Sosiaalialalla kera sos.til pelon, jännittämisen tms.
Ketään paikalla joka töissä sosiaalisella alalla kamppaillen mielen kanssa?
Miten koet kohtaamisen asiakkaan kanssa ?
Miten selviät?
Kommentit (7)
Hei, kun varmuutta työhön tulee kokemuksen kautta jännitys lakkaa olemasta niin paljon läsnä. Itsellä normaalit tilanteet elämässä jännittää ja en uskalla puhua ihmisille. Kuitenkin nyt kun ole huomannut pärjääväni työpaikalla tilanne on muuttunut niin, kun puen työvaatteet päälle, olen ihan eri ihminen. Puhelias ja rento.
En osaa muuten sitä selittää, mutta varmaankin koen työvaatteissa ja työpaikalla ollessani itseni itsevarmaksi, koska olen huomannut että osaa työni ja olen saanut hyvää kannustavaa palautetta työurani aikana.
Tsemppiä sulle voittamaan omat pelot!
Minä! Kohtaamiset asiakkaan kanssa sujuu hyvin, samoin työskentely pienissä työyhteisöissä. Isot ja muuttuvat happeningit, koulutustilaisuudet ym tapahtumat ovatkin sitten tuskaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä! Kohtaamiset asiakkaan kanssa sujuu hyvin, samoin työskentely pienissä työyhteisöissä. Isot ja muuttuvat happeningit, koulutustilaisuudet ym tapahtumat ovatkin sitten tuskaa.
Mulla sama tuo koulutustilaisuudet, heti kun täytyy vaihtaa omat vaatteet päälle vetäydyn kuoreen ja menen ihan paniikkiin ja en pysty kunnolla edes esitellä itseni. Oma tiimini jobka kanssa työskentelen tietää tämän kun olen siitä heille kertonut ja se helpottaa kun tilannetta kun huomaa, että ovat empaattisia mua kohtaan ja auttavat kun tälläisiä tilanteita tulee.
Vierailija kirjoitti:
Mulla riippuu ihan asiakkaasta tuleeko paniikki vai itsevarmaolo.
Vierailija kirjoitti:
Hei, kun varmuutta työhön tulee kokemuksen kautta jännitys lakkaa olemasta niin paljon läsnä. Itsellä normaalit tilanteet elämässä jännittää ja en uskalla puhua ihmisille. Kuitenkin nyt kun ole huomannut pärjääväni työpaikalla tilanne on muuttunut niin, kun puen työvaatteet päälle, olen ihan eri ihminen. Puhelias ja rento.
En osaa muuten sitä selittää, mutta varmaankin koen työvaatteissa ja työpaikalla ollessani itseni itsevarmaksi, koska olen huomannut että osaa työni ja olen saanut hyvää kannustavaa palautetta työurani aikana.
Tsemppiä sulle voittamaan omat pelot!
Minäkin koen olevani joidenkin asiakkaiden kanssa eri ihminen ja voimissani. Riippuu ihan tyypistä.
En jaksanut sote-alalla, vaihdoin kokonaan alaa.
Työelämää ennen on opiskeluaika. Selviätkö siitä?