Miehen verenpaine 185/90, pulssi 110. Apua!!
Äsken mitattiin.
Miehellä on ollut aiemminkin korkeita lukemia, mutta ei noin. Lääkitystä ei ole.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo ole edes kovin korkea.
Olet TODELLA väärässä!
Ei yksi mittaus kerro vielä mitään. On otettava mittaussarja.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli viime yön keskisyke 105. Muutenkin kyllä korkea mutta tuo oli pahinta aikoihin
Oho, ja minä kun olen huolissani, jos syke on yöllä yli 60.
Ei tartte päivystykseen mennä mutta arkipäivälle hyvä varata aika tai soittoaika lääkärille. Kotimittaus 2 viikon ajan ja arvot lääkärille tiedoksi. Lakut ja suolat minimiin ja ukko lenkille.
No tämä vauvapalstahan se on oikea paikka kysellä apua.
Puolisollani mitattiin työterveydessä verenpaine noin 200/140. Se tuli ihan yllätyksenä. Kotiin lähetti terveydenhoitaja, mutta seuraavalle päivälle järjestyi lääkärinaika ja viikon päähän sydänlääkäri. Hän sai vahvat verenpainelääkkeet ja kelaa varten tehtiin heti B-lausunto lääkkeiden erityiskorvauksesta. Ymmärtääkseni siihen on normaalisti jokin hoitovasteen seuranta-aika.
Lääkitys meni onneksi kerralla kohdilleen ja sen jälkeen verenpaine on ollut aika normaaleissa lukemissa.
No eihän nuo ole korkeat paineet.
Mies määrättiin päivystykseen kun oli niin korkeat lukemat. Kävi siis silmälääkärissä ja lääkäri päätti mitata myös verenpaineen. Nyt syö verenpainelääkettä ja välillä paineet on liiankin matalalla.