Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten työelämän jatkuva koveneminen lisää työssä jaksamista?

Vierailija
25.03.2024 |

En ymmärrä tätä yhtälöä.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lisää millään tavalla.

Kaikkein surullisinta on, että siitä kyllä puhutaan paljon, mutta mitään käytännöntoimia asian muuttamiseksi ei ole edes yritetty keksiä. Ja vaikka kaikki varmaan työntekijän roolissa ymmärtävät tilanteen, niin asiakkaan roolissa he silti ylläpitävät tilannetta.

22/32 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ole hoitoalalla sairaanhoitajana ja joillakin työpaikoilla on sellainen outo ajatus johdolla, että potilaat saavat sitä parempaa hoitoa, mitä vähemmän on hoitajia töissä. Tai jos työntekijät valittavat liian isoa työmäärää, niin johdon mielestä ratkaisu siihen on vähentää työntekijöiden määrää . 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen voi perustaa yrityksen ja ryhtyä rikkaaksi. Jos väittää, että ei ole rahaa, ei ole asiakkaita, ei ole osaamista jne., niin miksi kuvittelee, että kukaan työnantaja haluaisi maksaa työnteosta?

Vierailija
24/32 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työvoimapula vain jatkaa kasvuaan, paskaduuneja ei kukaan halua tehdä 5 eurolla tunti.

Vierailija
25/32 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota samaa on ihmeltelty jo ainakin 70-luvulta lähtien. Veikkaan, että ihmetellään vielä jatkossakin ainakin seuraavat 50 vuotta.

70-luvulla oli ihan OK. tissutella työajalla. Silloin kun pääsi virkaan niin työpaikka oli varma. Ei tarvinnut tehdä mitään jos ei kiinnostanut. Mikäli kävikin niin hassusti että riistäjäporvari kiukutteli laiskottelusta eikä huvittanut kuunnella niin saattoi kävellä seuraavaan työpaikkaan.  

Vierailija
26/32 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saat tonnin yrittäjältä, sun työpanoksen arvon on oltava 1700e. Yrittäjät on verotettu hengiltä. Tuskin kukaan on rikas. VELKARAHALLA on ostettu ne hienot autot ja talot, joita kommarit aina kadehtii. Jos otat 2 työntekijää, joista toinen saa lapsen, ja toinen jää pään takia saikulle, menet konkurssiin. Sitten viedään tuhkatkin pesästä. Tämän takia on pakko käyttää vuokratyöfirmoja.

Vierailija
27/32 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten työelämän jatkuva koveneminen lisää työssä jaksamista?

En jäänyt odottelemaan ja seuraamaan sitä vaan siirryin nuorena eläkkeelle jo hyvissä ajoin.

Vierailija
28/32 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen voi perustaa yrityksen ja ryhtyä rikkaaksi. Jos väittää, että ei ole rahaa, ei ole asiakkaita, ei ole osaamista jne., niin miksi kuvittelee, että kukaan työnantaja haluaisi maksaa työnteosta?

Ei tässä puhuta osaamisesta. Itse käsitän työelämän kovuuden sillä, että asiakkaiden vaatimustaso nousee, tehokkuus ratkaisee ja työtehtävät laajenevat, kun yritetään selvitä mahdollisimman monesta eri työtehtävästä mahdollisimman pienellä määrällä työntekijöitä.

Itse olen toimistotyössä ja hektisyys on ihan eri luokkaa kuin joskus 90-luvulla. Nykyään pelkkä puhelin ja käyntiasiakkaat eivät keskeytä työntekoa vaan niiden lisäksi on teams, sähköposti, tekstiviestit, asiakaspalveluchat jne. Itse pidän jatkuvia keskeytyksiä ja työn hektisyyttä kaikkein suurimpana jaksamiseeni vaikuttavana tekijänä. Lisäksi siinä missä olin alun perin sihteeri, niin vuosien varrella minulle on sälytetty työtehtäviä, jotka ovat kuuluneet niille, joiden sihteerinä olen toiminut.

Vierailija
29/32 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä koveneminen? Poliittista propagandaa. Työhyvinvointiin panostetaan valtavasti ja jatkuvasti kysellään jaksamisesta ja viihtymisestä ainakin omalla kaupungin työpaikallani.

Olen pienessä yksityisessä yrityksessä töissä (insinööriala), koskaan ei ole kukaan kysynyt että viihdynkö täällä. 

Vierailija
30/32 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

The old Caledonia went down during a wild party off Cape Hatteras.

Vierailija
31/32 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parlons-en.

Vierailija
32/32 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lisää, mutta ilmeisesti se riski kannattaa ottaa.