Kuinka moni teistä on valmis joustamaan palkassa ja työehdoissa?
Palkansaajista ay-liikkeissä on nykyisin hieman yli 50%. Moni liitoton palkansaajista kuuluu ytk:hon.
EK on sanonut palkkojen olevan jopa 30% liian korkeita. Suomen talous on heikon kilpailukyvyn takia junnannut paikoillaan eikä talouskasvua ole ollut vuosiin. Tällä palstalla moni sanoo että palkansaajien on joustettava palkassa ja ay-liike ei ole siksi joustava järjestö.
Oletko valmis joustamaan palkassasi ja/tai työehdoissasi?
Työehdoissa esimerkiksi ylityökorvauksien ja viikonloppulisien poistot. Sairaslomissa vähintään päivän omavastuu kuten hallitus haluaa. Lomarahan poistaminen, pekkasten poistaminen. Viikko työajan lisääminen vähintään 4 tunnilla.
Palkoissa taas 30% palkka-ale ja vuosittain tarkistetaan miten kilpailukyky kehittyy.
Kommentit (26)
Minulla on töihini nähden erinomainen palkka ja hyvät työehdot. Aika paljon ne saisivat huonontua ennen kuin minun kannattaisi mitään muita töitä katsella.
Toisaalta, en minä nyt mitenkään oma-aloitteisesti ala työehtojani huonontamaan. Mielelläni kuppaan pörssiyhtiöltä kaikki äyrityiset ja muut edut mitkä irti lähtee.
En pätkääkään! Kannatan ehdottomasti lakkoja, joilla vastustetaan niin työehtojen heikennyksiä kuin sosiaaliturvan leikkauksia. Itsellä ei ole mahdollisuutta lakkoilla vaan asiakkaita tulee entistä enemmän. Hengessä mukana, vaikka sitten loppuisi niin bensa kuin vessapaperi.
Ay-mafioson jäsenet ja vassarit vastustaa.
Viikkotyöaikaa pitäisi pikemminkin vähentää, jotta nykyisin osa-aikatyötä tekevät ja työttömät saisivat paremmin töitä.
Aika yksimielisesti ihmiset tukevat lakkoilua!
Ihme että näin yksimielinen mielipide mutta silti tukevat hallituksen työlainsäädännön heikennyksiä ja palkka joustoja.
Ei nuo persut ja kokkareetkaan omissa palkoissaan tai työehdoissaan halua joustaa. Se kuuluisa joku muu vaan voi heidän mielestään tehdä niin.
Vierailija kirjoitti:
Ay-mafioson jäsenet ja vassarit vastustaa.
Näköjään äänestit itsekin EI.
En. Jos joustan niin sitten ei ole varaa maksaa elinkustannuksia ja vuokraa
palkkojen pitäisi nousta, koska vihreä siirtymä on nostanut hintoja niin paljon, ettei pienituloisilla ole enää yhtään ostovoimaa. esim ruoka ja lääkkeet ovat yllättävän monille työssäkäyville jo liian kalliita
Firma tekee ihan kelpo tulosta, joten en.
97% tukee poliittisia lakkoja.
Hallitus vaihtoon. Missä kansan mandaatti?
Kuinka moni teistä on valmis myymään omaisuutensa ja luovuttamaan varat rikkaille?
Tätähän EK ja oikeistohallitus käytännössä esittää.
Huomaa että muut kyllä joustaa mutta ei itse.
Eiköhän jokainen tajua että lakkoilulle on palkansaajien keskuudessa vahva tuki.
En todellakaan