Fazer pilannut kohta kaikki tuotteet muutoksillaan - nyt vuorossa Mignon - pahaa oli.
https://www.iltalehti.fi/ruoka-artikkelit/a/2515f11d-959b-4fdb-89df-84b…
Fazer myöntää muuotksen.
"Kysyimme asiaa Fazer Makeisten viestintäjohtajalta Liisa Eerolalta, joka vahvistaa makumuutoksen todeksi.
Mignon-massassa on pähkinäisempi maku. Jo viime vuonna tehdyn muutoksen taustalla on se, että emme enää paahda manteleita ja pähkinöitä itse täällä suklaatehtaalla, vaan paahtaminen tehdään kumppanimme toimesta ja energiatehokkaammalla laitteistolla."
En osta enää.
Kommentit (202)
Vierailija kirjoitti:
Outoa tässä on sinäällään se, että mignon-munia ei nyt suurin osa ihmisistä muutenkaan syö, kuin pääsiäisen alla. Niin onko se sitten niin hirveetä, jos hinta hiukan kallistuu, jotta voidaan pitää laatu hyvänä? Kai Fazerilla on jotain dataa mignon-munien menekkiin, että tällainen päätös piti tehdä, en tiedä.
Joojoo, mutta miksei molemmat? halvemmat raaka aineet plus korkeampi hinta takaavat johdolle suuremmat poonukset kuin pelkkä korkeampi hinta.
Vierailija kirjoitti:
Hyvähyvä, säästyy nekin rahat multa eikä tule syötyä epäterveellistä herkkua enää pääsiäisenäkään, jos nuo ei enää ole hyviä. Krääsämunia en aikuisena viitsi ostaa ja töhnämunista en tykkää.
Tolla meiningillä ei kohta tarvii ostaa yhtään mitään kaupasta.
Toisaalta olen iloinen, että lähes kaikki suklaan syömiseni on loppunut vuosien aikana. En koskaan ole ollut suurin fani mutta kyllä fazerin sininen vielä kymmenen vuotta sitten maistui. Sitä samaa suklaata kun saisi mitä nuoruudessa.
En tiedä onko klassikko levyissä tapahtunut muutoksia mutta jokunen kerta ostaessani rakenne oli erilainen, kiiltävämpi ja mauttomampi. Ei ole tarvinnut ostaa uudelleen.
Pitkään jo ajattelin onko makuaistini huonontunut aikuisena kun lähes kaikki vanhat lempparit alkavat maistua huonolta tai mitäänsanomattomalta.
Halpuutus maistuu kaikessa. Limsatkin on pilattu ja sokeriversioita vaikea enää löytää.
Kohta on yhtenäinen tuoterepertuaari, kun kaikki on samaa vanhalta tunkkaisen valjulta sokerilta maistuvaa mössöä eri väriäaineilla ja muoteilla valmistettuna. Voidaan valmistassa samassa tehtaassa halpismaassa ja tuoda tänne konteissa isolla hinnalla myytäväksi. Paljon lisäaineita sekaan niin kestää pitkän kuljetuksen ja varastossa seisomisen. Vuosikymmenenkin jälkeen näyttää ja maistuu samalta kun on liian myrkyllistä bakteereille ja halvat ainekset ovat jo valmiiksi eltaantuneita, ei enää ajan hammaskaan pysty heikentämään laatua.
Vierailija kirjoitti:
En muista milloin olen viimeksi syönyt mutta tietty ylellisyydentunne niistä mantelilastuista siihen on kuulunut.
Kurjaa että kaikki pitää uutuuttaa huonommaksi nykyään..
Tarkoitatko Wiener nougata?
Vasta toisen tuotteen kohdalla Laitoin palautetta, kun maistui pesuaineelta. Pyysivät täyttämään jonkun virallisen palautelomakkeen, vaikka kuvat ja tarkat tiedot tuotteesta. Vastasin, että antaapa olla.
Oli ne sitten kuitenkin tutkineet ja virhe tuotannossa. Sain 15e lahjakortin 🤣.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On järkyttävää, kuinka Fazerin Mignon munista on makunautinto pilattu täydellisesti. Tulee surullinen olo. Olen pettynyt,
Eihän tätä muutosta voi selittää millään muulla kuin sillä, että Fazerilla joku pomo haluaa bonuksia. Niitä ei saa jos ei voitto kasva. Kun myynti ei kasva, huononnetaan laatua, jotta saadaa enemmän katetta.
Onko sama tuotekehityspäällikkö joka valikoi pahimmat ja helpoimmat makuyhdistelmtä ja uutuudet. Jämäkarkkimurut suklaalevyn sekaan = uusi tuote?
Vierailija kirjoitti:
Onko Fazer menettänyt järkensä?? Ei noin tehdä liiketoimintaa. Klassikkomakuja ei mennä muuttamaan.
Kerro se myös Cloettalle. Cloetta ja Fazer oli yhdessä vaiheessa kimpassa, vieläkö ovat?
Enemmän harmittaa että klassikkosalmiakit, merkkarit ja avaruusrahat pilattiin aikoinaan vähentämällä ammoniumkloridin määrää tuotteissa. Oikeastaan mikään salmiakki ei maistu enää "oikealta". Vain sokeri ja glukoosisiirappi maistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaakao on katoavaa ja nykyään huonolaatuista. Samaa puuvillassa. Ei auta raha, koska laatua ei kasva missään kituisaa kasvua ainoastaan.
Mikä ratkaisuksi? Alamme kaikki jyrsimään voikukkia suklaanhimoon ja tehdään niiden lehdistä vaatteita? Miten nyt muka yhtäkkiä kaikki on niin huonolaatuista?
Miten suklaanhimo liittyy Mignoniin, joka ei ole suklaata? Nougat ei ole suklaata vaikka onkin ruskeaa.
Fazerin sininenkin maistui jotenkin erilaiselta, kuivahkoa, vieraan makuista massaa.
Ei yhtään enää tee mieli. Sama koskee Amerikkalaisia Pastilleja, Fazerinaa ym tuotteita. Keksejäkään ei tee mieli enää.
Välillä ostan Lindtin suklaata, siinä vielä pehmeä, suussa sulava maku.
Ei pelkästään huono asia, kun jää herkut ostamatta.
Fazer on tehnyt liikaa eri makuisia suklaita. Ällöttäviä kerrassaan! Imelä sekoituksia. Ja se paras rusina-pähkinä- suklaalevy kuitenkin lopetettiin. 😢
Suklaaseen ei kannattaisi sekoittaa suolatikkuja, ei vihreitä kuulia eikä mariannekarkkeja jne. Pilaavat maun!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jo viime vuonna tehdyn muutoksen taustalla on se, että emme enää paahda manteleita ja pähkinöitä itse täällä suklaatehtaalla, vaan paahtaminen tehdään kumppanimme toimesta ja energiatehokkaammalla laitteistolla."
Puolassa vai Liettuassa?
Turkki.
Puola, Liettua, Turkki. Hyviä arvauksia. Yhtään oikeaa vastausta ei ole silti tullut.
Vierailija kirjoitti:
Fazer on tehnyt liikaa eri makuisia suklaita. Ällöttäviä kerrassaan! Imelä sekoituksia. Ja se paras rusina-pähkinä- suklaalevy kuitenkin lopetettiin. 😢
Suklaaseen ei kannattaisi sekoittaa suolatikkuja, ei vihreitä kuulia eikä mariannekarkkeja jne. Pilaavat maun!
Myöskään jäätelöistä ei pitäisi tehdä pakastettuja karkkeja. Suurin osa Suomessa myytävistä jäätelöistä on ylimakeaa höttöä. Fazerin karkkejakin saa jäätelöversioina.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai aikuiset syö pääasiäismunia?? Ne on tarkoitettu lapsille
Ai niin, nyt onkin kyseessä naiset
Mun mies, 60, ja poika, 32 on kai sitten naisia. Minä en tykkää suklaasta. N59
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai aikuiset syö pääasiäismunia?? Ne on tarkoitettu lapsille
Ai niin, nyt onkin kyseessä naiset
Mun mies, 60, ja poika, 32 on kai sitten naisia. Minä en tykkää suklaasta. N59
Yhtään munaa en ostanut, turhaa krääsää sisällä ja äklömakeita! N26
Kasarilla teininä kaverin kanssa ostettiin silloin tällöin puoliksi se missä on kaksi hillotäytteistä pikkupiirakkaa ja oli hyvää. Ostin pitkästä aikaa meille miehen kanssa. Oli pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On järkyttävää, kuinka Fazerin Mignon munista on makunautinto pilattu täydellisesti. Tulee surullinen olo. Olen pettynyt,
Eihän tätä muutosta voi selittää millään muulla kuin sillä, että Fazerilla joku pomo haluaa bonuksia. Niitä ei saa jos ei voitto kasva. Kun myynti ei kasva, huononnetaan laatua, jotta saadaa enemmän katetta.
Onko sama tuotekehityspäällikkö joka valikoi pahimmat ja helpoimmat makuyhdistelmtä ja uutuudet. Jämäkarkkimurut suklaalevyn sekaan = uusi tuote?
Koko poppoo on ihan hukassa. Haetaan vain sitä kvartaalista myyntiä. Tekomakumurskeet ja kaikki muutkin muruiset sivulausetilpehöörit, joilla saadaan joku uutuustuote aikaan on vieläkin kuumaa kamaa myynnin suhteen. Tulossa muutes hunajamelonimuikkukarambola with the hint of Fazerin Sininen.
Hyvähyvä, säästyy nekin rahat multa eikä tule syötyä epäterveellistä herkkua enää pääsiäisenäkään, jos nuo ei enää ole hyviä. Krääsämunia en aikuisena viitsi ostaa ja töhnämunista en tykkää.