Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellaan ollut ongelmia sen paattamisessa, tuleeko lapselle isan vai aidin sukunimi? Vai sujuvatko tammoiset ihan yksimielisesti?

Vierailija
19.01.2007 |

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapsilla minun, siis äidin, sukunimi. Olemme naimisissa. Itsellemme ratkaisu oli ihan selkeä ja siitä ei tarvinnut juuri keskustella. Sukunimeni on huomattavasti harvinaisempi kuin mieheni.

Lähipiiri (=miehen sukulaiset) sen sijaan on ratkaisua ääneenkin hämmästellyt. Varmaan luulevat mun pakottaneen mieheni tähän ratkaisuun. ;)

Vierailija
2/11 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miehen nimi on harvinaisempi ja mies ja hänen vanhempansa (joille asia ei tietenkään kuulu) toivoivat omaan sukuhaaraansa jatkajia sukunimelle. Minulla on yleinen sukunimi, eikä mitään kovin kiihkeitä tunteita sen suhteen, että lapsilla pitäisi olla sama nimi kuin minulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meillä on lapsilla minun, siis äidin, sukunimi. Olemme naimisissa. Itsellemme ratkaisu oli ihan selkeä ja siitä ei tarvinnut juuri keskustella. Sukunimeni on huomattavasti harvinaisempi kuin mieheni.

Lähipiiri (=miehen sukulaiset) sen sijaan on ratkaisua ääneenkin hämmästellyt. Varmaan luulevat mun pakottaneen mieheni tähän ratkaisuun. ;)

Tosin molemmilla harvinaiset sukunimet (alle 250 kantajaa). Mutta minun nimen lapsi sai. Oli minulle tärkeää ja puhuttiin asia jo ennen kuin lasta edes suunniteltiin. Miestä välillä asia vaivannut, mutta on päässyt siitä jo yli. Ollaan naimisissa.

Vierailija
4/11 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti todella helposti. Ollaan tosin jo aviossa mutta mies tahtoi ottaa myös itselleen minun sukunimen joten kyllä lapsistakin tulee " samoja" kuin mekin ollaan. Jos lapsi olisi tullut ennen avioliittoa niin silloin lapsi olisi kastettu minun nimelle, miehen vaatimuksesta.

Vierailija
5/11 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja otat miehen sukunimen, niin silloinhan se on päivänselvää et kaikilla on sama sukunimi.

Vierailija
6/11 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ottamassa yhteisen sukunimen, laittaisin sen tulevan yhteisen sukunimen. Jos ette millään osaa päättää, lapsihan saa äidin sukunimen automaattisesti.

Vierailija
7/11 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten tarvitseeko tuota sen erityisemmin miettiä?

Vierailija
8/11 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsilla on minun nimeni, mutta välillä miestäni on asia harmittanut. Emme ole naimisissa, ja vaikka menisimme, en ottaisi mieheni nimeä.

Vierailija
9/11 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan naimisissa, molemmilla oma nimi. Lapsilla minun nimeni, koska on vanha ja harvinainen ja haluan, että nimi jatkuu.

Vierailija
10/11 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten lapselle isän sukunimi :)

Vierailija
11/11 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mieluummin sitten äidin sukunimi. Mikään ei ole typerämpää kuin uusioperheet, joissa on lapsia monelle isälle ja miljoona sukunimeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä