HS: Suomalaisten syntyvyys niin matala, että 2113 maassa on enää alle 1 miljoonaa suomalaista ja 6 milj. ulko
https://www.hs.fi/talous/art-2000010098112.html
Alkaa olla viimeiset hetket käsillä tukea lapsiperheitä ja syntyvyyttä, tai maa on pitkälti Afrikasta ja Lähi-Idästä tulleiden hallussa, joilla naiset synnyttävät 6-10 lasta per nainen.
Kommentit (1144)
Vierailija kirjoitti:
Mie en kelpaa naisille koska olen tavis ja kiltti, siks mie oon lapseton ja ikisinkku. Miksi mie en kelpaa tasoiselliseni naisille?
M32
Näyttää siltä että meidän osa on lohduttaa sitten myöhemmin karanneita tai eronneita naisia sitten kun he pettyvätkin unelmaprinsseihinsä.
Tuo Hesarin käyräkin on ihan liian optimistinen, kun siinä näkyy väkiluvun kehitys nykyisellä syntyvyydellä. Syntyvyys ei tule säilymään nykytasolla, vaan putoamaan vielä jyrkästi. Esim. Etelä-Koreassa keskimääräinen lapsiluku oli 1,25 vielä vuonna 2015, ja viime vuonna enää 0,72. Suomessakin on kymmenen vuoden päästä Etelä--Korean syntyvyys.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus haluaa tästä valtion, missä työnteolla ei ole mitään arvoa, ja on tehnyt selväksi, ettei työläisillä ole mitään arvoa.
Millä matematiikalla ne kuvittelee, että pätkätyöt saa ihmiset tekemään lapsia ja kuluttamaan? Tai että työelämän ehtojen huonontaminen saa ihmiset lisäämään työntekoa? Typerin hallitus ikinä.
Päästämällä suomeen kehitysmaalaisia joille 4 e tunti on iso palkka. Etenkin kun asuminen ja muu maksetaan valtion kassasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääasia että persua keljuttaa. Mulle ihan sama vaikka kaikki suomalaiset häviäisi historian hämärään.
Ja minä nauran haudan takaa sitä kun kaikki nykyiset aatteesi ovat täysin vastakkaisia silloin voimassaolevalle sharialaille ja kuopattu ajat sitten kuten ateismi, kaikkinainen päihteidenkäyttö, mitään eläinsuojelulakeja ei enää ole, kaikki sukupuolivähemmistöjen oikeudet ovat iäksi mennyttä, naisten oikeudet ovat aina alisteisia miehille jne. Vassarit saivat tuhottua koko Iranin ja samoin käy myös Suomelle.
Miksi luulet että lainsäädäntökin täällä muuttuisi? Jos tänne muuttaa ihmisiä muistakin maista kuin "sharia"maista, niin miksi tänne äänestettäisiin eduskuntaan tällaisia kiihkoilijoita? Itse saamme vaikuttaa siihen, millaisia tulijoita otetaan. Ihan turhaa ja typerään tuollainen maalailu. Et taida kovin monenlaisia ihmisiä tuntea. Mites vaikka Ukrainasta tai kauko-idästä vaimoina tulleet, ovatko kovia sharia-lain kannattajia?
Vierailija kirjoitti:
Siinä vaiheessa pitää ma mu jenkin alkaa tekemään töitä. :D Koska mistäs muuten ne verorahat saadaan yhteiskunnan palvelujen pyörittämiseen. No, tiedän kyllä itsekin miten hullunkuriselta tuo vaihtoehto kuulostaa ja että Suomeen ei saada enemmistöä sellaisia ulkomaalaisia, joita työnteko kiinnostaa. Todellisuus tuleekin olemaan ehkä enemmän sitä, että Suomesta tulee täysi kehitysmaa. Mutta voin vaan kuvitella ne m a mujen ilmeet, ku todellisuus iskee päin kasvoja ja kelatuet kuihtuu olemattomiin. :D
Näin se on. Hyvinvointivaltio romahtaa, koska maksajia ei enää ole tarpeeksi. Ja maksajia ei tule sieltä kehitysmaista. Itse valitsisin kuitenkin mielummin alkeellisessa agraagiyhteiskunnassa elämisen muiden suomalaisten kanssa kuin Lähi-idän tai Afrikan.
Mitä väliä ihmisen syntyperällä on? Katso Amerikkaa, siellä suurin osa on tullut muualta, ja on muualta tulleiden jälkeläisiä. Siellä ollaan ylpeitä omista juurista, mutta kuitenkin ollaan amerikkalaisia ja ylpeitä että ollaan siellä omassa maassa. Varmaan se sama tulee olemaan länsimaissa muutenkin. Paljon muualta tulleita, jotka kyllä muistaa juurensa, tai isovanhempien juuret, mutta ovat kuitenkin omasta halustaan lähteneet ja tehneet parempaa elämää täällä uudessa maassa - ja ovat myös ylpeitä siitä missä maassa ovat.
Minä itse uskon että syntyvyys tulee vielä laskemaan lisää länsimaissa. Länsimaissa syntyvyys laskee ja yli uusiutumisrajan eli 2,1 ei taida olla ihan kuin muutamassa länsimaassa.
Joskus vuonna 2030 syntyvyys länsimaissa on noin 1,0 ja monessa länsimaassa se on alle sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä vaiheessa pitää ma mu jenkin alkaa tekemään töitä. :D Koska mistäs muuten ne verorahat saadaan yhteiskunnan palvelujen pyörittämiseen. No, tiedän kyllä itsekin miten hullunkuriselta tuo vaihtoehto kuulostaa ja että Suomeen ei saada enemmistöä sellaisia ulkomaalaisia, joita työnteko kiinnostaa. Todellisuus tuleekin olemaan ehkä enemmän sitä, että Suomesta tulee täysi kehitysmaa. Mutta voin vaan kuvitella ne m a mujen ilmeet, ku todellisuus iskee päin kasvoja ja kelatuet kuihtuu olemattomiin. :D
Mitäs työtä sinä teet? Ja paljonko maksat veroa?
Vierailija kirjoitti:
Enemmistö suomalaisista palaisi mielummin sinne 1900-luvun alun Suomeen ja elintasoon ja asuisi jossain esi-isiensä vanhassa saunassa kuin eläisi jossain islamilaisenemmistöisessä valtiossa teoreettisesti (mutta tuskin) paremmalla elintasolla. En tiedä onko nyt viimeiset hetket tehdä tuo valinta vai menikö se juna jo. Mutta ainakin valtion jakautuminen kahtia (vassarit ja muslimit sekä muut) voisi tulla vielä kyseeseen.
Eipä toi suomalaisten elintaso nytkään kovin häävi ole neukkukuutiossa maailman enemmistöjä väistellen ja kumarrellen.
Vierailija kirjoitti:
Enemmistö suomalaisista palaisi mielummin sinne 1900-luvun alun Suomeen ja elintasoon ja asuisi jossain esi-isiensä vanhassa saunassa kuin eläisi jossain islamilaisenemmistöisessä valtiossa teoreettisesti (mutta tuskin) paremmalla elintasolla. En tiedä onko nyt viimeiset hetket tehdä tuo valinta vai menikö se juna jo. Mutta ainakin valtion jakautuminen kahtia (vassarit ja muslimit sekä muut) voisi tulla vielä kyseeseen.
Et voi mitenkään tietää enemmistön mielipidettä. Itse palaisin neukkuaikaan takaisin, tosin paras olisi kun olisin syntynyt muutamaa vuotta aikaisemmin niin olisin perustanut perheen -70- luvulla, rakentanut aravatalon ja inflaatio olisi syönyt lainat pois...asuntolainojen koroissa oli vielä täysi korkovähennys verotuksessa ja palkoissa lapsivähennys, eli veroa ei lapsiperhe maksanut juuri yhtään.
Olen geenitestin perusteella 100% suomalainen, sukupuuttoon kuoleva savolainen
Ihmiselle ei koskaan riitä , että no niin, nyt lapsentekotalkoisiin, vaan hän tarvitsee toiminnalleen aina perustan, syyn miksi tehdä jotain. Suomalaisille tällaista syytä ei mikään taho ole enää pitkiin aikoihin pystytyt tarjoamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mie en kelpaa naisille koska olen tavis ja kiltti, siks mie oon lapseton ja ikisinkku. Miksi mie en kelpaa tasoiselliseni naisille?
M32
Näyttää siltä että meidän osa on lohduttaa sitten myöhemmin karanneita tai eronneita naisia sitten kun he pettyvätkin unelmaprinsseihinsä.
Ihan väärä asenne tuo, ettei joku "huoli", se on jo luovuttamista. Naisia pitää lähestyä niin, että ei vaikuta liian epätoivoiselta. Silloin nimittäin tulee sellainen olo, että tyyppi on vain jonkun perässä, ihan sama kuka nainen
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa sivistysmaissa on syntyvyys alentunut, koska ihmiset osaavat nähdä tulevaisuuden, joka mahdollisia lapsia odottaa.
Hassua on se, että niissä maissa eniten vähenee, joissa lapsia ja lapsiperheitä tuetaan eniten. Ehkä ihmiset jo ymmärtää, että siinä lapsessa ollaan kiinni loppuikänsä ja nyt on vielä niin paljon erityistarpeisia, että heidän hoitonsa voi olla tosi vaativaa ja väsyttävää.
Kestäviä avioliittoja on harvassa ja erolapselle ei ole hyväksi vuoroviikkojäjrestelmä, On ahdistavaa, kun ei ole oikeasti kotia, joka olisi juuri hänen kotinsa eikä eksien ja äksien ja nyksien ja äitipuolen hallitsema asunto.
Ei muuallakaan maailmassa lisäännyttäisi näin paljon, jos olisi mahdollisuus ehkäisyyn.Tosin on nyt valtioita, joissa halutaan kasvattaa armeijaa tai jonkun muun syyn takia rajoitetaan naisten oikeutta itse päättää lisääntymisasioista. Tai sitten lahjotaan (putte lupaa 10 000 rahaa y
Tuossa meni iloisesti puurot ja vellit aivan sekaisin. Syntyvyys ei ole alhaisin siksi, että syntyvyyttä tuetaan. Syntyvyys on korkea esim. Unkarissa, jossa syntyvyyttä myös tuetaan avokätisesti.
Syntyvyys on alhaista maissa, joissa on käynnissä yhteiskunnan murros ja naiset odottavat miestenkin ottavan osaa lastenhoitoon ja kotitöihin. Italia, Etelä-Korea ja Japani ovat hyviä esimerkkejä. Jos yhteiskunta ei tue naisten työssäkäyntiä ja tarjoa lastenhoitopalveluja niin lapsimäärä jää pienemmäksi niiltäkin, jotka haluaisivat lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääasia että persua keljuttaa. Mulle ihan sama vaikka kaikki suomalaiset häviäisi historian hämärään.
Ja minä nauran haudan takaa sitä kun kaikki nykyiset aatteesi ovat täysin vastakkaisia silloin voimassaolevalle sharialaille ja kuopattu ajat sitten kuten ateismi, kaikkinainen päihteidenkäyttö, mitään eläinsuojelulakeja ei enää ole, kaikki sukupuolivähemmistöjen oikeudet ovat iäksi mennyttä, naisten oikeudet ovat aina alisteisia miehille jne. Vassarit saivat tuhottua koko Iranin ja samoin käy myös Suomelle.
Miksi luulet että lainsäädäntökin täällä muuttuisi? Jos tänne muuttaa ihmisiä muistakin maista kuin "sharia"maista, niin miksi tänne äänestettäisiin eduskuntaan tällaisia kiihkoilijoita? Itse saamme vaikuttaa siihen, millaisia tulijoita otetaan. Ihan turhaa ja typerään
Tutkitusti valtaosa länsimaissa asuvista muslimeista kannattaa edelleen sharia-lakia. Ja ainakin toistaiseksi meillä on demokratia, ja jokaisella kansalaisella samalla tavalla äänioikeus. Jos valtaosa kansasta on muslimeja, niin mihin luulet, että alkujaan kristilliseen länsimaiseen etiikkaan pohjautuvan lainsäädännön kehitys lähtee menemään?
Tiedät itsekin, että tulijoita on lähinnä niistä sharia-maista. Me emme ole erityisen houkutteleva kohde länsimaisille muuttajille.
Mutta persut on ihan väärässä ja väestön vaihtuminen on salaliittoteoria!!!!1
Vierailija kirjoitti:
Vassarina muutan kyllä esi-isän saunaan, joten mietitäänpä jako uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopa. Tuohon aikaa 200 vuotta. Ykskään meistä ei elä enää silloin.
Ekä edes meidän lapsemme eikä heidän lapsensensa jne.
200 vuotta pitkä aika. Hyvin pitkä. Kellään meillä ei ole vähäisintäkään käsitystä, millainen koko maailma silloin.
Jos se edes on maapallo olemassa.
Eipä taida matikka olla sinun vahvimpia osa-alueita? Tuohon on aikaa 90 vuotta. Jos olisi 200 vuotta tuossa lukisi 2224.
Nyt syntyvä lapsi on noihin aikoihin (2113) 89 vuotias.
Tuskin on. Eihän se mikään varsinainen lohdutus ole, mutta tällä kehityksellä on terveydenhuolto ja yhteiskuntarauha rapautettu paljon aiemmin, että ei kannata liian suurella innolla odottaa kantasuomalaiselle noin pitkää ikää.
Sota ja tuliaiset eturintamassa alkaa olemaan aikalailla viimeisiä mahdollisuuksia kääntää tämän kansan kelkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi luulet että lainsäädäntökin täällä muuttuisi? Jos tänne muuttaa ihmisiä muistakin maista kuin "sharia"maista, niin miksi tänne äänestettäisiin eduskuntaan tällaisia kiihkoilijoita? Itse saamme vaikuttaa siihen, millaisia tulijoita otetaan. Ihan turhaa ja typerään
No, ehkä ne 5 miljoonaa ei alkuperäiskansan jäsentä äänestää itselleen oman edustuksen eduskuntaan.
Lait on helppoja tehdä, se on nähty nyt. Saahan sinne laitettua vaikka sairausloman ensimmäisen päivän palkattomuuden
Ensimmäisessä vaihtoehdossa myös luonto kiittäisi.