Oletko käynyt jossakin lomakohteessa (esim Rodos)
useammin kuin kerran?
Miksi?
Kohteessa tapahtuneet muutokset (esim.liikarakentaminen); ovatko aiheuttaneet myöskin pettymyksiä tms?
Kommentit (33)
Kävin joskus Rhodoksella. En ymmärrä, miksi samaan kaupunkiin ja turistirysään palata 50 kertaa elämän aikana, kun on niin paljon nähtävää. melkein 40 maassa olen käynyt, muutamaan olen kyllä valmis palaamaan koska tahansa.
Nuorena (ysärillä) tuli käytyä Kreetalla pikkukylässä josta nyt on tullut ihan turistihelvetti, ei kiinnosta enää mennä sinne.
Nykyään tulee mentyä joka vuosi just Rodokselle, tutut mestat, aina jotain uutta kuitenkin. Käydään myös muilla saarilla toki välillä.
Vierailija kirjoitti:
Nuorena (ysärillä) tuli käytyä Kreetalla pikkukylässä josta nyt on tullut ihan turistihelvetti, ei kiinnosta enää mennä sinne.
Nykyään tulee mentyä joka vuosi just Rodokselle, tutut mestat, aina jotain uutta kuitenkin. Käydään myös muilla saarilla toki välillä.
...Nykyään siis tulee palattua samalle saarelle, aiemmin kierretty paljonkin eri paikoissa. Alkaa ehkä ikä painaa, toisaalta ollaan kyllä syksyllä menossa uudelle saarelle. Alkukesästä eka tutut Rodos ja Tilos.
Ei ole tarvetta loppuelämän aikana matkustaa muualle kuin Italiaan, ja talvisin Lanzarotelle. Nämä riittää. Ihan tarpeeksi olen käynyt eri paikoissa ja todennut, että miksi turhaan rampata muualla, kun näissä paikoissa tiedän että saan lomaltani juuri sitä litä haluan.
Itse matkustelen vain konsertteihin ja festareille, olen käynyt useampaan kertaan samassa maassa mutta paikkakunta eri. Olen aika mukavuudenhaluinen niin voisin mennä toistekin samaan paikkaan, olisi helpompaa. Valitsen siis aina kohteen sen mukaan, missä on mielenkiintoinen konsertti. Suorat lennot pitää olla, muuten ei kohteella niin väliä. Rantalomilla en käy kun en pidä kuumasta säästä.
Rodoksella 11 kertaa. Rodos on suosikki paikka jonne mukava palata.
Olen käynyt Madeiralla, Dubaissa, Thaimaassa, Ranskassa, Ruotsissa, Italiassa, Espanjassa, Kreikassa, Egyptissä ja ties missä muualla useammin kuin kerran. Yleensä kyllä kertakäynti riittää. Janoan uusia kokemuksia.
Itse tykkään käydä isoissa kaupungeissa. Rannalla voi maata Suomessakin, eikä tarvitse väistellä noita väkisin viereen tunkevia rannenauhojen myyjiä.
Aikoinaan oli hauskoja ja halpoja reissuja, kun pääsi laivalla Saksaan tai Puolaan ja sieltä sitten jatkoi matkaansa syvemmälle Eurooppaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Italiaan palaan aina yhä uudelleen ja uudelleen, etenkin Amalfin rannikko on hurmaava. Rakastan myös Kreikan saaristoa.
Matkustan Italiaan joka vuosi mutta välttelen kaikki turistirysiä. Menen pieniin paikkoihin missä ei turisteja näe jos ei joku sattumalta sinne eksy, sellaistakin on tapahtunut. Viimeksi olin Sisiliassa pienessä kylässä, Taorminaan oli parikymmentä km. Kävin katsomassa sen, mutta en siellä lomaani halua viettää. Auto tietty pitää vuokrata, että pääsee ympäri saarta ajelemaan jos huvittaa. Ihana aurinkoinen kolmen viikon loma oli, kutsuttiin häihin ja kylän pormestari piti vaalikampanjaa ja kutsui koko kylän rantajuhliin. Osaan sujuvasti puhua italiaa joten on helppoa reissata missä vaan Italiassa.
Mä olen käynyt Taorminassa v 87. Yritimme uudelleen v 16 mutta emme saaneet autoa järkevästi parkkiin joten lähdimme pois, hirveä ryysis. Asuimme rannikon "tuppukylässä" sitruunatarhan keskellä 200v vanhassa talossa, ihana paratiisi! Sieltä sitten Jumalten laaksoon ja Palermoon. 2 vkoa tuo reissu:)
Mä olen ollut työn ja loman takia Pariisissa 5x enkä vieläkään pidä!? Ei vaan natsaa jostain syystä:(