Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä takia Lumikin ja Tuhkimon isät antoivat äitipuolien kiusata lapsiaan?

Vierailija
19.01.2007 |

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidiksi miehensä lapselle. Ei ollut edes tietoinen kiusaamisesta tyhmyyttään.

Tuhkimon kiusaaminenhan alkoi vasta kun isä kuoli.

Vierailija
2/32 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla isillä on aika ulkokohtainen suhde lapsiinsa, perustuu lähinnä heidän suhteeseensa lasten äitiin. Jos suhde äitiin tökkii, ei lapsetkaan kauaa jaksa kiinnostaa. Toki kypsempiäkin miehiä löytyy, mutta monella tuntuu olevan niin, että " kenen koloa painat, sen lauluja laulat" .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli paljon pois kotoa

Vierailija
4/32 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosin ole varma, ymmärtääkö lapseni edes mikä äitipuoli on...ei ole tainnut tulla meidän perheessä puheeksi.

Vierailija
5/32 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli isä yritti tehdä lapselleen hyvää

Vierailija
6/32 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen kuningaskunta ja ritari aikaan vaan ist eivät oikein osallistuneet lastensa elämään, eivätkä näin ollen tienneet mikä olisi lapselle oikeasti parasta. palvelusväkihän tytöt kasvatti ja isä näki tyttöään vain hienossa mekossa ja puhtaana kuninkaan vastaanottotunnilla tai ilalla omassa sängyssään nukkuvana, kun saapui kotiin taisteluretkiltään.

Vierailija
7/32 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi Lumikin äitipuoli joutui laittamaan tulikengät jalkaansa ja tanssimaan kunnes kuoli ja Tuhkimon äitipuolelta muistaakseni nokittiin silmät päästä

Vierailija
8/32 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Onneksi Lumikin äitipuoli joutui laittamaan tulikengät jalkaansa ja tanssimaan kunnes kuoli ja Tuhkimon äitipuolelta muistaakseni nokittiin silmät päästä

mäkin tykkään enemmän näistä grimmin alkuperäisversioista kuin disney tulkinnoista

Vierailija
9/32 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemman pääsivät hyviin naimisiin ja molempien äitipuolet saivat " palkkansa" . Niistä tuntuu olevan erilaisia versioita niistä tapahtumien kuluista.

Vierailija
10/32 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhkimo oli liian lempeä kertoakseen isälleen ja isä liian kiireinen huomatakseen äitipuolen ilkeyttä. Näyttää olevan eri versioita. Ilmeisesti kumminkin se Grimmin olisi luotettavin. Siinä kai on kuollut tämäkin mies vai?

Ei kai se Grimmikään itse keksinyt. Eikös monet sadut ole vanhoja kansan suussa kulkeneita.

Vierailija
11/32 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänhän karkasi salaa sinne tanssiaisiin ja pihisti ekaan mekkoonsa tavarat ilkeiltä sisarpuolilta

Vierailija
12/32 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on " ilkeä" äitipuoli, joka on kasvattanut mut 5- vuotiaasta asti. On aina kohdellut omia, biologisia, lapsiaan ihan erilailla kuin meitä muita. Ja isäni oli niin villasukka (ja on edelleen), ettei koskaan puolustanut omia lapsiaan. Olen monesti vielä aikuisena miettinyt niitä kaikkia epäreiluuksia, joita lapsuudessa tapahtui ja olen myös keskustellut niistä sukulaisteni kanssa, eikä multa vieläkään oikein heru ymmärrystä äitipuolelle.

Vierailija
13/32 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaunis ja persoonaton pullamössö-mieli on hyvä?

Vierailija
14/32 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kovin kilttiä hyljätä edes pahaa äitipuolta, niikuin Tuhkimo lopussa hylkäsi. Ehkäpä Tuhkimossa olikin salattu kova puoli ja oma edun tavoittelu, jota ei näissä tarinoissa kovin paljon korosteta.

Vierailija
15/32 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

julma kasvatus oli vinouttanut lumikin luonnetta, joka alkujaan olisi ollut kiltti.

Vierailija
16/32 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastivat varmaan tyttäriään, mutta sitäkin enemmän omaa mukavuuttaan, eivätkä osallistuneet lasten normaaliarkeen mitenkään.

Vierailija
17/32 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai isät heitä vihanneet?

Vierailija
18/32 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai isät heitä vihanneet?

Saduissa isät on ihan statisteja, syrjässä olevia tossukoita. Äitipuolet dominoivia hulluja.

Vierailija
19/32 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut Grimmin Tuhkimo, jossa isä suoraan sanoen muuttui tyttärestäänsä välittämättömäksi, kun kuvaili sitä sanoilla typerä.

Vierailija
20/32 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut Grimmin Tuhkimo, jossa isä suoraan sanoen muuttui tyttärestäänsä välittämättömäksi, kun kuvaili sitä sanoilla typerä.

Ja Grimmin sadussa tämä tapahtuu äitipuolen kanssa naimisiin menon jälkeen. Se versio löytyy netistäkin luettavaksi. Grimmin versiossa Tuhkimohan itse toimii hankkimalla juhlamekkonsa pähkinäpuun avulla. Itse pidän sen takia siitä versiosta, vaikka onhan se Disneyn pehmoversiossakin vähän parempi verrattuna muihin prinsessoihin, koska kyllä Tuhkimo piti kiinni kutsusta ja rohkeasti otti esille itse toisen lasikenkänsä todistaakseen, että hän oli se vieraaksi jäänyt tyttö tanssiaisissa.