Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys rotukoirien omistajille

Vierailija
27.03.2024 |

Tämä on tyhmä kysymys, mutta älkää kivittäkö.

Minulla on ollut aina sekarotuisia koiria ja aloin miettimään kuinka kahden samanrotuisen koiran, ennestään toisilleen tuntemattomat omistajat, huomioivat toisensa tullessaan vastaan esim. lenkillä? Pysähdyttekö sanalle, tervehdittekö, vaihdettako hymyt, vai miten? Onko tuohon mitään epävirallista etikettiä?

Kaikkea sitä tuleekin mietittyä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aina jotenkin tulee huomoitua jos tulee toinen kultsu vastaan. Tuntuu, että koirakin innostuu eniten saman rotuista. Tuoko ulkonäkö kenties emon mieleen?

Vierailija
2/9 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalankarhukoira uros meillä ja ei siinä juttusille jäädä yleensä, varsinkin jos molemmat uroksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kiinnostunut kyllä jos tulee samanrotuisia koiria vastaan kuin itsellä. Suht pieniä rotuja, joten ei tule yhtenään vastaan.

Vierailija
4/9 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva jäädä juttelemaan rotutovereiden kanssa mutta omat koirat valitettavasti haukkuvat kaikille ja eivät oikein osaa olla muiden koirien kanssa. Koirapuistostakin lähdetään aina pois kun sinne tulee muita.

Vierailija
5/9 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä kertaakaan tullut vastaan Hämeenlinnassa toista mudia.

Tiedän kyllä, että niitä on ja koirani on käynyt harrastuksissa, joissa on muitakin mueja.

Vierailija
6/9 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leonberginkoira on ja vain kerran on tavattu koirapuistossa saman rotuinen sattumalta. Kyllähän siinä pari tuntia turistiin :) Koirat kulkivat siellä rinnakkain ja välillä makoilivat kylki kyljessä. 

Vierailija
7/9 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut vain uroksia ja sellaisia rotuja, joiden ei voi antaa tervehtiä vastaantulevia koiria hihnassa. Eli korkeintaan olen hymyillyt koirieni rotutovereille.

Vierailija
8/9 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sellainen ihme tapahtuu niin tottakai jutulle jäädään. Niin pieni on harrastamani rodun populaatio Suomessa, ettei ihan vuosittainkaan täällä rotutovereihin törmää, ellei käy tapahtumissa missä on rotutovereita.

Vierailija
9/9 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma staffi on sen verran ärhäkkä muiden uroskoirien kanssa, ettei viitsis kyllä kokeilla. Eikä nuo staffit yleensäkään kovin koirasosiaalisia ole, joten uskoisin ettei muutkaan staffin omistajat halua moikkailla muita staffeja (tai muita tuntemattomia koiria ylipäätään). Varmasti tutut koirat sitte erikseen, mutta uusiin ei lenkillä kyllä tutustuta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän