Oletko köyhä?
Kommentit (45)
Olen köyhä, 3 lapsen yh jolla vakityö ja korkeakouklututkinto. Mikäli minulla olisi vain 1 lapsi tai ei ollenkaan lapsia, olisin laskelmien mukaan tukevasti keskituloinen. Kolme lasta kuitenkin asumis- ja ruokakuluineen laskevat minut pienituloisten joukkoon, ja se tuntuu käsittämättömältä sekä kurjalta.
Rakastan lapsiani, mutta inflaation noustua n. 30% se todellakin tuntuu perheen kanssa eläessä.
Mielestäni olen köyhä. Omaisuutta ei ole kuin velaton noin 60 000e arvoinen rivitaloasunto, vajaa 30 000e auto ja tilillä rahaa vajaa 30 000e. Ikää kuitenkin jo pian 41v. Koen että ei ole kovin kummoinen omaisuus ikäisekseni.
59% kylläpä on köyhää sakkia täällä.
En ole. Olen varakas.
Työnteon lopetin alkuvuodesta 54 vuotiaana. Tätä kirjoitan FCC:llä, Phnom Penhissä.
Olen köyhä. Mulla on kuitenkin kaikki mitä tarvitsen ja hyvät turvaverkot, joten ei valittamista.
En tiedä olenko köyhä tulot n. 1100e kuukaudessa, asumismenot 900ekk. Vastike 500e lainanlyhennys 400e, 50e sähkö. Säästöön loput. Ruoka on ilmaista, haen ylijäämä ruokaa kouluista. Toki olen maksanut veroina kouluruuan.
Vierailija kirjoitti:
Oletko itse?
Saan rahaa sen verran että sillä pärjää yksi ihminen ihan hyvin.Tulot melko pienet.Rahaa kuitenkin vähän säästössä.(ap).
Vierailija kirjoitti:
Aika hyvin pärjätään, vertaa kun pienet lapset tekee duunia, kantaa kiviä joka päivä taisi olla 5 v. Nuorin. Mies joka etsii metallia ym. Paska veden seasta päivät. Joki täysin saastunut täynnä muoviroskaa, vain jätevesi valuu siitä mereen. Löytyy video netistä.
Citarum-joki taitaa olla, surullinen näky.. omaa kulutusta kannattaa kyllä miettiä. Oon kyllä, enkä osta turhaa muovia. Palasaippua käytössä ym.
Tulojen perusteella olen, mutta säästössä on niin 30000€.
Olisin aika köyhä, jos olisin yksin. Puolison kanssa molempien tuloilla kyllä pärjätään.
Vierailija kirjoitti:
Olen köyhä, 3 lapsen yh jolla vakityö ja korkeakouklututkinto. Mikäli minulla olisi vain 1 lapsi tai ei ollenkaan lapsia, olisin laskelmien mukaan tukevasti keskituloinen. Kolme lasta kuitenkin asumis- ja ruokakuluineen laskevat minut pienituloisten joukkoon, ja se tuntuu käsittämättömältä sekä kurjalta.
Rakastan lapsiani, mutta inflaation noustua n. 30% se todellakin tuntuu perheen kanssa eläessä.
Lapset kasvaa ja inflaatio ja korot alkavat kohtapuoleen laskea. Sulla on ihan hyvä tulevaisuus edessä.
Jos en ole niin en ole.Jos olen niin sitten olen.
Jaa. Varmaan olen köyhä, eläke 1399€/kk käteen. Oman rivarin vastike on 222e, siihen summaan kuuluu vesi ja sähkö pitää maksaa erikseen. Tuosta eläkkeestä jää siten käyttöön 1000 e kuussa, josta laitan säästötilille 500e. No tilille on kertynyt niin rahaa, että olen teettänyt kalliita remontteja asuntooni ja ostanut silmääni miellyttäviä huonekaluja. Mieheni kuoli 10 vuotta sitten ja olen järjestänyt elämäni ja olemiseni oman mieleni mukaiseksi. On kai tyhmää säilyttää tilillä suurehkoa summaa, joka kasvaa koko ajan, mutta en osaa kyllä mitään sijoittamistakaan.
Olen kyllä ollut mutta nyt tilanne parempi.
Niin? Mitä ****** se sulle kuuluu, mutta olen ja pysyn.
400 000 euroa omaisuutta, joten ehkä en.
Olen mutta en voi sanoa että ikävä kyllä koska olen onnellinen niin ei tämä mulle ole ikävää . Saan ostettua kaiken mitä haluan niin enempää rahaa en edes kaipaa.
Mutta sitten on tylsää viikonloppuisin.