Mitä tehdä kun toinen parisuhteessa haluaisi nähdä joka päivä ja itse ei halua?
Tullut nyt paljon riitoja miehen kanssa ja miehen puolelta mökötystä ja ilmaissut tyytymättömyytensä tilanteeseen.
Haluaisi joka päivä nähdä ja etenkin yöt nukkua yhdessä kun ei saa yksin nukuttua, ja jos olemme sopineet että olen viikonlopun ja menen sitten sunnuntai iltana kotiin niin mies jo maanantai iltana kysyy että nähdäänkö töiden jälkeen ja tulethan yöksi.
Sanonut monta kertaa, että en halua olla joka päivä ja tykkään myös omasta ajasta ja nukkua ihan omassa kotona sekä nähdä kavereita.
Niistäkin on jatkuvasti vinoilua "et sitten tullut torstaina kun kaverit sulle tärkeämpää" ja tälläistä ärsyttävää, mikä saa miehen kanssa olemisen vielä ankeammaksi. Sit tälläsiä heittoja "sinähän sen määrität milloin nähdään eli jos sanot että haluat olla rauhassa perjantaina yksin niin enhän minä sitä voi kieltää, pahalta tuntuu".
Sillon tekis mieli sano että oon kohta koko viikonlopun yksin että lopeta jo.
Kehuin jauhelihakastiketta minkä mies oli tehnyt niin tuli oma mummo miehestä mieleen kun vastasi kehuuni pettyneellä äänensävyllä "olisin tehnyt eilen mutta eipä ollut syöjiä ja olin yksin" .
Alkoi ärsyttämään vaan. Sitten jos sanon että haluan mennä illemmalla kotiin niin tekee riidan aikaiseksi tai syyllistää ja jään silti ja molemmat lähtee aamulla. Haluaisin vaan nukkua ja olla yksinkin mutta alkanut tuntumaan tosi ahdistavalta ja kokoajan pitää olla puhelimen päässä tai loukkaantuu miks en heti vastaa viestiin tai puheluun, en vaan jaksa välillä jos haluan olla yksin ja sanon että jutellaan illalla.
Kommentit (63)
Joko muutatte yhteen jolloin mies kyllästyy sinuun nopeammin tai eroatte. Ja bonusvinkkinä että yhteenmuutto ei ole hyvä idea.
Hän on mun eksä, kehotan päättämään suhteen, se muuttuu vain pahemmaksi.
Kiertoon vaan. Itse yritin aikani tuollaisen kanssa, kunnes tajusin että koko suhde oli oikeastaan vain hänen tarpeidensa täyttämistä varten. Niin kauan meni hyvin kun hänen tarpeensa siis täyttyivät, mutta annas olla jos/kun minulla oli omia toiveita ja tarpeita jotka poikkesivat hänen omistaan, alkoi mielenosoitus.
Kompromissi. Jos toinen ei kykene siihen, suhteella ei todennäköisesti ole tulevaisuutta
Jos suhteessa ei viihdy, niin lusikat jakoon. Kun ilmeisesti kumpikin haluaa eri asioita.
Pelkkiä rusinoita ei pullasta voi syödä!
Mies on selvästi enemmän kiintynyt sinuun kuin sinä häneen ja on mustasukkainen sinun ajastasi ystävillesi. Ei hyvä asia tulevaisuutta ajatellen.
No hyi, jäänyt 5v tasolle ja mikähän hitto sinussakin on vikana kun et ole jo jättänyt tuollaista?
Olisipa ahdistavaa ripustautumista!
Mies ei ilmeisesti osaa olla yksin. Pidä vaan oma reviirisi ja kotisi. Jos se on kumppanille liikaa niin paras erota.
Siten, että etsit itsellesi henkisesti tasapainoista seuraa ja laitat tämän vahingin kiertämään.
Vierailija kirjoitti:
Mies on selvästi enemmän kiintynyt sinuun kuin sinä häneen ja on mustasukkainen sinun ajastasi ystävillesi. Ei hyvä asia tulevaisuutta ajatellen.
Ei sitä voi mitata tuolla että kumpi on kiintyneempi! On vain erilaisia persoonia, jotkut tarvitsevat enemmän omaa aikaa luonnostaan kuin toiset. Ripustautumiselta tuo kuulostaa eikä miltään "enemmältä kiintymykseltä". Rasittavia tuollaiset ihmiset jotka eivät osaa yhtään olla yksin vaan muut ihmiset ja se kumppani on vain omien tarpeiden ja halujen täyttämistä varten.
En näin äkkiseltään sanoisi että mies on väärässäkään. Te ette vain sovi yhteen, niin yksinkertaista se on. Seuraavan kanssa tiedät heti alkuun ottaa puheeksi että millaista suhdetta hän hakee.
Kun jätät niin toivottavasti ei ala vainota, riskitekijät sille on vahvasti olemassa.
Vierailija kirjoitti:
En näin äkkiseltään sanoisi että mies on väärässäkään. Te ette vain sovi yhteen, niin yksinkertaista se on. Seuraavan kanssa tiedät heti alkuun ottaa puheeksi että millaista suhdetta hän hakee.
Älä nyt viitsi.
Veikkaan, ettei noin seurankipeälle miehelle mikään kompromissi riittäisi, vaan se on his way or the highway. Itse valitsisin suosiolla jälkimmäisen.
Hän yrittää syyllistämällä ja vinkumalla varmistaa ettei tule jätetyksi, tajuamatta että käytöksensä takia nimenomaan tulee jätetyksi. Itsereflektiokyky on täysin kehittymätön. Juokse jo.
Annatko sä plluakin sille. Itse olet soppasi keittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Pelkkiä rusinoita ei pullasta voi syödä!
Mitenköhän se liittyy tähän tapaukseen?
Iljettävä mies, ripustautuja, loukkaantuja, syyllistäjä ja tunkeilija.
Pistä kiertoon.
M40