Fazer pilannut kohta kaikki tuotteet muutoksillaan - nyt vuorossa Mignon - pahaa oli.
https://www.iltalehti.fi/ruoka-artikkelit/a/2515f11d-959b-4fdb-89df-84b…
Fazer myöntää muuotksen.
"Kysyimme asiaa Fazer Makeisten viestintäjohtajalta Liisa Eerolalta, joka vahvistaa makumuutoksen todeksi.
Mignon-massassa on pähkinäisempi maku. Jo viime vuonna tehdyn muutoksen taustalla on se, että emme enää paahda manteleita ja pähkinöitä itse täällä suklaatehtaalla, vaan paahtaminen tehdään kumppanimme toimesta ja energiatehokkaammalla laitteistolla."
En osta enää.
Kommentit (202)
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä Fazer ei saisi enää harhaanjohtavasti markkinoida 'perinteisellä reseptiikalla tehtyjä' makeisia, koska ovat muuttaneet lähes kaikki alkuperäiset makeiset halpuuttamisessaan sysipaskoiksi.
Olin ennen suklaaholisti, joka kulutti Fasun sinistä, Mignoneita, Fasun pähkinärusinasuklaata lähes päivittäin. Nyt kaikki noi jääneet pois laadun heikkenemisen ja maun vaihtumisten vuoksi, ja olen siirtynyt täysin belgialaiseen, sveitsiläiseen ja käsintehtyyn suklaaseen. Hinta ei merkitse, vaan maku.
Kaikki nämä makumuutokset on allekirjoittanut nykyinen Fazerin laatujohto. Nimiä on siis ihan turha mainita. Ne kun vaihtuu jatkuvasti lennossa ja lennosta.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai aikuiset syö pääasiäismunia?? Ne on tarkoitettu lapsille
Ai niin, nyt onkin kyseessä naiset
Sinäkin voit löytää sisäisen lapsesi.
Lukekaapa Fazerina kakun ainesosaluettelo. Fazerin mössöjen reseptit nykyään taitaa tulla usa:sta, vai missä tuollaisia koostumuksia kehitellään.
Pandan suklaamunat parempia kun Fazerin.
Ei ihme, että Mignon ei maistunut hyvältä viime vuonna. Luulin, että vika on minussa... muutos siis tehty jo viime vuonna, hitsi vieköön. Fazeria en ole ostanut muutenkaan - satunnaisesti jonkun leivän - joten ihan sama. Nyt sitä ei osta kukaan meidän perheestä!
Vierailija kirjoitti:
"Jo viime vuonna tehdyn muutoksen taustalla on se, että emme enää paahda manteleita ja pähkinöitä itse täällä suklaatehtaalla, vaan paahtaminen tehdään kumppanimme toimesta ja energiatehokkaammalla laitteistolla."
Puolassa vai Liettuassa?
"Energiatehokkaammalla laitteistolla". My ass! Halvemmalla laitteistolla ja työvoimalla. Tämä pitäisi tutkia, että onko tosiaan energiatehokkaampaa ja luontoystävällisempää. Mutta, koska sitä on mahdoton selvittää, niin olen taipuvainen uskomaan, että ei ole ja Fazerin boikotti kohdallani jatkuu.
Uusi koostumus. Suklaa korvattu paskalla ja palmuöljyllä. Hintakin nousi vain vajaa 20%
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perkele Wiener nougatin reseptiin ette koske!!!!!
No eikös siihen jo koskettu jokunen vuosi sitten, pilaamalla se sillä palmuöljyllä?
Ei ole palmuöljyä mun tietääkseni.
2021 vuoden versiossa taisi vielä olla, sen jälkeen ei ole ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai aikuiset syö pääasiäismunia?? Ne on tarkoitettu lapsille
Ai niin, nyt onkin kyseessä naiset
Mmnomnomnom, no kun mun on pakko syödä suklaata koska hormonit ja sitäpaitsi muuten mun keho menee säästöliekille.
Mä luulin, että sun oli pakko juoda kaljaa? Miten se maha muuten pysyy isona?
Vieläkö näitä portinvartijoita ja ikärajan laittajia löytyy, jollekin suklaamunalle tai vaatteille?
Vierailija kirjoitti:
Pandan suklaamunat parempia kun Fazerin.
Fazer on matkalla samaan kohtaloon kuten Silja onnistui Vikingin kanssa, Johtavasta asemasta, siihen että kaikki halveksii, Muutamassa vuodessa se kyllä onnistuu.
Piti ihan ostaa ja maistaa ja hyvää oli edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jo viime vuonna tehdyn muutoksen taustalla on se, että emme enää paahda manteleita ja pähkinöitä itse täällä suklaatehtaalla, vaan paahtaminen tehdään kumppanimme toimesta ja energiatehokkaammalla laitteistolla."
Puolassa vai Liettuassa?
Turkki.
Puola, Liettua, Turkki. Hyviä arvauksia. Yhtään oikeaa vastausta ei ole silti tullut.
Bulgaria, unkari, serbia, moldova, kazakstan jne.
Kyllä noita halpismaita riittää
Tää on ihan sairasmeininki nykyisin kun ainesosat ovat tätä tasoa.
Vehnäjauhon korvike (maissitärkkelys, riisijauho, tapiokatärkkelys), isoglukoosi, maltodekstriini, fruktoosisiirappi, keinotekoinen makeutusaine (aspartaami [E951], sakkariini [E954]), hydrolysoitu kasviproteiini, soijaproteiini-isolaatti, keinotekoinen aromi (vanilja-aromi, suklaa-aromi), väriaineet (azorubiini [E122], tartratsiini [E102], indigotiini [E132]), säilöntäaineet (propionihappo [E280], sorbiinihappo [E200]), emulgointiaineet (rasvahappojen mono- ja diglyseridit [E471], polyglyseroliesterit rasvahapoista [E475]), hapettumisenestoaineet (natriumisosorbaatti [E238], natriummetabisulfiitti [E223]), paakkuuntumisenestoaineet (kalsiumsilikaatti [E552], piidioksidi [E551]), makeutusaineet (stevioliglykosidit [E960], sukraloosi [E955]).
Mignonin maku on selkeästi huonontunut. Outo sivumaku tullut tuotteeseen. Hinnan suhteen ahneus on huipussaan.
Eipä tarvitse muutenkaan juuri ostella nykyisellä hinta-laatusuhteella Fazeria.
Muistan kun patukat olivat jotain 55 sentin luokkaa, nyt ovat melkein euron.
Ulkomailta palattua halusin pitkästä aikaa Fazerin suklaata, mutta ovat lopettaneet lähes kaikki ostamisen arvoiset ja muissakin maku on joko huonontunut tai sitten tajusin poissa oltuani kehittää paremman maun.
Muksuna fasun ihan perinteiset lakupötköt oli ihan parasta. Vähän aikaa sitten maistoin ja koostumus muuttunut ihan täysin, liekö syynä gelatiinin poistaminen että saatii tuotteesta vegaaninen. Ei toimi enää
Vierailija kirjoitti:
Muksuna fasun ihan perinteiset lakupötköt oli ihan parasta. Vähän aikaa sitten maistoin ja koostumus muuttunut ihan täysin, liekö syynä gelatiinin poistaminen että saatii tuotteesta vegaaninen. Ei toimi enää
Missä X oli ennen lempparikarkkejani, mutta vegaaniseksi muuttamisen jälkeen yhdestä mausta on tullut ihan erilainen enkä enää pidä siitä.
Sama kävi myös ainakin Tutti Frutti Ringseille.
No, eipähän tarvitse ostaa enää.
Mun mielestä Fazer ei saisi enää harhaanjohtavasti markkinoida 'perinteisellä reseptiikalla tehtyjä' makeisia, koska ovat muuttaneet lähes kaikki alkuperäiset makeiset halpuuttamisessaan sysipaskoiksi.
Olin ennen suklaaholisti, joka kulutti Fasun sinistä, Mignoneita, Fasun pähkinärusinasuklaata lähes päivittäin. Nyt kaikki noi jääneet pois laadun heikkenemisen ja maun vaihtumisten vuoksi, ja olen siirtynyt täysin belgialaiseen, sveitsiläiseen ja käsintehtyyn suklaaseen. Hinta ei merkitse, vaan maku.