Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun toinen parisuhteessa haluaisi nähdä joka päivä ja itse ei halua?

Vierailija
26.03.2024 |

Tullut nyt paljon riitoja miehen kanssa ja miehen puolelta mökötystä ja ilmaissut tyytymättömyytensä tilanteeseen.

Haluaisi joka päivä nähdä ja etenkin yöt nukkua yhdessä kun ei saa yksin nukuttua, ja jos olemme sopineet että olen viikonlopun ja menen sitten sunnuntai iltana kotiin niin mies jo maanantai iltana kysyy että nähdäänkö töiden jälkeen ja tulethan yöksi. 

Sanonut monta kertaa, että en halua olla joka päivä ja tykkään myös omasta ajasta ja nukkua ihan omassa kotona sekä nähdä kavereita.

Niistäkin on jatkuvasti vinoilua "et sitten tullut torstaina kun kaverit sulle tärkeämpää" ja tälläistä ärsyttävää, mikä saa miehen kanssa olemisen vielä ankeammaksi. Sit tälläsiä heittoja "sinähän sen määrität milloin nähdään eli jos sanot että haluat olla rauhassa perjantaina yksin niin enhän minä sitä voi kieltää, pahalta tuntuu".

Sillon tekis mieli sano että oon kohta koko viikonlopun yksin että lopeta jo. 

Kehuin jauhelihakastiketta minkä mies oli tehnyt niin tuli oma mummo miehestä mieleen kun vastasi kehuuni pettyneellä äänensävyllä "olisin tehnyt eilen mutta eipä ollut syöjiä ja olin yksin" .

Alkoi ärsyttämään vaan. Sitten jos sanon että haluan mennä illemmalla kotiin niin tekee riidan aikaiseksi tai syyllistää ja jään silti ja molemmat lähtee aamulla. Haluaisin vaan nukkua ja olla yksinkin mutta alkanut tuntumaan tosi ahdistavalta ja kokoajan pitää olla puhelimen päässä tai loukkaantuu miks en heti vastaa viestiin tai puheluun, en vaan jaksa välillä jos haluan olla yksin ja sanon että jutellaan illalla. 

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuollainen takertuva, epävarma poikaystävä 20-vuotiaana. Olin hänen ensimmäinen tyttöystävänsä. Kun pääsin opiskelemaan, hän ei tykännyt että kävin liikaa tapahtumissa, kun pelkäsi minun löytävän jonkun kiinnostavamman.

Älä taivu senttiäkään syyllistämisen edessä. Rajat selviksi heti, ilmoitusluontoisesti, että toi jatkuva ulina loppuu kokonaan ja mies työstää omia ongelmiaan, tai sit loppuu suhde. Helpommalla pääset kun lopetat suhteen, koska ei voi tuudittautua siihen että toinen kykenee kunniottamaan sun rajojasi. 

Vierailija
62/63 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n miehessä minua hälyttävät: mies mököttää (manipuloivaa, lapsellista käytöstä), mies tietää rajasi mutta jatkuvasti yrittää ylittää ne (ei kunnioita sinua), ei ymmärrä sinun näkökulmaasi (itsekäs, ei välitä siitä että sinulla on huono olo, kunhan hän saa haluamansa), vinoilee että kaverit ovat tärkeämpiä (narsisti yrittää eristää sinut kavereista, on mustasukkainen, hänen pitäisi olla kaikessa ykkönen ja elämässäsi ei saa olla muita), syyllistää sinua siitä että haluat pitää rajasi ja tehdä sitä mikä tekee sinut onnelliseksi, sanot että miehen kanssa on ankeaa ja viimeisenä kun vihdoin saat olla yksin, hän ottaa yhteyttä jatkuvasti eli kävelee rajojesi yli (koska miten voit nauttia yksinolosta jos joku jatkuvasti soittelee ja häiriköi?). Mies tietää että tarvitset aikaa erossa ja sinulla on huono olo, mutta siltikin yrittää pakottaa sinua tekemään mitä HÄN haluaa. Kuulostaako rakkaudelta? 

Tämä! Isoin ongelma ei ole erilaiset tarpeet ja odotukset suhteelta vaan tapa, jolla mies yrittää manipuloida, syyllistää ja vastuuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n miehessä minua hälyttävät: mies mököttää (manipuloivaa, lapsellista käytöstä), mies tietää rajasi mutta jatkuvasti yrittää ylittää ne (ei kunnioita sinua), ei ymmärrä sinun näkökulmaasi (itsekäs, ei välitä siitä että sinulla on huono olo, kunhan hän saa haluamansa), vinoilee että kaverit ovat tärkeämpiä (narsisti yrittää eristää sinut kavereista, on mustasukkainen, hänen pitäisi olla kaikessa ykkönen ja elämässäsi ei saa olla muita), syyllistää sinua siitä että haluat pitää rajasi ja tehdä sitä mikä tekee sinut onnelliseksi, sanot että miehen kanssa on ankeaa ja viimeisenä kun vihdoin saat olla yksin, hän ottaa yhteyttä jatkuvasti eli kävelee rajojesi yli (koska miten voit nauttia yksinolosta jos joku jatkuvasti soittelee ja häiriköi?). Mies tietää että tarvitset aikaa erossa ja sinulla on huono olo, mutta siltikin yrittää pakottaa sinua tekemään mitä HÄN haluaa. Kuulostaako rakkaudelta? 

TÄMÄ, todellakin juuri näin. Ei lupaa hyvää tulevaisuuden suhteen, ei millään mittapuulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi