terolut ja ovulaatio???
Aloitan huomenna ekan tero kuurin ja mietin tuleeko kuurin aikana normaalisti ovulaatio??
Niiloakseli
Kommentit (31)
..alkaneeseen kiertoon:)
Mulla kp 17 ja terolutin alotin eilen..ovistuntemuksia ei kyllä vielä ole, joten niitä odotellessa..Vaan aikasemmin en tosiaa ole hirveesti " itteeni kuunnellut" joten nyt korvat höröllä odottelen tuntemuksia. Viime kierrossa tosin vihlaisuja tunsin, että ehkä ne oli juuri niitä..
Mutta..Ollaan kuulolla mitä tapahtuu:)
Johanniina
nyt olen pärjännyt ilman teroja yhden kierron ajan. Nyt toiveet raskaudesta onkin korkella :o) jospa se NYT olis mun vuoro plussata ...
Mulla siis auttoi kierron tasaantumiseen mutta ei raskautumiseen :o(
Mulla kesti tasan 3 päivää teroista kun vuoto alkoi.
Niiloakseli kp 10/30 yk 10
Siksi sitä määrätään yleensä kp15 alkaen olettaen että ovis on ollut kp 14. Eli ei " saisi" aloittaa ennenkuin ovulaatio on ollut.
minulla todennäköisesti siis estyy ovulaatio koska viime kierrossakin oli vasta kp 21 ovis :o(
No hyvä tietää etten ala ihan turhia kuvittelemaan ja olettamaan että nyt se raskautuminen sitten käy helposti.
Kiitos!
Niiloakseli
apteekissa olivat sitä mieltä ettei vaikuttaisi ovulaatioon.
No jännättäväksi jää miten käy.
Niiloakseli
Eli ultrassa näkyi upea follikkeli ja typerys aloitin Terolutit liian aikaisin ja kuinka ollakkaan menkat alkoi pari pv niiden aloittamisen jälkeen...Nyt otan ovistesteillä tarkkuuden oviksesta ja aloitan Terolutit mahdollisimman myöhään kierrossa.Lääkäri antoi mulle väärää infoa tuon aloittamisen kanssa eli vaikka mulla on kiertopäivät " lyhyet" on minulla taas ovis myöhempään kuin näistä kp:sta laskettuna " normaalisti" olisi...
Saikohan tästä nyt mitään selkoa....mutta siis aloita Terolutit ihan sinä viimeisenä kiertopäivänä mitä lääkäri on määrännyt et minkä kp:nä ne on aloitettava (äh, siis....no esim kp 15-23 ni aloita vast kp 23....)
Sekava mammamiau.....
aloittaa nuo terot vasta kp 23 niin eikö kierto veny sitten lähemmäs kp40pv? mulle lääkäri sanoi että vuoto alkaa vasta n.3 pv terojen jälkeen. Syön siis 10 pv:n kuureissa. Nyt kun syön ohjeen mukaan kp 15-24 niin vuoto tulee kp 28 noin suurinpiirtein.
Apteekin kommentti ettei terot ainakaan vaikeammaksi tee raskautumista antaa uskoa mulle :o) mulla kun ei ole helppo raskautua muutenkaan.
Nähtäväksi jää miten käy. Sain siis kolmen kuukauden kuurin noita popsittavaksi.
Niiloakseli kp 16
Ihan samanlaisia pohdin myös minä.
Terolut kuurin aloitin 15.1 ja lopetin 24.1. Vuoto alkoi 26.1.
Varmaan aika yksilöllistä kuinka nopeasti vuoto alkaa.
Tuota ovulaatiota kanssa mietin, koska aloitan seuraavan kymmenen päivän kuurin. Mulle lääkäri sanoi että voivat jopa edistää raskaaksi tulemista, ovulaatiosta en tajunnut kysyä ollenkaan.
Ehkä pitäisi soittaa tuolle omalle lääkärille ja kysäistä miten ovulaation käy. Mulla myös ohjeissa että kuuri aloitetaan aina kierron 15.-24.pvä.
Ekä pitäisi testailla se ovulaatio ja aloittaa vasta sitten?
Näin sanoi gyneni minulle kaksi päivää sitten. Tuo on ihan joku höpöhöpö juttu, että ovis ei tulis, jos aloittaa terot " liian aikaisin" .
Itsekin syön teroja kp15-24 ennen menkkoja ilmaantuneen tuhruvuotelun vuoksi (km:n seurausta). Keltarauhashormonin vajaatoimintaa siis :) Ehdotin gynelle, että mitä jos aloittaisin syömään teroja vasta oviksen jälkeen (kp23tms.), mutta kehotti syömään kp15 eteenpäin sen 10 päivää, ja näin myös teen.
Mutta: Onkos teillä tietoa vaikuttaako terolut siihen, että ovistesti näyttää positiivista, vaikka ei edes olisi ovulaatio? Laitoin tästä aiheen tuonne vauvakuume-puolelle, mutta eipä ole vastauksia herunut...
Terveisin: Villiina
clomifen on vaarallista. Haluaisin lukea tämän kirjan ja yrittää jotain luonnollista http://www.infertilecure.com
eikä raskautta vieläkään :o( no ensi kuussa paremmalla onnella. Nyt olenkin alkanut suuntaamaan tarmoa vähän muuallekkin aj kouluun olisi tarkoitus lähteä.
Parempaa onnea muille terojen kanssa värkkääjille! :o)
Niiloakseli kp 1