Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko käynyt jossakin lomakohteessa (esim Rodos)

Vierailija
25.03.2024 |

useammin kuin kerran? 

Miksi? 

Kohteessa tapahtuneet muutokset (esim.liikarakentaminen); ovatko aiheuttaneet myöskin pettymyksiä tms?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tietenkin. Jos pidän jostain paikasta niin miksei sinne kannattaisi mennä uudestaan?

Vierailija
2/33 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt etelässä viimeisen 40 vuoden aikana varmaan 50 kertaa, joten monta kertaa on tullut samassakin paikassa oltua. Esimerkiksi Puerto de la Crzissa ja Playa del Inglesissä Kanarialla. 

Toisaalta on paikkoja, joihin ei ole toista kertaa halunnut mennä. Sekä niitä, joihin olen palannut, vaikkei olisi kannattanut. Olin talvella Playa del Americasissa ja se oli muuttunut parissa vuosikymmenessä aivan elähtäneeksi resortiksi, vaikka muistot edelliseltä matkalta olivat mukavia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana kävin näissä lomakohteissa kun se tuntui silloin turvallisemmalta.

Missään en käynyt enempää kuin kerran. Huonoin oli Espanja. Kävin Romaniassa, Espanjassa, Marokossa, Kreetalla, Monte Negrossa. 

Nykyään matkustelen itsenäisesti, en missään lomakohteissa koska en jaksa lähteä katselemaan ryyppäävää remuavaa sakkia turisteja.  Valitsen kohteen, varaan majoituksen ja lennot  ja liikun itsenäisesti kohteessa tutustuen paikkoihin joissa turistit ei liiku.  Auton voi vuokrata niin näkee paikkoja laajemminkin, myös juna- ja bussimatkat on mielenkiintoisia paikallisten seurassa.

Yksin kun matkailee saa rauhassa valita minne haluaa, ja kulkea ihan oman mielen mukaan.

Olen keski-ikäinen nainen, järkevä ja minua huijata. Koskaan ei mitään ongelmaa ole ollut.

Vierailija
4/33 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rodoksella olen käynyt 2 kertaa ja lähtisin vaikka heti uudestaan jos olis mahdollista. Ikävä kyllä rahatilanne on niin karmea että ei voi kun haaveilla matkustelusta. Aivan ihana lomakohde.

Vierailija
5/33 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alanyassa useastikin, väliin koitan muita paikkoja, mutta totean, että mitä turhaa, kun toi on mulle se paras lomanviettopaikka.

Vierailija
6/33 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiaan palaan aina yhä uudelleen ja uudelleen, etenkin Amalfin rannikko on hurmaava. Rakastan myös Kreikan saaristoa. 

Vierailija
7/33 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Italiaan palaan aina yhä uudelleen ja uudelleen, etenkin Amalfin rannikko on hurmaava. Rakastan myös Kreikan saaristoa. 

Kyllä! Oletko Ischialla Italiassa poikennut? Vei mun sydämen aikanaan. 

Vierailija
8/33 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt ja aina tykännyt. En mene uudestaan, ellen tykkää

Vierailija
9/33 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tietenkin. Jos pidän jostain paikasta niin miksei sinne kannattaisi mennä uudestaan?

Toiset on sitä mieltä, että haluavat kokea mahdollisimman paljon uusia asioita. Taviksilla ei aika riitä molempiin, eli uutuudenviehätystä haluavat eivät matkustele uudestaan kivoihinkaan kohteisiin.

Vierailija
10/33 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä! Oletko Ischialla Italiassa poikennut? Vei mun sydämen aikanaan. 

En ole käynyt, mutta kiitos vinkistä. Laitan muistiin ja ehkäpä sitten ensi kerralla. Opettelen parhaillaan italian kieltä, joten on myös hyvä 'tekosyy' lähteä taas Italiaan.

Vierailija
11/33 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustan Italiaan joka vuosi mutta välttelen kaikki turistirysiä. Menen pieniin paikkoihin missä ei turisteja näe jos ei joku sattumalta sinne eksy, sellaistakin on tapahtunut. Viimeksi olin Sisiliassa pienessä kylässä, Taorminaan oli parikymmentä km. Kävin katsomassa sen, mutta en siellä lomaani halua viettää. Auto tietty pitää vuokrata, että pääsee ympäri saarta ajelemaan jos huvittaa. Ihana aurinkoinen kolmen viikon loma oli, kutsuttiin häihin ja kylän pormestari piti vaalikampanjaa ja kutsui koko kylän rantajuhliin. Osaan sujuvasti puhua italiaa joten on helppoa reissata missä vaan Italiassa.  

Vierailija
12/33 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mm. New Yorkissa, Miamissa, San Franciscossa, Tokiossa, Hongokongissa, Berliinissä, Milanossa, Pariisissa, Nizzassa, Lontoossa, tietysti Tukholmassa ja Tallinnassa. Nämä eivät tietenkään ole erikseen turismia varten rakennettuja "lomakohteita" vaan (suur)kaupunkeja jotka elävät rytmillään ja me matkailijat tulemme vain osana kaupunkikuvaa. Viimeisin ihan turismin varasssa oleva kohde oli Koh Samui, johon päädyin vähän sattumalta. Totesin taas, ettei ole mun juttuni eikä näköpiirissä ole muita kuin omatoimimatkoja suurkaupunkeihin tai  autolomia Euroopan maaseudulle.

Vierailija
13/33 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt Rukalla ainakin 50 kertaa. Pitäisi vielä kerran käydä tarkastamassa uudet rakennukset ja remontit.

Vierailija
14/33 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt Kreetallla viisi kertaa. Kahdesti jopa samassa hotellissa. Se nyt vaan toimi meidän perheelle täydellisesti.

Vierailija
15/33 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttelen turistirysiä missä suomalaiset lomailevat, sori mutten jaksa oman maan kansalaisia kun lomailen.

Vierailija
16/33 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkustan Italiaan joka vuosi mutta välttelen kaikki turistirysiä. Menen pieniin paikkoihin missä ei turisteja näe jos ei joku sattumalta sinne eksy, sellaistakin on tapahtunut. Viimeksi olin Sisiliassa pienessä kylässä, Taorminaan oli parikymmentä km. Kävin katsomassa sen, mutta en siellä lomaani halua viettää. Auto tietty pitää vuokrata, että pääsee ympäri saarta ajelemaan jos huvittaa. Ihana aurinkoinen kolmen viikon loma oli, kutsuttiin häihin ja kylän pormestari piti vaalikampanjaa ja kutsui koko kylän rantajuhliin. Osaan sujuvasti puhua italiaa joten on helppoa reissata missä vaan Italiassa.  

Itse tykkään käydä sekä suosituimmissa kohteissa että vähän syrjäisimmissä paikoissa. Olen myös käynyt Sisiliassa, ja itse kyllä rakastin Taorminaa, vaikka paikan ruuhkaisuus olikin hieman ikävää.

Vierailija
17/33 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italia 😍

Vierailija
18/33 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Madeiralla olen käyny useamman kerran. Aina löytyy uusia levadareittejä ja ilmasto on tosi hyvä. 

Vierailija
19/33 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt Parisiissa varmaan 10 kertaa. Kesäkuussa taas menossa sinne. 

Vierailija
20/33 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 110 matkaa, n 15 "rantalomakohdetta". Viimeksi taisin olla pakettimatkalla v 88

Ei kahta kertaa samassa paikassa mutta esim Kreikassa Ateenassa ja 4 saarella, Turkissa Istanbulissa ja 3 muuta kohdetta, Kroatiassa useammassa paikassa, samoin Thaimaassa. Karibialla 2 paikassa joista toinen rantakohde. 

Sensijaan Euroopan maissa olen kolunnut kymmeniä kertoja, viimeisten 28kk aikana Italiassa 10x ja kohta taas menossa:) Ei rantalomakohteita vaan maaseutukyliä ja kaupunkeja.