Miksi hesari aloitti tänä vuonna jatkuvasti kirjoittelun suomen syntyvyydestä?
Ennen he ei aiheesta juurikaan kirjoitellu mutta tämä koko vuosi on heiltä ollut kunnon tykistä aiheesta.
Kommentit (63)
Pitäisi panostaa laatuun ei määrään.
Olemme nähneet mihin se johtaa maissa, jossa on panostettu määrään, yleensä tällaisesta maasta tulee kehitysmaa tai joku diktaruuri tai muuta iloista kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa tää syntyvyyspaniikki. Minua ette saa hankkimaan lasta muuta kuin pakottamalla. Onneksi ikää alkaa kohta olla niin ei onnistu sekään :D Lälläslää
Niinpä. Lisääntyminen on oikeus, ei velvollisuus.
Itseasiassa se on velvollisuus. suomalaisessa kulttuurissa tuo velvollisuus käsite on jäämässä tuntemattomaksi koska se on ikävä asia kuten häpeä jne.
Ei todellakaan ole velvollisuus, vaan oma valinta. On aina ollut ja tulee aina olemaan.
Lue historiaa edes tämän suomen sillä se on aika lyhyt.
Olen kyllä lukenut, kiitos vaan huolenpidosta.
Sitten varmaan tiedät että oli VELVOLLISUUS mennä sotaan puolustamaan maata ja oli VELVOLLISUUS tehdä lapsia jne.
Meneekö sulla jotenkin tunteisiin HS:n oletettu "agenda" tässä? HeSa kuten muutkin lehdet kirjoittaa tutkimuksista joita tehdään ja uuutisista joilla on uutisarvoa. Jos joku laatii uuden tutkimuksen, se on uutinen, ja jos tulokset hätkähdyttää niin siitä tulee isompi artikkeli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa tää syntyvyyspaniikki. Minua ette saa hankkimaan lasta muuta kuin pakottamalla. Onneksi ikää alkaa kohta olla niin ei onnistu sekään :D Lälläslää
Itseasiassa se on velvollisuus. suomalaisessa kulttuurissa tuo velvollisuus käsite on jäämässä tuntemattomaksi koska se on ikävä asia kuten häpeä jne.
Ei muuten ole, ei ole kukaan velvoittanut tekemään lapsia. En koe minkäänlaista syyllisyyttä siitä ettei minulllaole lapsia, olen helpottunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat osasyyllisiä tilanteeseen. Aiemmin julkaisivat ylistäviä kirjoituksia kaikesta muusta kuin perhe-elämästä sekä juttuja perhe-elämän rankkuudesta.
Jos halutaan syntyvyys nousuun siihen vaaditaan asenne muutos kasvatuksessa ja yleisessä ilmapiirissä.
Aletaan kertomaan millaista on kotiäidin arki nuorena sen sijaan että kerrotaan kuina nuori nainen yllättyi jonkun uuden seelannin tavoista jne.
Kasvatetaan nuoret sitoutumaan avioliittoon ja vanhemmiksi kuitenkin tämä vaatii hedonismin kitkemistä kun jos asiaa ei hoida kunnialla (muinainen termi jota ei enää suomessa ole) joutuu häpeämään (myös muinainen termi).
Tämä on jo alkanut. Joku nuori radiotoimittaja hehkutti iltapäivälehdessä, kuinka äitiys on parasta mitä voi olla ja kuinka törkeästä häntä oli työpaikalla raskausuutisen jäljeen kohdeltu. Asennemuokkaus on alkanut, naiset halutaan jälleen alistaa synnytyskoneiksi tuottamaan veronmaksajia.
Amerikan kristilliset hihhulit lobbaa joka maassa. Usassa on saaneet jo vietyä naisten aborttioikeudet, joten täällä valmistelevat samaa. Puolassahan nämä lahkolaiset onnistuikin hyvin pitkälti, mutta siellä taitaa järjen ääni pikkuhiljaa voittaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuuluisasti mitä enemmän jankuttaa, niin sitä todennäköisemmin saa jonkun toimimaan haluamallaan tavalla!
Toivottavasti olen viimeisiä sukupolvia naisia jotka hankki lapsia koska niitä nyt vain pitää tehdä jokaisen aikuisen. Ei se mikään aito valinta ollut vaan kahden vuosikymmenen aivopesun tulos.
No nyt pärssylit hankkimaan niitä ulkomaisia naisia niin pääsette lisääntymään....ainiin se teidän agendanne...no mutta onhan teillä niitä ennestäänkin mutta niistä ollaan hyshys.
Vakava asia ja tällä hetkellä hallituksen toimet vain vähentää syntyvyyttä.
Opiskelijoiden opintolainamäärät tulee oleen ennätyssuuret ja perhe-edut pienet. Työttömyyspäivärahoista on viety lapsikorotukset ja epävarmuus työstä ja koko maailman tilanteesta. Ei opinnoista valmistumisen jälkeen voi hankkia lapsia, jos perheessä on jo 40000€ opintolainaa.
Jos vielä naisten asevelvollisuus keksitään tasa-arvon vuoksi säätää niin se lykkää lasten hankintaa entisestään.
Vierailija kirjoitti:
Vakava asia ja tällä hetkellä hallituksen toimet vain vähentää syntyvyyttä.
Opiskelijoiden opintolainamäärät tulee oleen ennätyssuuret ja perhe-edut pienet. Työttömyyspäivärahoista on viety lapsikorotukset ja epävarmuus työstä ja koko maailman tilanteesta. Ei opinnoista valmistumisen jälkeen voi hankkia lapsia, jos perheessä on jo 40000€ opintolainaa.
Jos vielä naisten asevelvollisuus keksitään tasa-arvon vuoksi säätää niin se lykkää lasten hankintaa entisestään.
Raha on vain tekosyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muuten ole, ei ole kukaan velvoittanut tekemään lapsia. En koe minkäänlaista syyllisyyttä siitä ettei minulllaole lapsia, olen helpottunut.
Se että ei tunne syyllisyyttä ei tarkoita että teko on oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat osasyyllisiä tilanteeseen. Aiemmin julkaisivat ylistäviä kirjoituksia kaikesta muusta kuin perhe-elämästä sekä juttuja perhe-elämän rankkuudesta.
Jos halutaan syntyvyys nousuun siihen vaaditaan asenne muutos kasvatuksessa ja yleisessä ilmapiirissä.
Aletaan kertomaan millaista on kotiäidin arki nuorena sen sijaan että kerrotaan kuina nuori nainen yllättyi jonkun uuden seelannin tavoista jne.
Kasvatetaan nuoret sitoutumaan avioliittoon ja vanhemmiksi kuitenkin tämä vaatii hedonismin kitkemistä kun jos asiaa ei hoida kunnialla (muinainen termi jota ei enää suomessa ole) joutuu häpeämään (myös muinainen termi).
Tämä on jo alkanut. Joku nuori radiotoimittaja hehkutti iltapäivälehdessä, kuinka äitiys on parasta mitä voi olla ja kuinka törkeästä häntä oli työpaikalla raskausuut
sinne töihin ei ole pakko mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että ei tunne syyllisyyttä ei tarkoita että teko on oikein.
Ainoa kenelle syyllisyys kuuluu on lasten hankintaan painostavat ihmiset. Sinullekin se syyllisyys kuuluu kun edes kyseenalaistat hänen ihmisoikeutensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on jo alkanut. Joku nuori radiotoimittaja hehkutti iltapäivälehdessä, kuinka äitiys on parasta mitä voi olla ja kui
Työ on ainakin minun elämässä se asia joka saa kestämään perhettäni ja loputonta määrää toistuvia kotitöitä. Työ on jotain mikä on vain minulle ja minä hyödyn siitä eikä vain muut riistä ilmaiseksi resurssejani.
Valmistellaan hölmöjä ymmärtämään että kohta ei pystytä maksamaan eläkkeitä. Toivottavasti on säästöjä
Ihmeen vähän aiheesta on kirjoitettu, kun ottaa huomioon että kyseessä on vaikutuksiltaan valtava asia. Syntyvyyden lasku haastaa koko yhteiskunnan olemassaolon ja talouden. Elämme Ruususen unta ja asiaan pitäisi herätä.
Miksi jotkut haluaa työntää pään pensaaseen? Miksei poliitikot puhu?
Miksi suomalaiset haluaisivat tehdä lapsia, kun oma maa huononee koko ajan, eikä parannusta edes haluta?
Suomi on hirveä maa.
Hesarin hömppäkirjoitukset ei kyllä mitään syntyvyyttä lisää. Lapsia hankkiville kunnolla taloudellista tukea, etuja ja helpotusta työelämään, niin voisi joku motivoituakin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi suomalaiset haluaisivat tehdä lapsia, kun oma maa huononee koko ajan, eikä parannusta edes haluta?
Suomi on hirveä maa.
Tätä symboloi hyvin irvistelevä valtiovarainministeri, joka iloitsee leikatessaan suomalaislapsia köyhyyteen.
Kuuluisasti mitä enemmän jankuttaa, niin sitä todennäköisemmin saa jonkun toimimaan haluamallaan tavalla!