervetullut minnekään juhliin tai mihinkään, jonne minua kutsuttiin.

Menin naimisiin mieheni kanssa hiukan ennen parikymppisiäni ja tästähän sitten olikin piru merrassa, miten pilasin elämäni lopullisesti ja visusti varoitettiin ainakaan lapsia hankkimasta mieheni kanssa. Lienee sanomattakin selvää, etten edes kutsunut sukulaisiani häihin. Sekin oli aivan järisyttävän kauheaa, kun vaihdoin sukunimeni mieheni sukunimeen ja "tuhosin oman sukulinjani omalta osaltani".

Sitten alkoi joka tapaamisella jankutus, että kai minä tiedän että avioeron voi hakea todella helposti netissä, minulle läheteltiin koko ajan tietoa avioeron hakemisesta, sekä tietysti lomake eron hakemista varten. Yksikään keskustelu, viesti tai mikään kanssakäyminen ei sujunut ilman mainintaa avioerosta ja kysymystä, että olenko jo hakenut eroa. Vakuuteltiin koko ajan, miten kaikki kyllä auttavat minua eron jälkeen ja ettei elämä siihen lopu, nuorena sitä nyt vain tekee hölmöjä asioita eikä maailma siihen kaadu, voisi olla pahemminkin.

Lopulta tilanne eskaloitui niin uskomattomaan tapahtumaan ja tekoon, joka minulle tehtiin, ettei sitä kukaan uskoisi, jos kertoisin. Kuitenkin vapaudenriisto kyseessä, yksityiskohtiin en mene sen tarkemmin.

Tuo oli minulle viimeinen niitti ja katkaisin välit koko sukuun, vaihdoin puhelinnumeroni ja muutin mieheni kanssa kauas kotikaupungistamme, koska tuon jälkeen elin jatkuvassa pelossa ja olin hysteerinen, enkä uskaltanut liikkua missään. Välirikkoa on takana nyt reilu 10 vuotta, mutta yhteydenotto yritykset loppuivat vasta, kun välirikko oli kestänyt 7 vuotta.

Olen edelleen mieheni kanssa yhdessä ja suhteemme on edelleen onnellinen, molempien on hyvä olla. Joten mikä ihme ajaa ihmiset tällaiseen ajojahtiin lapsen kumppania vastaan? 

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit ehkä saanut lähestymiskiellon haettua, jos olisit tehnyt rikosilmoituksen. Se olisi ehkä auttanut asiaa.

Olisi kyllä pitänyt tehdä, mutta en silloin uskaltanut. Nyt olen kuitenkin onneksi saanut olla rauhassa muutaman vuoden. Silloin kyllä vanha ahdistus palasi pahana, kun sain äidiltäni kirjeen, joka oli osoitettu uuteen osoitteeseeni, en tiedä mistä hän sen oli onnistunut kaivamaan esiin, koska koko perheellä on tietojen luovutuskielto. Nyt ei kuitenkaan ole kuulunut mitään ja olemme muuttaneetkin tuon jälkeen.

Ap

Vierailija
22/23 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit ehkä saanut lähestymiskiellon haettua, jos olisit tehnyt rikosilmoituksen. Se olisi ehkä auttanut asiaa.

Ei olisi auttanut. Minulla on lähestymiskielto, exäni oli väkivaltainen ja sai tuomionkin siitä. Rikkoo toistuvasti lähestymiskieltoa, joutuu ehkä yön yli putkaan jos saavat paikan päältä otettua kiinni, sitten vapautuu ja sama toistuu, saa vähän sakkoja, joita ei maksa. Lähestymiskielto on vain pala paperia, jota ei tarvitse noudattaa eikä seurauksista välittää, koska käytännössä niitä ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi auttanut. Minulla on lähestymiskielto, exäni oli väkivaltainen ja sai tuomionkin siitä. Rikkoo toistuvasti lähestymiskieltoa, joutuu ehkä yön yli putkaan jos saavat paikan päältä otettua kiinni, sitten vapautuu ja sama toistuu, saa vähän sakkoja, joita ei maksa. Lähestymiskielto on vain pala paperia, jota ei tarvitse noudattaa eikä seurauksista välittää, koska käytännössä niitä ei ole.

Silti se kannattaa hankkia. Tulee isompi tuomio jos jotain päättää tehdä. Ja jos joku muu hakee myöhemmin lähestymiskieltoa samalle hullulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi