Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä tekokukista kotona?

Vierailija
25.03.2024 |

Mulla on ollut jotain tekokasveja kotona ja tykkään niistä, mutta silti jotenkin sellainen olo itsellä aina, että noloa. En tiedä miksi. Nyt tilasin kuitenkin lisää, kun taas joulukuusi ilmeisesti tappoi muutaman peikonlehden ja alkaa ärsyttää ostaa aina niitä uusia tapettavaksi. Osa kukista säilyy hengissä. Valtaosa ei. 

Eli onko ok vai näyttääkö ihan typerältä?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse tykkään niin mikäs siinä. On ainakin helppohoitoisia.

Vierailija
2/25 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu. Ehkä muutamat ruusut kivoja ja tuo väriä. Mutta paloturvallisuuden vuoksi jättäisin isommat pois kuten kuuset, ehkä. Riippuu onko tilaa myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon itekkin harkinnut jotain silkkikasveja. Nyt ollut talven ajan kultaköynnös mikä ei kauhean hyvässä hapessa. En tiedä mikä on, kastellut hyvin, lannoittanut mutta nuupunut ja lehtiä lähtenyt.

Vierailija
4/25 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekokukat on hölmöä kitschiä. Aidot pilaavat multansa homeitiöillä sisäilmaa.

Vierailija
5/25 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sekä aitoja että tekokukkia.

Vierailija
6/25 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ainakin tekokukkia, ja aion niitä pitää jatkossakin kotonani. 🤩

Vierailija
7/25 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää typerältä jos ovat semmoisia että vihreä väri haalistuu luonnottoman väriseksi.

Vierailija
8/25 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomenruotsalaisille teko-kuk tarkoittaa jotain ihan muuta.

Vierailija
9/25 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tekokukkia, eikä niitä äkkiseltään erota oikeista:) Aion hankkia niitä vielä lisää. 

Vierailija
10/25 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin hankkia ns. aitoja tekokukkia eli esim silkistä. Muovista en.

Vierailija
11/25 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon itekkin harkinnut jotain silkkikasveja. Nyt ollut talven ajan kultaköynnös mikä ei kauhean hyvässä hapessa. En tiedä mikä on, kastellut hyvin, lannoittanut mutta nuupunut ja lehtiä lähtenyt.

oletko liikakastellut? Nyt on talvi eli lepoaika ollut, niin tarvii niukalti valoa. Talvisin ei saa lannoittaa. Nyt huhtikuulta, kun valon määrä lisääntyy ja kasvukausi alkaa, niin voi ruveta lannoittaan

Vierailija
12/25 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on koska kisuli järsii oikeat kukat. Olen myös harrastuksena virkannut ohuesta langasta koristekukkia, ei haittaa vaikka tuo pikkuotus niitä käsittelee.

Vierailija
13/25 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minusta sellainen tekokasvi ruukkuineen olisi kotioloissa älytön. Millaisia on joissain julkisissa tiloissa. Toki hyviä esim dementikoille.

Mutta teko "leikkokukat" ovat ihan kivoja, niitähän voi laittaa minne vaan esim ikkunattomaan vessaan.

Vierailija
14/25 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoviherkasvit on ihan kivoja esim ikkunattomassa kylppärissä. Eikä aidon näköiset "leikkokukat" esim hortensiat hassumpia ole. 

Vierailija
15/25 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on sekä aitoja että silkkikukkia. Aidot kuolee nopeasti kun ollaan paljon pois kotoa. Osa taas kestää kolmekin viikkoa ilman vettä kun on altakasteluruukku. Ne silkkikukat menee ihan täydestä eivätkä edes ole haalistuneet. Parvekkeellakin on silkkikukkia kesällä, niitä joutuu aina välillä uusimaan just haalistumisen vuoksi koska lasitettu eteläparveke. 

Vierailija
16/25 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole tekokukkia mutta tekokasveja on. Mun kämppäni on niin pimeä, että ei täällä mikään menesty. Hyvä, että saan edes rairuohon itämään. Lisäksi olen surkea kasvien hoitaja.

Tekokasveja on erilaisia. Ei ne kaikki kamalia muovirönsyjä ole. Meillä töissäkin piti tekokukkaistutuksille laittaa lappu "älä kastele", niin hyvän näköisiä ne on.

Vierailija
17/25 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mauttomia ja halpoja. Mutta varmaan se näkyy muillakin tavoilla elämässäsi, joten eipä siinä kukat paljon enää paina.

Vierailija
18/25 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mauttomia ja halpoja. Mutta varmaan se näkyy muillakin tavoilla elämässäsi, joten eipä siinä kukat paljon enää paina.

Ne ei itseasiassa kyllä ole halpoja. Toki siis jotkut ihan pienet aivan muoviset, mutta on aika arvokkaita sellaiset hyvännäköiset. Ja ne tosiaan voi laittaa toiseen purkkiin eikä jättää näkyville sitä kasvin omaa pienempää purkkia. 

Vierailija
19/25 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä jos ovat aidon näköisiä eikä mitään halvinta muovia.

Vierailija
20/25 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomenruotsalaisille teko-kuk tarkoittaa jotain ihan muuta.

No kerro mitä teko-sana tarkoittaa suomenruotsiksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän