Mitä tehdä kun toinen parisuhteessa haluaisi nähdä joka päivä ja itse ei halua?
Tullut nyt paljon riitoja miehen kanssa ja miehen puolelta mökötystä ja ilmaissut tyytymättömyytensä tilanteeseen.
Haluaisi joka päivä nähdä ja etenkin yöt nukkua yhdessä kun ei saa yksin nukuttua, ja jos olemme sopineet että olen viikonlopun ja menen sitten sunnuntai iltana kotiin niin mies jo maanantai iltana kysyy että nähdäänkö töiden jälkeen ja tulethan yöksi.
Sanonut monta kertaa, että en halua olla joka päivä ja tykkään myös omasta ajasta ja nukkua ihan omassa kotona sekä nähdä kavereita.
Niistäkin on jatkuvasti vinoilua "et sitten tullut torstaina kun kaverit sulle tärkeämpää" ja tälläistä ärsyttävää, mikä saa miehen kanssa olemisen vielä ankeammaksi. Sit tälläsiä heittoja "sinähän sen määrität milloin nähdään eli jos sanot että haluat olla rauhassa perjantaina yksin niin enhän minä sitä voi kieltää, pahalta tuntuu".
Sillon tekis mieli sano että oon kohta koko viikonlopun yksin että lopeta jo.
Kehuin jauhelihakastiketta minkä mies oli tehnyt niin tuli oma mummo miehestä mieleen kun vastasi kehuuni pettyneellä äänensävyllä "olisin tehnyt eilen mutta eipä ollut syöjiä ja olin yksin" .
Alkoi ärsyttämään vaan. Sitten jos sanon että haluan mennä illemmalla kotiin niin tekee riidan aikaiseksi tai syyllistää ja jään silti ja molemmat lähtee aamulla. Haluaisin vaan nukkua ja olla yksinkin mutta alkanut tuntumaan tosi ahdistavalta ja kokoajan pitää olla puhelimen päässä tai loukkaantuu miks en heti vastaa viestiin tai puheluun, en vaan jaksa välillä jos haluan olla yksin ja sanon että jutellaan illalla.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Onkohan parisuhde sun juttu nyt just (tässä elämänvaiheessa), jos olet mieluummin kavereiden kanssa ja yksin latautumassa. Olisiko helpompaa ilman. Mies haluaa taas aikaa ja aikaa, roikkuu. Ehkä rakastunut etsii aikaa yhdessä. Miten ihmeessä päädyit tuollaiseen suhteeseen, yleensä se on toisinpäin että nainen haluaa aikaa ja mies menee kaverien luokse. Selkeät päivät ja ajatkaan ei auta täysin, jos mies haluaa enemmän aikaa ja sä vähemmän. Hanki miehelle koira, no ei vaan.
Luulet että se on "yleensä" noin päin koska kieltäydyt näkemästä muuta. Kun naisen näkemys ei sovi stereotypioihisi, oletat että hänestä ei ole ollenkaan parisuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Mies tarvitsisi naisen joka viihtyy yhteisessä kodissa .
Ap tarvitsee miehen joka antaa omaa aikaa , esim liikemies tai reissutyötä tekevä mies voisi olla sopiva .
olette toisillenne täysin väärät .
Ei, vaan miehen tarvitsee kasvaa aikuiseksi. Vaikka nainen olisi kotihiiri, ei tuollaista marttyyrin valitusta jaksa silti kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Mies selvästi valmis muuttamaan yhteen ja haluaa oikean parisuhteen. Sä haluat taas pitää ns. vapautesi ja oman kotisi. Keskustelun paikka ja varmaan parempi erota ja etsiä uusi kumppani, joka haluaa samaa. Ei ole oikein roikottaa miestä ns. löysässä narussa.
Eri, mutta ei oikea aikuisten parisuhde minulle ole sitä, että ollaan 24/7 toistemme kanssa yötä päivää vuosikymmenestä toiseen symbioosissa, kun muuten toinen alkaa murjottaa.
Ei tuo mikään parisuhde ole, jokin tapailusäätö korkeintaan.
Mies haluaa enemmän kuin nykyisenkaltaisen teinix suhteen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sukupuoliroolit olisi toisinpäin, niin kaikki vinkuisi, että ap olisi illat pettämässä. Palsta on sinänsä hauska, että mies pitää laittaak kiertoon, jos se haluaa omaa aikaa tai jos se ei halua, että naisella on omaa aikaa.
Ai? On täällä ollut sellaisiakin keskusteluja kun pari on naimisissa, lapsi pari kuukautta vanha ja mies haluaa pariksi viikoksi metsästysreissulle. Niin arvaapa mitä sanottiin naiselle? "Anna sen mennä, mies tarvitsee omaa aikaa."
Öö, varmaan on. Paljon on myös niitä keskusteluja, joissa parien treffien jälkeen ei saisi nähdä omia kavereita ja mies ei voi olla muualla kuin pettämässä. Nämä saa myös paljon komppausta.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo mikään parisuhde ole, jokin tapailusäätö korkeintaan.
No alkaahan ketjuun virrata kunnon av mammoja tiukkoine parisuhdenormeineen. Hetken jo kuvittelin, että säännöt koskee vain miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Onko tällainen parisuhde vai seurustelusuhde? Itse en ainakaan parisuhteeksi katsoisi.
Jestas tätä lokeroimista.
Minä haluaisin tuollaisen miehen, joka haluaa nukkua yöt yhdessä. Hellä, huumorintajuisen ja kiva pitää myös olla yms.
Sivu
Mies kuulostaa läheisriippuvaiselta. Tai sitten kunnon narsistilta, joka muuttuisi yhteenmuuton jälkeen väkivaltaiseksi ja manipuloivaksi, eikä antaisi enää nähdä ystäviä ollenkaan... Ei pysty nukkumaan yksin, mitä hemmetin shaibaa toikin on, aikuiselta ihmiseltä!
Älä jää tuohon suhteeseen. Pidä kiinni rajoistasi kynsin ja hampain. Introverttinä tiedän, että kyse on mielenterveydestäsi. Mies on pahimmillaan manipuloiva narsisti, parhaimmillaan ekstrovertti, joka ei ymmärrä näkökantaasi. Eksäni oli myös Introvertti, joten yhdessäasumisemme oli harmonista, koska kumpikin halusimme olla rauhassa. Nykyinen mieheni on ekstrovertti ja vieläkin pitää välillä käydä keskusteluja, että aivoni tarvitsevat rauhaa, hiljaisuutta ja yksinoloa. Minä saan siitä energiaa yhtä lailla kun hän saa muista ihmisistä energiaa. Hyvä puoli on että saan omaa aikaa aina kun haluan (meillä on lapsia) ja mies menee paljon töiden ja harrastusten perässä joten esim kun lapset menevät nukkumaan, saan olla ihan omassa rauhassa koko illan.
Ap:n miehessä minua hälyttävät: mies mököttää (manipuloivaa, lapsellista käytöstä), mies tietää rajasi mutta jatkuvasti yrittää ylittää ne (ei kunnioita sinua), ei ymmärrä sinun näkökulmaasi (itsekäs, ei välitä siitä että sinulla on huono olo, kunhan hän saa haluamansa), vinoilee että kaverit ovat tärkeämpiä (narsisti yrittää eristää sinut kavereista, on mustasukkainen, hänen pitäisi olla kaikessa ykkönen ja elämässäsi ei saa olla muita), syyllistää sinua siitä että haluat pitää rajasi ja tehdä sitä mikä tekee sinut onnelliseksi, sanot että miehen kanssa on ankeaa ja viimeisenä kun vihdoin saat olla yksin, hän ottaa yhteyttä jatkuvasti eli kävelee rajojesi yli (koska miten voit nauttia yksinolosta jos joku jatkuvasti soittelee ja häiriköi?). Mies tietää että tarvitset aikaa erossa ja sinulla on huono olo, mutta siltikin yrittää pakottaa sinua tekemään mitä HÄN haluaa. Kuulostaako rakkaudelta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sukupuoliroolit olisi toisinpäin, niin kaikki vinkuisi, että ap olisi illat pettämässä. Palsta on sinänsä hauska, että mies pitää laittaak kiertoon, jos se haluaa omaa aikaa tai jos se ei halua, että naisella on omaa aikaa.
Ai? On täällä ollut sellaisiakin keskusteluja kun pari on naimisissa, lapsi pari kuukautta vanha ja mies haluaa pariksi viikoksi metsästysreissulle. Niin arvaapa mitä sanottiin naiselle? "Anna sen mennä, mies tarvitsee omaa aikaa."
Öö, varmaan on. Paljon on myös niitä keskusteluja, joissa parien treffien jälkeen ei saisi nähdä omia kavereita ja mies ei voi olla muualla kuin pettämässä. Nämä saa myös paljon komppausta.
Tosi iso osa +40v naisista ajattelee näin ja siksi niiden deittailu on täyttä tuskaa. Neuroottisia ja vaativat yhteenmuuttoa suunnilleen muutamassa kuussa tai olet "varmaan pettämässä".
Onneksi on AP.n kaltaisia selväjärkisiäkin naisia mutta vähemmistö.
Vierailija kirjoitti:
Mies kuulostaa läheisriippuvaiselta. Tai sitten kunnon narsistilta, joka muuttuisi yhteenmuuton jälkeen väkivaltaiseksi ja manipuloivaksi, eikä antaisi enää nähdä ystäviä ollenkaan... Ei pysty nukkumaan yksin, mitä hemmetin shaibaa toikin on, aikuiselta ihmiseltä!
No miksi ihmeessä aloittaja sitten seurustelee jos ei kiinnosta ja rasittaa. Ei ole tiedossa onko mies rasittava roikkuja (seksin perässä?) vai vain rakastunut, turvaa hakeva, lämpöä. Miksi haukutte automaattisesti miestä. Voisihan joku palstalla kysyjä olla mieskin, jossa nainen roikkuu. Mistä tiedät kauanko ap on kavereiden kanssa, toki on oikeus olla vaikka aina ja miksipä ei. Ehkä seurustelu ei nyt toimi sitten.
Mä kävin kerran Tinder-treffeillä miehen kanssa,joka sanoi, että "mä olen sitten parisuhteessa sellainen, että mä haluan tavata joka päivä". Ne olikin sitten viimeiset treffit. Minä käyn kokopäiväivätyössä,ja on minulla muutakin elämää, joten ei minulla ole mahdollisuutta joka ilta viihdyttää jotain ukkoa.
Sitä paitsi, miten sitä asiaa edes riittää niin paljon että pitää joka päivä nähdä?
Ja muutenkin vaikeuttaa tämän miehen deittailua tuo vaatimus. Eihän hän voi sitten seurustella sellaisen naisen kanssa, joka tekee kolmevuorotyötä, jolla on esim vuoroviikoin lapsia tai joka asuu esim. 50km päässä. Jos hän itse tekee päivätyötä ja tyttöystävällä on iltavuoro klo 23 saakka niin meneekö hän sitten myöhään illalla tapaamaan väsynyttä tyttöystävää, joka vaan haluaa suihkuun ja nukkumaan suoraan töistä?
Minulla oli tällainen ystävä. Jos halusin vaikka lukea tenttiin, enkä voinut nähdä häntä, niin syyllistämistä, vinkumista, itkemistä, mököttämistä oli tiedossa. Jälkikäteen on vaikea uskoa, että katselin sitä menoa niin monta vuotta ja jopa aloin uskoa sen, että olen kylmä ja ikävä ihminen, kun en ollut aina käytettävissä.
Juokse, ap.
Tästä tulee mieleen aika monta näkökulmaa. Introverttina ymmärrän ap:ta, mutta omalta osaltani täytyy sanoa että sitten kun viimein oikeasti rakastuin oikeanlaiseen ihmiseen, yhtäkkiä en kaivannutkaan sitä omaa aikaa niin paljoa, lopulta oikeastaan ollenkaan. Ennen ajattelin juuri niin, että lataudun vain yksinollessa, mutta yllättäen nykyisen miesystävän seura ei lainkaan haittaa latautumistani. Päinvastoin. On suorastaan hämmentävää miten tämä näkyy jopa älykellon tiedoissa matalampana sykkeenä silloin kun olen mieheni seurassa.
Minua ei haittaa yhtään vaikka mieheni olisi luonani joka ikinen päivä ja jos ei ole, muutamassa päivässä ikävöin häntä. Tällaista en olisi aiemmin ikinä uskonut tapahtuvan.
En yritä vihjata että yksinoloa tarvitseva ei olisi rakastunut, mutta nykyään ymmärrän hyvin myös niitä jotka haluavat ja tarvitsevat toisen seuraa ja viettävät aikaa mieluummin rakkaansa kanssa kuin yksin.
Siitä ei kuitenkaan pääse mihinkään, että ap:n miehen tyyli on ärsyttävä ja ihan varmasti tuon painostuksen alla ei tee mieli nähdä senkään vertaa kuin ehkä muuten tekisi. Tuo tapa syyllistää keskustelun sijaan ulottuu varmasti muihinkin asioihin kuin ajankäyttöön, joten se on varmaan se suurin ongelma mikä pitäisi ekana ratkaista.
Kiitos asiallisista vastauksista , tässä on nyt paljon pohtimista mutta sain myös uusia näkökulmia tilanteeseen, erokin alkanut käymään mielessä ja nyt entistä vahvemmin mutta mies on kuitenkin muuten mukava ja minulle tärkeä , en tiedä enään.
Ap
Tuossa kun alkaa hyppäämään miehen toiveiden mukaan niin huomaa myöhemmin ettei ole a) kavereita b) omaa elämää. Terveisin näin kävi mulle ja lopulta jäin yksin. Ei tuollaista miestä pysty pitämään tyytyväisenä.